Bekijk volle/desktop versie : Jas kapot......verzekering dekt dat?



Pagina's : [1] 2 3

01-08-2013, 12:11
Dames even snel een vraagje...

Ik heb gisteren tijdens het opruimen per ongeluk een gat gemaakt in de leren jas van mijn man.

Alle jassen lagen op een hoop op mijn bed, en ik trok dus aan een een klerenhanger zonder dat ik wist dat hij vastzat aan de zijkant van de jas......voor ik het wist zat er een scheur in.

Nu wil ik de verzekering bellen....heb alleen een inboedelverzekering en een aansprakelijkheidsverzekering van Centraal Beheer....weten jullie of dit ongelukje wordt gedekt?

01-08-2013, 12:15


dat is per verzekering verschillend. dus vraag het na of bekijk je polis

01-08-2013, 12:16
Ik ken ook iemand wiens jas was gescheurd
Ze kreeg hem vergoed
Dus zou het zeker proberen

01-08-2013, 12:17
heb je een aankoopbon van de jas?
Zeker proberen!! je krijgt vaak wel een deel vergoed..

01-08-2013, 12:21


Je hebt toch een polis, dat staat in de polisvoorwaarden, wat er vergoed wordt, de waarde van de jas of de reparatiekosten. Wij weten toch niet wat voor dekking jouw polis heeft, of er sprake is van eigen risico enz. Begrijp je niet wat erin vermeld staat, bel je met assurantietussenpersoon, het is zijn werk. Heb je geen atp, dan met de klantenservice van je inboedelverzekeraar. Maar nogmaals wij kunnen het niet weten, we hebben jouw polis niet gezien.
Onder aansprakelijkheidsverzekering is dergelijke schade trouwens niet gedekt. Aansprakelijkheidsverzekering gaat over schade aan derden en niet aan je eigen huishouden.

01-08-2013, 14:13

Citaat door Flamenca:
Je hebt toch een polis, dat staat in de polisvoorwaarden, wat er vergoed wordt, de waarde van de jas of de reparatiekosten. Wij weten toch niet wat voor dekking jouw polis heeft, of er sprake is van eigen risico enz. Begrijp je niet wat erin vermeld staat, bel je met assurantietussenpersoon, het is zijn werk. Heb je geen atp, dan met de klantenservice van je inboedelverzekeraar. Maar nogmaals wij kunnen het niet weten, we hebben jouw polis niet gezien.
Onder aansprakelijkheidsverzekering is dergelijke schade trouwens niet gedekt. Aansprakelijkheidsverzekering gaat over schade aan derden en niet aan je eigen huishouden.
Nou die heb ik echt niet meer......de bon trouwens ook niet meer.
Ik wil de kosten hopelijk wel gedekt krijgen....kijk dat gedeelte over de aaansprakelijkheidsverzekering begrijp ik nu.....het is geen schade aan derden. Dus de enigste optie is de inboedelverzekering.

Als ik bel wil ik van tevoren weten of het uberhaupt kan en of ik iets anders als reden kan opgeven.

01-08-2013, 16:27

Citaat door DiaDya:
Nou die heb ik echt niet meer......de bon trouwens ook niet meer.
Ik wil de kosten hopelijk wel gedekt krijgen....kijk dat gedeelte over de aaansprakelijkheidsverzekering begrijp ik nu.....het is geen schade aan derden. Dus de enigste optie is de inboedelverzekering.

Als ik bel wil ik van tevoren weten of het uberhaupt kan en of ik iets anders als reden kan opgeven.
Maar hoe kan je van tevoren weten als je de polis niet meer hebt? Je mag een kopie opvragen bij je verzekeraar + de polisvoorwaarden, dit is meestal gratis bij de meeste verzekeraars.

01-08-2013, 16:35
Doen ze dit overigens ook bij meubelen die je perongeluk hebt laten vallen of tijdens het in elkaar zetten verkloot hebt

01-08-2013, 16:35
Alleen als je all risk verzekerd bent, krijg je een schadebedrag terug. Ze kijken naar de waarde van die jas.

Alleen bij All risk heb je recht op vergoeding op eigen fout. Heb je bv. een dure vaas in je huis kapot gemaakt doordat je er tegenaan bent gekomen dan krijg je deze vergoed. Als je alleen basis verzekering hebt, krijg je het niet vergoed tenzij iemand anders dit gedaan heeft buiten de verzekerden om. Dan hoort diegene zijn verzekering te informeren, zodat jij dit alsnog vergoed krijgt.

01-08-2013, 16:39
Aansprakelijkheid telt niet mee oomdat je man en jij in hetzelfde huis wonen
En wat heeft een jas met inboedel te maken?

01-08-2013, 16:41
Laatst was een samsung telefoon bij ons kapot, maken kost 189 euro. Ik heb centraal beheer en belde en ik had binnen 4 dagen 189 euro op de rekening.

Daarvoor moet je wel all risk verzekerd zijn, dat wil namelijk zeggen dat je niet alleen aansprakelijk bent voor schade aan derden maar ook schade aan elkaar!

01-08-2013, 17:35
verdorie..........had ik maar die all risk........hoe dan ook...bel morgen wel even.

Ik heb de polisvoorwaarden niet meer....je weet wel zo een groen boekje....maar ik weet wel welke verzekeringen ik bij hun heb lopen.

01-08-2013, 17:38



Citaat door DiaDya:
verdorie..........had ik maar die all risk........hoe dan ook...bel morgen wel even.

Ik heb de polisvoorwaarden niet meer....je weet wel zo een groen boekje....maar ik weet wel welke verzekeringen ik bij hun heb lopen.
Het is maar een jas koop gewoon een nieuwe voor je man

01-08-2013, 17:39
Je kan ook met hun chatten op de site van Achmea.

Had ik ook gedaan en kreeg al mijn papieren opgestuurd.

01-08-2013, 17:40

Citaat door Roxanne:
Je kan ook met hun chatten op de site van Achmea.

Had ik ook gedaan en kreeg al mijn papieren opgestuurd.
oh goed idee......hanteren ze kantooruren dat je weet.

Pagina's : [1] 2 3