Bekijk volle/desktop versie : Onoplettende voetganger in Marokko gedood door tram



05-08-2013, 19:23
Een man is afgelopen vrijdag bij het Technopark door een tram geschept.





Het 29-jarige slachtoffer overleed een dag later in een kliniek in Casablanca. Hij werd volgens Achnoo geraakt toen hij op het platform wilde oversteken zonder in de gaten te hebben dat er een tram naderde. Ook gebruikte hij het zebrapad niet, zo blijkt uit een verklaring van het trambedrijf. De klap kon vervolgens niet meer vermeden of voorkomen worden ondanks het gebruik van de claxon en de noodstop.

Dit is het tweede fatale ongeluk sinds de ingebruikname van de nieuwe trams in de economische hoofdstad van Marokko. Volgens exploitanten van de lijn vraagt het nieuwe vervoersmiddel om extra waakzaamheid van alle verkeersgebruikers. Veel Marokkanen houden zich hier echter niet aan. Casa Tram heeft naast de twee doden ook te maken gekregen met ongevallen waar alleen materiële schade was te betreuren.

05-08-2013, 19:45


Het enige wat Casablanca nodig had zijn trams. Het overige verkeer functioneert "perfect"
De mensen moeten alleen nog alleen maar even wennen, dat er naast auto's fietsers, voetgangers, paarden en ezels, ook trams rijden


05-08-2013, 22:22
mrahbabik fe casa negraa


05-08-2013, 22:23
lehjerhemhoe

05-08-2013, 22:47


Allah hi rahmou

05-08-2013, 23:49
Marokkanen moeten trots zijn dat ze op zn minst een tram systeem hebben in marokko
in afrika en de meeste arabische woestijnbakken hebben ze nooit van een tram gehoort
tuurlijk kun je de marokkaanse tram systeem dissen door te wijzen naar de chaotische
verkeers situatie in marokko,maar dat marokko een tram systeem heeft vind ik positief,dat
een deel van de marokkanen een schijtvolk is,dat is een andere situatie


06-08-2013, 00:05
Ik ben nu in tanger. Het is een hel, om hier met de auto te rijden. Een drie rijvak 4. Vier word 5. En ga zo maar verder. Iedereen toutert. Wir war steekt iedereen over. Markt kraampjes op het voetpad. Het is een hel.


06-08-2013, 14:35
Bario, als het z'n hel is ga je toch lekker terug!!


06-08-2013, 17:31
Layraghmoe ik snap dat niet dat mensen zonder om zich heen te kijken blind oversteken hoe vaak hoor je niet dat hier in NL een of andere malloot door een trein word geschept omdat hij/zij de slagbomen negeert, om net die trein te halen, dan vraag je er toch om.
Is dat je leven waard dan wacht je toch lekker 20 minuten langer.


06-08-2013, 18:25

Citaat door vaseline00:
Layraghmoe ik snap dat niet dat mensen zonder om zich heen te kijken blind oversteken hoe vaak hoor je niet dat hier in NL een of andere malloot door een trein word geschept omdat hij/zij de slagbomen negeert, om net die trein te halen, dan vraag je er toch om.
Is dat je leven waard dan wacht je toch lekker 20 minuten langer.

gelukkig snap je wel dat wanneer iemand zn tijd is gekomen, dit dan ook is, hoe goed hij/zij dan ook om zich heen kijkt...