Bekijk volle/desktop versie : Iemand gestorven aan water begonnen bij maghreb



Pagina's : [1] 2 3

03-08-2013, 19:59
Ik wou beginnen met water drinken bij maghreb maar mijn vader zei dat ik dit niet moest doen omdat hierdoor een man in marokko is gestorven omdat hij op een lege maag veel koud water ging drinken

Kan dit en is dit mogelijk dan?

03-08-2013, 20:01


alles waar TE voor staat is niet goed.

Maar een beetje water om je vasten mee te verbreken is niks mis mee.

03-08-2013, 20:03
Gister had ik zon dorst dat ik ook me vasten verbrak met ijskoud water, alhamdulillah niks gebeurd ofso ..

03-08-2013, 20:09
heb ik ook gehoord en wel meer mensen..ik heb zelfs gehoord dat iemand een hele fles cola dronk na het zwemmen en daarna is overleden.Alllah Ou Ahlam

03-08-2013, 20:10


Ik dacht juist dat het soenna is om je vasten te verbreken met water..?

03-08-2013, 20:11
Dit heb ik ook gehoord

03-08-2013, 20:11
wellicht een hartstilstand tijdens het drinken.

03-08-2013, 20:14

Citaat door TeqzoezoeT:
Ik dacht juist dat het soenna is om je vasten te verbreken met water..?
Het is sunnah om je vasten te verbreken met een dadel.

03-08-2013, 20:16
Klopt, er was een jongeman in Barcelona hieraan overleden een week geleden ongeveer, hij had zijn vasten verbroken met ijskoud water.

Maar je kan je vasten gewoon wel verbreken met water (niet ijskoud) het is ook van de sunnah water en dadels.

03-08-2013, 20:17

Citaat door SecretsMogoli:
Ik wou beginnen met water drinken bij maghreb maar mijn vader zei dat ik dit niet moest doen omdat hierdoor een man in marokko is gestorven omdat hij op een lege maag veel koud water ging drinken

Kan dit en is dit mogelijk dan?
Wow dit verhaal heeft mijn pa gisteravond exact tegen mij gezegd! Ik opende mijn maghreb met 3 koude glazen water, vanwege al die hitte gisteren.
Halverwege de 3e gas zei mn pa. NIET DOEN!!! Er is een Man overleden in Marokko door veel water drinken op lege maag.
Dacht gewoon een fabeltje, maar nu zeg jij het ook

03-08-2013, 20:17
water doesn't kill, maar de omstandigheden waarin je drinkt en wat je drinkt..

stel je gaat sporten en bent gloeiend van binnen en drinkt dan ijskoud water... denk je dat dat gezond is?
In bepaalde verhardingsprocessen in de industrie gebruiken ze nooit water om iets te laten afkoelen, waarom? door iets wat heet is gelijk in water te gooien wordt het sterker dan wanneer het normaal afkoelt...
zo ook met de mens iets snel laten afkoelen kan gevolgen hebben, op een normale manier drinken(zittend) geen ijskoude dingen .... al zou je een ton van 400L drinken er zal inchalah niks gebeuren (behalve dat je als een speer naar het toilet moet)

03-08-2013, 20:18

Citaat door BridgetJones:
Wow dit verhaal heeft mijn pa gisteravond exact tegen mij gezegd! Ik opende mijn maghreb met 3 koude glazen water, vanwege al die hitte gisteren.
Halverwege de 3e gas zei mn pa. NIET DOEN!!! Er is een Man overleden in Marokko door veel water drinken op lege maag.
Dacht gewoon een fabeltje, maar nu zeg jij het ook

Dat is ongezond, je sloopt je lichaam daarmee

03-08-2013, 20:20


het heeft meer te maken mett het ijskoude

03-08-2013, 20:23

Citaat door BridgetJones:
Wow dit verhaal heeft mijn pa gisteravond exact tegen mij gezegd! Ik opende mijn maghreb met 3 koude glazen water, vanwege al die hitte gisteren.
Halverwege de 3e gas zei mn pa. NIET DOEN!!! Er is een Man overleden in Marokko door veel water drinken op lege maag.
Dacht gewoon een fabeltje, maar nu zeg jij het ook
Haha toevallig dan, mijn vader zei het dus ook gister omdat ik allerlei glazen koude water aan t klaarleggen was en toen hij dat tegen mij zei dacht is vast onzin

Maar nu blijkt het mogelijk te zijn!

03-08-2013, 20:25
Het is trouwens soenna je vasten te verbreken met een glaasje melk en een dadel maar niet met koudwater teqzouzouht

Pagina's : [1] 2 3