Bekijk volle/desktop versie : liefde?... dit is pas de waarheid,... of niet?

31-03-2002, 22:01
hallo,
zijn er mensen onder ons die een liefje hebben?Verliefd zijn op iemand?Bemind worden door iemand?... STOP dan maar.Maak je geen illusies. Liefde is maar een illusie in het leven geroepen om een antwoord te krijgen op de kriebels die we voelen als we iemand leuk vinden. Het is hard om te horen, .. maar het bestaat echt niet.Ja er is wel iets als liefde voor je familie en je naasten,.. maar liefde zoals in de films,... nee hoor.Echt niet.
Waarom dan trouwen? ... Wel voor het geld natuurlijk. Of voor de mooie oogjes, of voor zn reputatie bij anderen,.... geloof me!Die huwelijken zullen langer duren dan een huwelijk uit liefde. Kijk naar onze ouders. Zijn die uit liefde getrouwd? en zijn ze nog bij elkaar? ... kijk naar je nichtje of je zusje.... is zij niet met die leuke jongen uit de klas getrouw? ... is ze nu nog bij hem?..... Ja ik hoop reacties te krijgen.Ik hoop dat er mensen zijn die me het tegendeel zullen bewijzen.Mensen die kunnen zeggen dat ik ongelijk heb.

nog een goede avond he

31-03-2002, 22:08

Sallaam Alikoem,

Ik kan het tegendeel bewijzen.....mijn liefde voor Allah ten eerste.
Ten tweede mijn ouders zijn nog steeds bij elkaar.
En ik ken veel mensen die gelukkig met elkaar getrouwd zijn, en nog steeds bij elkaar zijn.

Alhamdoelillah hala xxxxxx hal.

Ma'sallamaa

Igwana 20

31-03-2002, 23:26
Tegenwoordig is "trouwen" net een spel...
Ga maar eens een keer voor de grap naar een Marokkaanse consulaat, je zult zien dat er meer scheidingen zijn dan trouwerijen.
Ik ben zelf een persoon die daar niet heilig in gelooft. Dus ik geef Xenofoob gedeeltelijk gelijk. Ik heb het nu met name over liefde naast de liefde voor je ouders, familie en geloof.

Liefs,
Zonnetje

31-03-2002, 23:33
ik geef xenofoob 1005 gelijk!!!!!!
tegenwoordig trouwens ze met hun gelifdes en daarna volgen er scheidingen, ik hoor het vaak genoeg .........wat ik wel heeeel erg jammer vindt!!!!!
zoals ik altijd heb geleerd van mijn moeder......."Je leert iemand pas echt kennen als je samen onder 1 dak woont, dan begint de liefde voor elkaar''........en ik heb ook gemerkt dat het de echte waarheid is....
maar ach jaah tegenwoordig lijkt het allemaal zo normaal....snel trouwen, scheiden etc...

wel jammer echt heel jammer.....

31-03-2002, 23:34

ahahah...typ foutje.....met 1005 bedoelde ik natuurlijk 100% he (shift was niet goed ingedrukt)........

01-04-2002, 08:55
he bedankt touria en zonnetje 22. Nu voel ik me echt wel beter. Het idee dat er mensen zijn die dat ook vinden, is geruststellend.Ik dacht al dat het gewoon aan mij lag.
Mn moeder wou vorig jaar dat ik met iemand zou trouwen die ze kon.Hij is slim en rijk. Maar ik ben er uiteraard niet verliefd op. Maar toch ging ik ja zeggen. Maar mn tantes (die wel uit liefde zij getrouwd en weer gescheiden zijn) die raadden het me sterk af.Daarom is het er ook niet van gekomen. En nu denk ik bij mezelf,.. "waarom heb ik in hemelsnaam naar hen geluisterd". Zij zijn de ongelukkigen hoor die met hun liefje zij getrouwd. en mn moeder,.. ja die kon mn vader niet eens,... tot op de grote dag. En kijk eeens hoe lief ze nog bij elkaar zijn. Nu denk ik echt dat ik echt gewoon een verstandshuwelijk zal hebben. Zouden jullie het aankunnen zo een verstandshuwelijk?

01-04-2002, 12:40
Wat ik hier ook over kan zeggen is dat het hoe dan ook een risico blijft. Trouwen is een stap die je neemt en helaas kunnen we niet in de toekomst kijken. Of je nou uit liefde trouwt of niet. Een mens blijft veranderen en in een huwelijk dus ook. Je kunt wel zeggen dat je uit liefde trouwt, maar in een huwelijk kan van alles misgaan terwijl je dacht dat je hem/haar goed genoeg kende om die stap te nemen.
Je hebt mensen waarbij het 1 maand, 1 jaar of 30 jaar goed gaat en uiteindelijk toch eindigen in een scheiding. Dus wat er ook gezegd wordt, HET BLIJFT EEN RISICO. Wat doe je eraan? Stel je positief op, durf ervoor te vechten en geef niet snel op!
Gewoon oprecht blijven tegenover je vlam en je netjes aan de regels houden, dan zal het insha allah wel goedkomen.

Liefs,
Zonnetje

01-04-2002, 12:40

Citaat:
Origineel gepost door xenofoob
hallo,
zijn er mensen onder ons die een liefje hebben?Verliefd zijn op iemand?Bemind worden door iemand?... STOP dan maar.Maak je geen illusies. Liefde is maar een illusie in het leven geroepen om een antwoord te krijgen op de kriebels die we voelen als we iemand leuk vinden. Het is hard om te horen, .. maar het bestaat echt niet.Ja er is wel iets als liefde voor je familie en je naasten,.. maar liefde zoals in de films,... nee hoor.Echt niet.
Waarom dan trouwen? ... Wel voor het geld natuurlijk. Of voor de mooie oogjes, of voor zn reputatie bij anderen,.... geloof me!Die huwelijken zullen langer duren dan een huwelijk uit liefde. Kijk naar onze ouders. Zijn die uit liefde getrouwd? en zijn ze nog bij elkaar? ... kijk naar je nichtje of je zusje.... is zij niet met die leuke jongen uit de klas getrouw? ... is ze nu nog bij hem?..... Ja ik hoop reacties te krijgen.Ik hoop dat er mensen zijn die me het tegendeel zullen bewijzen.Mensen die kunnen zeggen dat ik ongelijk heb.

nog een goede avond he
wat een onzin zeg!! ben het absoluut niet mee eens!
Mijn broer is uit liefde getrouwd en is na 10 jaar nog steeds gelukkig met haar en zo ken ik er wel meer.

01-04-2002, 14:19
JE LEERT PAS IEMAND KENNEN ALS JE HEM NIET KENT.
EN NIET ALS JE HEM AL KENT.
EN IEMAND MOET JE NIET WILLEN LEREN KENNEN, OMDAT JE HET WILT.

HET KOMT ZOALS HET KOMT.

WANT DAN TROUW JE OPEENS MET IEMAND OMDAT JE DIE PERSOON AL HELEMAAL "BESTUDEERD HEBT.
EN DIT HEEFT VAAK ZIJN NADELEN.

ER MOET TOCH WAT OVERBLIJVEN.

VERLIEFDHEID IS VOOR EVEN.
LIEFDE KOMT EN GAAT.

01-04-2002, 17:41

Citaat:
Origineel gepost door sabrinat

[B]wat een onzin zeg!! ben het absoluut niet mee eens!
Mijn broer is uit liefde getrouwd en is na 10 jaar nog steeds gelukkig met haar en zo ken ik er wel meer. [/B]
he sabrinat
wat jij onzin vindt interesseert me niet. Je kan ook op een volwassen manier je mening over iets geven ipv als een kind zeggen dat het onzin is! Je kan voorbeeld zeggen "naar mijn mening,... " of "volgens mij" of ik ben het niet eens met wat u zei",....
Moheem, ja ik ben blij voor je broer. Maar aan jouw citaat had ik dus 2 keer niets, maar toch bedankt voor je reactie.

01-04-2002, 18:25
HET WIL NIET ZEGGEN DAT ALS JE UIT LIEFDE MET ELKAAR TROUWD HET ALTIJD SLECHT AFLOOPT. JUIST NIET.

DAT HEEFT OOK TE MAKEN MET DE GEDACHTES VAN ELKAAR, EN DE OMGEVING.

TIJD EN PLAATS SPELEN HEEL VAAK EEN GROTE ROL!!!!!!!!!!!!!!!!

01-04-2002, 18:48
bedankt voor je reactie he. Je hebt het mooi uitgelegd.

groetjes en thalla

10-09-2003, 15:29

oke ff mijn mening....
ik vind het onzin wat je zegt xenofoob.
Liefde verslaat alles......
jij kijkt vast naar vroeger hoe het was.....toen leefden de mensen anders... maar nu echt niet...alles is verandert....
als men elkaar liefheeft en elkaar vertrouwd en hun relatie zwart op wit willen zetten door dus te trouwen betekend dat heel wat.....
Ik weet niet hoor ... het kan zijn dat het bij anderen anders is....
Maar geloof mij als twee mensen van elkaar houden...echt van elkaar houden.....jullie hebben alles voor elkaar over.....jullie vangen een kogel voor elkaar...jullie vertrouwen elkaar.... dan sorry is het echt geen illusie....
one love ikram

10-09-2003, 15:34
ik denk wel da liefde in huwelijken enzo besta enkel de ene heeft er geluk in en de andere weer nie

10-09-2003, 15:41

Citaat:
Origineel gepost door sweet_boy