Bekijk volle/desktop versie : *Wie van jullie gaat er dit jaar naar Tanger?*



02-08-2013, 15:57
Salaam dames, ik ga dit jaar in sha Allah naar tanger met mijn man op vakantie voor 10 daagjes ongeveer.
We komen er zelf niet vandaan, maar we hopen er leuke dingen te zien en te kunnen doen.
Wat raden jullie aan? Help me out, want ik weet werkelijk waar niks van tanger! Behalve dat ik daar jaar in en jaar uit langsreed aangezien we daar de boot namen.

Grtss

02-08-2013, 17:09


Veel valt er niet te doen in Tanger.

Je kunt struinen door de oude medina
De grot van Hercules bezoeken in Ashaqar
Winkelen
Uit eten en terrasjes pakken

Voor de rest heb je het strand en het uitgaansleven meer is er echt niet

03-08-2013, 01:55

Citaat door Inasse:
Veel valt er niet te doen in Tanger.

Je kunt struinen door de oude medina
De grot van Hercules bezoeken in Ashaqar
Winkelen
Uit eten en terrasjes pakken

Voor de rest heb je het strand en het uitgaansleven meer is er echt niet
Hmm klinkt gezellig, alleen dan heb je aan 5 dagen wel genoeg max denk ik...

03-08-2013, 02:19
Ja echt aan 5 dagen heb je nog veel. Ik zou ook een dagje Chaouen doen en een dagje tetouan rincoun etc

03-08-2013, 08:49



Citaat door Inasse:
Ja echt aan 5 dagen heb je nog veel. Ik zou ook een dagje Chaouen doen en een dagje tetouan rincoun etc
Hoe ver is dat ongeveer van Tanger. Ik wilde altijd al een keer naar Chefchaouen, maar op de kaart lijkt het zo ver

03-08-2013, 09:16
cap sparte, de plek waar de atlantische oceaam en straat van gibraltar samen komen is. heerlijk om tijdens sunset te beleven
je kunt er hapje eten, route via jbel lekbir er naaar toe is leuk
de klassieke film casablanke is hier opgenomen
op deze route heb je rlimal, waar je in de natuur met uitzicht op zee de lekkerste chouwa van tanger kan eten in een chaboula


tanger bied een groot scala aan stoffenwinkels, vraag naar drissia
achter de boulevaard heb. e bekende winkelcentrum reu mexique

in de avond kun je op t strand genieten van openlucht concerten ... als deze nog bestaan , heb er zelf. weinig mee


vraag in de oude binnenstad naar elkasba .... ditis een leuke wandeling te voet uiteraard


elhafa ... de plek. waar je nog historie tegen komt, is een monumentalee plek


beste is om eens eens een gids te nemen, je zal heel veel zien en leren over tanger waar weinig mensen weet van hebben

ga naar hotel menzah om je toer te beginnen, dit hotel bied een mogelijkheid aan historie, neem een drankje en vraag of er een gids is


veel plezier in tanger!

03-08-2013, 09:25

Citaat door joualia:
Hoe ver is dat ongeveer van Tanger. Ik wilde altijd al een keer naar Chefchaouen, maar op de kaart lijkt het zo ver
uurtje rijden, en een leuke route


btw, ga ook naar Jemijz, is net buiten tanger!

is de route vanuit tanger naar de tol richting de have, maar op de rotonde moet je de afslag VOOR de tolweg nemen
wegdek is hier wel minder maar moeite waard
na een stukje doorrijden krijg je een grote dorp aan de weg, hier sla je af, dit heet roman, en de weg naar boven brngt je naar jemij waar de welbekende tempelketen ligt van ben3jiba , dit is een adembenemend bergtop !

03-08-2013, 09:34

Citaat door MOON_2011:
cap sparte, de plek waar de atlantische oceaam en straat van gibraltar samen komen is. heerlijk om tijdens sunset te beleven
je kunt er hapje eten, route via jbel lekbir er naaar toe is leuk
de klassieke film casablanke is hier opgenomen
op deze route heb je rlimal, waar je in de natuur met uitzicht op zee de lekkerste chouwa van tanger kan eten in een chaboula


tanger bied een groot scala aan stoffenwinkels, vraag naar drissia
achter de boulevaard heb. e bekende winkelcentrum reu mexique

in de avond kun je op t strand genieten van openlucht concerten ... als deze nog bestaan , heb er zelf. weinig mee


vraag in de oude binnenstad naar elkasba .... ditis een leuke wandeling te voet uiteraard


elhafa ... de plek. waar je nog historie tegen komt, is een monumentalee plek


beste is om eens eens een gids te nemen, je zal heel veel zien en leren over tanger waar weinig mensen weet van hebben

ga naar hotel menzah om je toer te beginnen, dit hotel bied een mogelijkheid aan historie, neem een drankje en vraag of er een gids is


veel plezier in tanger!
Top! aan dit soort reacties heb ik echt veel dankjewel meid! En wat betreft openlucht concerten heb ik er ook zelf weinig mee inderdaad.. Het strand, de zee, boulevard is mooi genoeg.

Jij weet echt veel van Tanger masha Allah. Je bent er zeker jaarlijks. Een gids is inderdaad een goed idee! Ik heb geen zin om daar te zijn en niet weten wat te doen...

03-08-2013, 09:35

Citaat door MOON_2011:
uurtje rijden, en een leuke route


btw, ga ook naar Jemijz, is net buiten tanger!

is de route vanuit tanger naar de tol richting de have, maar op de rotonde moet je de afslag VOOR de tolweg nemen
wegdek is hier wel minder maar moeite waard
na een stukje doorrijden krijg je een grote dorp aan de weg, hier sla je af, dit heet roman, en de weg naar boven brngt je naar jemij waar de welbekende tempelketen ligt van ben3jiba , dit is een adembenemend bergtop !
Top! En wat betreft centrum in tanger, waar kun je bijvoorbeeld lekker ontbijten/eten... any tips?