Bekijk volle/desktop versie : help! broertje van mn man



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

13-08-2013, 21:12
Salam aleikoum dames,

Ik heb even advies nodig, want weet niet wat ik hier mee aanmoet. Ik ben nu iets meer dan een jaar getrouwd. Ben gelukkig met mijn man hamdoulillah en diens familie. Ik ben gek op ze en zij op mij. Alleen vertoont zijn broertje (nou ja broertje 29) beetje vreemd gedrag tegenover mij de laatste paar maanden. Het lijkt wel of hij verliefd op me is, allahihfed. Ik zal wat voorbeelden geven. Af en toe staat hij voor mn deur terwijl mn man er niet is. Hij komt dan zehma iets afgeven wat mn man voor hem moet maken ofzo. Ik laat hem absoluut niét binnen, maar hij probeert het wel. Als ik bij mn schoonzus of schoonmoeder ben en hij belt met ze dan staat ie binnen no time ook voor de deur. Af en toe loopt ie ook langs en geeft ie me schouderklopjes of loopt ie "per ongeluk" tegen me aan. Afgelopen eid vroeg zijn tante hem wanneer hij nou gaat trouwen. Zijn antwoord; "als ik net zo een goeie vrouw als Sara tegenkom". En zo zijn er nog meer dingen. En hij lijkt steeds verder te gaan. Heb mijn schoonzus al gevraagd of ze met hem wil praten en hij dat handtastelijke achterwege kan laten. Hij antwoordde dat hij er niks mee bedoeld en hij me als zn zusje ziet. En echt, ik geef geen aanleiding voor dit gedrag. Ben altijd kortaf tegen hem. Ik wil nóg niks tegen mn man zeggen, want dan barst de bom. En hem aanspreken durf ik ook niet. Stel dat hij er echt niks mee bedoeld, en me uitmaakt voor een kapsones wijf ofzo. Alle tips zijn welkom. Ik voel me echt niet op mn gemak zo. Zelfs zn nichtje zei het vorige keer tegen me. Zn gedrag jegens mij viel haar ook op elke keer. Ze zei, pas maar op dat je niet een keer alleen met hem in n kamer beland, want dan zal die zeker wat proberen

13-08-2013, 21:14


Gewoon tegen je man zeggen. Als hij zich zo schaamteloos gedraagt mag de bom barsten.

13-08-2013, 21:16
met zijn moeder praten?

en als hij voor de deur staat eerst uit het raam kijken als hij het is dan moet net doen of je niet thuis bent.

ghair insha allah

13-08-2013, 21:16
misschien mag hij jou gewoon heel graag.

13-08-2013, 21:19


Ik heb dit ook meegemaakt en nu hij is getrouwd instiet verandert. Hij zei altijd ik wil met een trouwen die op bo lijkt innerlijk en uiterlijk. Hij kwam altijd naast mij zitten en dat vond ik erg vervelend. Mijn vriendin maakt dit ook mee met haar ongetrouwde zwager, iemand vertelde haar dat de zwager de dood voor een vrouw is...allahoee3lem maar we worden in de Koran voor gewaarschuwd.
Ik denk dat t makkelijk voor ze is omdat je een soort aangetrouwde zus bent in de familie en ook zo dichtbij dat ze sneller verliefd worden.

13-08-2013, 21:21
Daarom is het gewoon niet goed om contact te hebben met je zwagers. Allah swt heeft het is niet voor niks verboden om contact te hebben met mannen die geen mahram voor je zijn. Komt alleen maar ellende van.

13-08-2013, 21:21

Citaat door nawal-1985:
misschien mag hij jou gewoon heel graag.
Ja hier zat ik ook aan te denken mijn aanstaande in sh allah ( als alles goed gaat) ben ook heel goed met ze broertje wij zijn even oud en soms voelde ik mij ook ongemakkelijk maar als je goed op let zie je dat ze alleen trots zijn dat hun broers zulke vrouwen hebben waarmee ze gezellig kunnen praten ... Mocht het na een tijde nog exact hetzelfde zijn praat dan met je man..

13-08-2013, 21:25
Dat is dus precies waar ik bang voor ben. Dat hij me gewoon mag en ik voor niks heisa ga maken. Maar ik voel me zo ongemakkelijk, soubhanallah.

13-08-2013, 21:26
En ik geef hem ook echt geen aandacht. Gewoon salam, alles goed. Maar hij zoekt me gewoon op. Komt bij de vrouwen zitten en maakt dan waar iedereen bij is grapjes over mij. Positief en anders negatief zodat ik wel reageer

13-08-2013, 21:27

Citaat door sara1987234:
Dat is dus precies waar ik bang voor ben. Dat hij me gewoon mag en ik voor niks heisa ga maken. Maar ik voel me zo ongemakkelijk, soubhanallah.
Nee hoor je moet je gevoel volgen, de vb die je noemt als hij bij je thuis komt en naar binnen wil is al niet pluis.

13-08-2013, 21:28
mannen geilen altijd op de vrouw van hun broer, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. ook al lijkt het nog zo onschuldig.

13-08-2013, 21:29

Citaat door Bo.:
Ik heb dit ook meegemaakt en nu hij is getrouwd instiet verandert. Hij zei altijd ik wil met een trouwen die op bo lijkt innerlijk en uiterlijk. Hij kwam altijd naast mij zitten en dat vond ik erg vervelend. Mijn vriendin maakt dit ook mee met haar ongetrouwde zwager, iemand vertelde haar dat de zwager de dood voor een vrouw is...allahoee3lem maar we worden in de Koran voor gewaarschuwd.
Ik denk dat t makkelijk voor ze is omdat je een soort aangetrouwde zus bent in de familie en ook zo dichtbij dat ze sneller verliefd worden.


Dat hoop ik dan maar. En idd dat heb ik ook. Als ik de kamer binnenloop schuift ie op en zegt ie hier is plek Sara, kom zitten

13-08-2013, 21:32


Doe iets waar hij op afknapt, in je neus peuteren ofzo, of een scheet laten.

13-08-2013, 21:33
Erg vevelend
Mare ik zou het gewoon even laten nu voor wat het is
Strax bedoelt hij het niet verkeerd, en mag hij je gewoon graag

13-08-2013, 21:33
dan kan je toch wel zeggen, nee liever niet.


Citaat door sara1987234:
Dat hoop ik dan maar. En idd dat heb ik ook. Als ik de kamer binnenloop schuift ie op en zegt ie hier is plek Sara, kom zitten

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13