Bekijk volle/desktop versie : Alle moeders....please help me!!!



Pagina's : [1] 2 3

31-07-2013, 16:17
Mijn dochtertje van 14 maanden weigert nog steeds om vast voedsel te eten, ze wilt echt niets, walou....Heb alles geprobeerd: boterhammen met alle soorten beleg, met ons laten mee eten (pasta met tomatensaus en kefta), rijst met vis en spinazie, lasagne, stukjes groentjes, stukjes fruit, stukjes patatjes, rijstkoekjes, brood in melk, .........wejoooow ben echt gek aan het worden!!!!

Ik ben al maanden bezig, maar ze weigert met alle kracht en krijst heel de huis bijeen. Heb elke aanpak geprobeerd, van kleine stukjes geven tot grote stukken in haar handjes geven, en zelfs voor tonen hoe ze moet eten, soms geef ik een stuk en ga ik zogezegd weg, zodat ze meer op haar gemak is, maar nee madam gooit het op de grond.

Ze wilt alles gepureerd hebben, niets met brokjes. Heb zelfs pap overgeslagen zodat ze honger heeft en stukjes eet, dat helpt ook niet.

Wie herkent dit ook??? En hoe is het verder gelopen, komt het nog goed of blijft dat lang aanslepen....lmohiem moeders please help me.

31-07-2013, 18:14


het beste is dat je naar een kinderarts gaat,die kan je aanraden wat je het beste doet.
hier op mnl zul je niet de goede advies krijgen.
ben zelf moeder van 3 kids maar heb dit nooit meegemaakt.

31-07-2013, 18:17

Citaat door Paradise1_7:
Mijn dochtertje van 14 maanden weigert nog steeds om vast voedsel te eten, ze wilt echt niets, walou....Heb alles geprobeerd: boterhammen met alle soorten beleg, met ons laten mee eten (pasta met tomatensaus en kefta), rijst met vis en spinazie, lasagne, stukjes groentjes, stukjes fruit, stukjes patatjes, rijstkoekjes, brood in melk, .........wejoooow ben echt gek aan het worden!!!!

Ik ben al maanden bezig, maar ze weigert met alle kracht en krijst heel de huis bijeen. Heb elke aanpak geprobeerd, van kleine stukjes geven tot grote stukken in haar handjes geven, en zelfs voor tonen hoe ze moet eten, soms geef ik een stuk en ga ik zogezegd weg, zodat ze meer op haar gemak is, maar nee madam gooit het op de grond.

Ze wilt alles gepureerd hebben, niets met brokjes. Heb zelfs pap overgeslagen zodat ze honger heeft en stukjes eet, dat helpt ook niet.

Wie herkent dit ook??? En hoe is het verder gelopen, komt het nog goed of blijft dat lang aanslepen....lmohiem moeders please help me.
Heb je jouw dochtertje borstvoeding gegeven? Zo ja, hoe lang?

31-07-2013, 18:19
Mijn Adam was ook zo,hij was wel gek op pyamapaje,alles gepurreerd enzo,maar nu eet ie alles wat los en vast zit.Ik maakte me niet zorgen.Nora is nu 15 maanden,dit eet nu ook ineens minder,ze eet wel maar heel weinig,maak me er ook geen zorgen over.Als ze honger hebben gaan ze toch wel eten.

31-07-2013, 18:24


Mijn zoontje is net twee geworden en eet standaard zijn avondeten gepureerd. Hij eet alhamdoelilah ook met de pot mee, eet boterhammen, fruit in stukjes..

Maak je er niet druk over. Liever op die manier, dan dat ze helemaal niets binnen krijgt.
Forceer het niet, als ze dadelijk naar de peuterspeelzaal gaat dan zal het vanzelf wel komen. De kinderen daar eten ook alles in stukjes, dan zal ze het wel na gaan doen. Dat deed mijn zoontje namelijk ook.

31-07-2013, 18:27
14 maanden is ook nog best wel jong,gewoon lekker blijven prakken,en geef haar van tijd tot tijd een korst brood om te sabbelen,dan leert ze dat ook.

31-07-2013, 18:34
Dit heb ik haar vandaag gegeven, allé geprobeerd....

8u: haar flesje (volledig opgedronken)
10u: stukje boterham met confituur (niets van gegeten, zelfs niet in haar mond gestopt), dus dan heb ik haar een stukje banaan gegeven (dat heeft ze wel in haar mond gestoken, eventjes was ik dolbij, tot ze die terug uitspuwde... en gewoon die banaan weggegooid
12u: Fruitpap (alles opgegeten)
13u: haar dutje tot 15u
15u: rijstkoekje (niets van opgegeten, gewoon weggegooid)
17u: zelfgemaakte papje met brokjes (stukjes vis, stukjes, patatjes, stukjes wortels, stukjes maïs en tenslotte wat tomatensaus) NIETS van gegeten, constant uitspuwen
Nadat heb ik haar niets meer gegeven.
Straks krijgt ze haar flesje en gaat ze haar bedje in

31-07-2013, 18:35

Citaat door QueenBee:
Heb je jouw dochtertje borstvoeding gegeven? Zo ja, hoe lang?


ja tot 4 maanden, omdat ik moest werken

31-07-2013, 18:36

Citaat door Du3a:
Mijn zoontje is net twee geworden en eet standaard zijn avondeten gepureerd. Hij eet alhamdoelilah ook met de pot mee, eet boterhammen, fruit in stukjes..

Maak je er niet druk over. Liever op die manier, dan dat ze helemaal niets binnen krijgt.
Forceer het niet, als ze dadelijk naar de peuterspeelzaal gaat dan zal het vanzelf wel komen. De kinderen daar eten ook alles in stukjes, dan zal ze het wel na gaan doen. Dat deed mijn zoontje namelijk ook.


Ik heb het gevoel dat ze bang is van vast voedsel, dus dat ze een slechte eter wordt

31-07-2013, 18:40

Citaat door Paradise1_7:
Ik heb het gevoel dat ze bang is van vast voedsel, dus dat ze een slechte eter wordt
nee joh, ze is gewoon nog niet gewend aan droog voedsel en stukjes.. Wanneer ben je begonnen dat aan te bieden? Ik gok zo dat je dat laat hebt geïntroduceerd..

31-07-2013, 18:44

Citaat door QueenBee:
nee joh, ze is gewoon nog niet gewend aan droog voedsel en stukjes.. Wanneer ben je begonnen dat aan te bieden? Ik gok zo dat je dat laat hebt geïntroduceerd..


Op 9 maanden, is dat veel te laat dan? Want bij kind en gezin hebben ze mij aangeraden om op 9 maanden te beginnen wegens verslikkings gevaar

31-07-2013, 18:44
het is een fase het gaat wel over! mij kinderen hadden dat beide meegemaakt als ze geen honger hebben dan kan je ze moeilijk dwingen

31-07-2013, 18:46



Citaat door Paradise1_7:
Ik heb het gevoel dat ze bang is van vast voedsel, dus dat ze een slechte eter wordt
]

Ik kan je angst begrijpen, maar mijn zoontje kreeg braakneigingen van stukjes eten tussen zijn gepureerde groentehap. Soms kotste hij letterlijk alles uit. Maar toen hij eenmaal met de groep mee kon eten op het kinderdagverblijf ging het vanzelf.

31-07-2013, 18:47

Citaat door chadia79:
14 maanden is ook nog best wel jong,gewoon lekker blijven prakken,en geef haar van tijd tot tijd een korst brood om te sabbelen,dan leert ze dat ook.


Ja da's het probleem, ze gooit haar broodje altijd weg. En als ik haar fruit of groenten pap prakt, dan moet ze die ook niet hebben, het moet echt gemixt zijn. Gek hé

14 maanden en nu al zo'n diva die haar zin moet hebben

31-07-2013, 18:48
Jeetje, dat heb ik nooit gehoord. Je moest dan ook vroeg beginnen, 6 maanden op zijn laatst. Sommigen beginnen bij 4 maanden met vast voedsel.

Dit is juist de leeftijd waarop ze alles willen eten en ontdekken.

Pagina's : [1] 2 3