Bekijk volle/desktop versie : Had Taarabt ooit dit aan!? Was mij ontgaan.



Pagina's : [1] 2

05-08-2013, 18:49
Want hij had ook erop kunnen zetten.
'I love shisha Lounge'




05-08-2013, 18:56


is shisha dan haram, volgens mij is het makroh slecht voor de gezondheid meer niet, ik zie taarabt niks verkeerds doen met een shisha in zn hand of anders kijk deze link

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4756310&

05-08-2013, 19:01

Citaat door Randebiel:
is shisha dan haram, volgens mij is het makroh slecht voor de gezondheid meer niet, ik zie taarabt niks verkeerds doen met een shisha in zn hand of anders kijk deze link

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4756310&
Roken (Sisha) is haram.

05-08-2013, 19:05
Je spreekt jezelf tegen.
Haram is alles wat de gezondheid schaadt. (drugs en drank bijvoorbeeld)

05-08-2013, 19:08


Let op je zelf.

05-08-2013, 19:13

Citaat door Gunnerfan:
Je spreekt jezelf tegen.
Haram is alles wat de gezondheid schaadt. (drugs en drank bijvoorbeeld)
hmmm oke

05-08-2013, 19:15

Citaat door DracullaLN:
Roken (Sisha) is haram.
volgens mij makroh, drank en varkens vlees staan letterlijk in de koran en zijn zoiezo haram, maar shisha en roken niet, het is enkel makroh, maar er staat nergens dat het haram is moetla9 zoals drank en la7m elghinzir(varkensvlees)

05-08-2013, 19:16

Citaat door abdel_15:
Let op je zelf.
helemaal mee eens

05-08-2013, 19:46
Is roddelen over (de zondes van) Taarabt dan niet haram?

05-08-2013, 20:01

Citaat door Randebiel:
volgens mij makroh, drank en varkens vlees staan letterlijk in de koran en zijn zoiezo haram, maar shisha en roken niet, het is enkel makroh, maar er staat nergens dat het haram is moetla9 zoals drank en la7m elghinzir(varkensvlees)
Allah SWT zegt;
"En degenen die de gelovige mannen en de gelovige vrouwen kwetsen, zonder dat zij iets (slechts) hebben verricht; voorzeker, zij hebben laster en een duidelijk zonde op zich geladen" (Surat al-Ahzaab, 33:58)

Wat staat er op een pakje sigaretten? Rokers sterven jonger, roken is dodelijk, roken brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe, roken veroorzaakt kanker, roken schaadt uw gezondheid.

Allah SWT zegt: “En stort jullie niet door eigen toedoen in de ondergang.” [Soerat al-Baqarah (2), aayah 195]

Allah SWT zegt; "En doodt jezelf niet. Allah is voor jullie Meest Barmhartig." (Surat al-Nisaa' 4:29)

De profeet (saw) zei; "Een persoon zal niet kunnen bewegen op de Dag des Oordeels tot hij ondervraagd is over zijn lichaam en wat hij ermee heeft gedaan".
Roken gaat ook in tegen de hadith van de profeet (saw) "Je lichaam heeft een recht op jou."


Roken is: verslavend, verkwisting van geld en schadelijk voor het lichaam van u en anderen rondom u daarom is het Haram.

Hier meer informatie: http://www.ontdekislam.nu/forum/viewtopic.php?f=7&t=75769
En als je meer vragen hebt kun je terecht op de Islam rubriek.

O en ben jij een Quranist? Want Islam bestaat ook uit Muttawatir hadiths en Sahih hadiths.

05-08-2013, 21:04

Citaat door brownie74:
Is roddelen over (de zondes van) Taarabt dan niet haram?
Zou zomaar kunnen.
Uiteindelijk is het tussen hem en Allah swt.
Maar ik mag mn mening daarover hebben.
Misschien mag het misschien niet.
Maar één ding is zeker. Mijn mening over hem is niet schadelijk voor mn gezondheid.

05-08-2013, 23:29

Citaat door Randebiel:
volgens mij makroh, drank en varkens vlees staan letterlijk in de koran en zijn zoiezo haram, maar shisha en roken niet, het is enkel makroh, maar er staat nergens dat het haram is moetla9 zoals drank en la7m elghinzir(varkensvlees)
Niet alles staat letterlijk beschreven.. er staat ook niet letterlijk dat cocaïne haram is.

06-08-2013, 00:17


Verwijder deze topic, beter.

06-08-2013, 01:23
Je bent net een wijf man ! Roddelaar !

06-08-2013, 01:27
Shisha is netals roken vragen om kanker

Pagina's : [1] 2