Bekijk volle/desktop versie : miskraam 1 van de 2 baby's



02-08-2013, 13:05
Ik was zwanger van een tweeling. 1 van de 2 kindjes was niet meer levensvatbaar en is afgestoten. Het andere kindje zag er goed uit op de echo. Ik ben nu 7 weken zwanger, over 3 weken krijg ik de reguliere echo.

Vraag is of iemand van jullie dit ook meegemaakt heeft, zo ja hoe was het bloedverlies na de miskraam? wat waren de eventuele andere klachten? Was het tweede kind wel gezond geboren?

02-08-2013, 13:40


ik heb het wel vaker gehoord, maar ik heb het zelf niet ervaren, Ik ken ken wel iemand die ook zwanger was van een tweeling en het ene babytje overleed toen ze 20weken was en het andere babytje groeide gewoon goed door, bij de bevalling kwam eerst het dode babytje eruit en daarna het gezonde babytje en er was verder ook niks aan de hand. Alleen is het bij jou in een vroeg stadium dus dat is eigenlijk toch anders..

02-08-2013, 13:46
Alhamdoulilah aela kouli hael !

Het is de eerste keer dat ik dit hoor ghair inch'Allah ! veel sterkte zuster !

Moge Allah swt je zwangerschap zegenen en je een voldragen zwangerschap schenken

02-08-2013, 13:54
ik ken alleen iemand die bevallen was van een 2ling, maar na een paar dagen is het tweede kindje overleden door zuurstof tekort.

02-08-2013, 14:08


Soms krijg je geen bloedverlies,, en blijft t dus geen gewoon in je baarmoeder.. In een vroeg stadium zie je er bij de geboorte helemaal niets van.
Het kan ook zijn dat je wat bloed zult verliezen.. En dat verschilt per persoon hoeveel dat is.

Sterkte ermee meid..

02-08-2013, 14:20
Dat hoor je wel vaker dat dat gebeurt. Er hoeft verder niets te gebeuren met het kind dat achterblijft. Inshallah zet de zwangerschap zich in ieder geval gewoon voort en maak je verder niet te druk.

02-08-2013, 14:22
ahh erg om te lezen zeg

02-08-2013, 14:22
De vrouw van de neef van mijn man had het. maar later op 24 weken kreeg ze weer een miskraam van haar andere tweeling kind. Beide kindjes verloren.

02-08-2013, 15:27
allah yehfed, ik hoop dat dit tweede kindje gezond geboren wordt. ik maak me wel zorgen. Heb verder ook geen bloedverlies meer, behalve hele kleine beetjes, had ik de hele zwangerschap al. Die miskraam was een eenmalige grote bloeding. ook op de echo was te zien dat mijn baarmoeder schoon was, alleen het tweede kindje zat er nog. Als ik me inspan heb ik een lichte pijn in de onderbuik, ben ook heel erg moe en totaal niet lekker. Heb vandaag besloten om het vasten te verbreken. Ik hoop dat er nog mensen zijn die mij wijzer kunnen maken inchallah. bedankt voor jullie reacties tot nu toe.

02-08-2013, 15:37
Heb het zelf ook gehad, bij mij begon het eerst met bloedverlies en heel veel pijn, nadien is er heel veel bloedverlies buitengekomen en dacht saffie heb miskraam gehad, maar heb gewoon die klontertje bij de vk gebracht en ze heeft toen ook echo gedaan en zag een lege vruchtzakje, maar elhamdulillah mijn andere kindje zijn hartje klopte nog.heb nog 1 week klein beetje bloedverlies gehad. Mijn kindje is nu 4 jaar en is alhamdulillah helemaal gezond.

02-08-2013, 15:57
wat fijn om te horen dat het goed afgelopen is bij jullie. ik hoop op het beste, wat kan die zwangerschap dan lang duren zeg....

02-08-2013, 16:02
Mijn zus heeft dat. Ze is nu 4 maanden ongeveer zwanger en draagt het overleden kindje nog in haar buik. Het andere kindje groeit gewoon goed, lhamdoulilah.

02-08-2013, 23:20


Soubhana Allah, dat moet toch erg zijn, ik kan mij dat niet voorstellen, een tweeling hebben waarvan 1 in jouw buik overleden is. Soubhana Allah wal Hamdulilah

Veel sterkte TS, moge Allah Azzawajaal jou bijstaan en dat jij jouw kindje in een perfecte gezondheid mag omarmen!

03-08-2013, 12:39
zo zie je maar weer hoe dicht de dood en het leven bij elkaar staan. Ze houden elkaar gezelschap in de baarmoeder, subhanallah.

03-08-2013, 12:42

Citaat door Nermine:
zo zie je maar weer hoe dicht de dood en het leven bij elkaar staan. Ze houden elkaar gezelschap in de baarmoeder, subhanallah.
Wow subhanAllah