Bekijk volle/desktop versie : Voetballer de cel in na racistische scheldtirade



01-08-2013, 12:31
Wasar Ahmed, een amateurvoetballer van 23, is veroordeeld tot een gevangenisstraf na een racisitische scheldtirade aan het adres van de scheidsrechter. Nadat de speler een rode kaart had gekregen, ging hij volledig door het lint. De man verklaarde aan de scheidsrechter: 'Ik breek elk wit bot in je witte gezicht'

Het incident vond plaats in december vorig jaar, tijdens een wedstrijd tussen Daneshouse FC en Prairie United, twee amateurploegen uit Noord-Engeland. Ahmed ging door het lint na discussie over een inworp. Hij werd bestraft met een rode kaart, wat hem duidelijk niet zinde.

Toen zowel zijn medespelers als de supporters geschokt reageerden over zijn uitlatingen, deed Ahemd een nog een schepje bovenop: 'Ik ga jullie witte huis platbranden en ik kom jullie vrouw en kinderen vermoorden, ik zal je huis wel vinden.' De scheidsrechter ging na de wedstrijd meteen naar het dichtsbijzijnde in politiebureau om aangifte te doen. Hij verklaarde dat hij nog nooit zo iets had meegemaakt en zich zeer geintimideerd voelde. Hij was naar eigen zeggen vooral bang voor verdere acties van de doorgedraaide voetballer.

Het kwam tot een proces en de rechter stuurde de overigens werkloze voetballer voor 8 weken naar de gevangenis. In de rechtbank zei de agressor dat hij zich de feiten niet meer goed kon herrineren. Hij gaf echter wel toe te ver te zijn gegaan. De advocaat van de speler reageerde na het proces: 'Hij betwist niet dat hij over de schreef is gegaan. Hij was kwaad en voelde zich gefrustreerd. Hij beseft dat hij zijn ploegmaten in de steek liet en dat spijt hem.'

Daneshouse FC, de club van Ahmed, heeft zich ondertussen teruggetrokken uit de competitie waar het incident zich voordeed. 'Dat is waarschijnlijk het beste voor iedereen', zo sprak de rechter.

http://www.ad.nl/ad/nl/10444/Offside/article/detail/3485326/2013/08/01/Voetballer-de-cel-in-na-racistische-scheldtirade.dhtml

01-08-2013, 12:33


Vastzetten en zijn mond elke dag wassen met een staalborstel en chloor!