Bekijk volle/desktop versie : Nieuw initiatief voor Nederlanders die moslim willen worden



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

30-07-2013, 16:00
De website ikwilmoslimworden.nl gaat mensen die de islam willen omarmen helpen en begeleiden.





Veel bekeerlingen komen via islamitische vrienden, vriendinnen of kennissen in aanraking met de islam en krijgen via deze mensen de juiste begeleiding en hulp. Voor Nederlanders en Belgen die deze kennissen niet hebben is er nu de website www.ikwilmoslimworden.nl. Op de website is er de mogelijkheid om de shahada uit te spreken en zijn er opties om begeleiding aan te vragen of om simpelweg vragen te stellen.

Ook willen de initiatiefnemers nieuwe moslims helpen om hen in contact te brengen met de lokale islamitische gemeenschap en de moskee. Hoewel de website zich vooral richt op mensen die de islam binnen willen treden kunnen bestaande bekeerlingen en geboren moslims er ook terecht voor informatie.

Wil jij ook een steentje bijdragen aan de begeleiding van nieuwe moslims? Op de website kan je je aangeven om nieuwe moslims te helpen op jouw eigen manier.

www.ikwilmoslimworden.nl

30-07-2013, 16:01


Eindelijk! Die website zal het wel druk krijgen

30-07-2013, 16:02
Dit soort nieuws doet mij deugd

30-07-2013, 16:04
Alhmadoulillah!

30-07-2013, 16:07


De juiste begeleiding,... dus ze worden soefie?
Site is een beetje karig, maar misschien is dat een goed iets.
Om te kunnen weten of het nu echt een goed iets is hebben we geen juichende mensen nodig, maar een idee welke kant ze mensen op helpen.

30-07-2013, 16:10

Citaat door takfier:
bekeerje.
Nah dat kan altijd nog kennelijk. Eerst even leuk leven.

30-07-2013, 16:14
Serieus?


Citaat:
Hoeveel kennis of voorbereiding heb ik nodig om moslim te worden?

Moslim worden is eenvoudig en vraagt niet om voorbereiding of veel kennis over de islam. Als je moslim wilt worden en daarmee tot de islam wilt bekeren dan is het enige wat je hoeft te doen de geloofsgetuigenis uitspreken. Deze geloofsgetuigenis dien je met volledige overtuiging en begrip van de betekenis uit te spreken.
Dusse, je moet volledig overtuigd zijn, maar je hoeft er nauwelijks iets vanaf te weten? Hoe valt dat te rijmen met elkaar?

30-07-2013, 16:15

Citaat door Tank_Tank:
Serieus?



Dusse, je moet volledig overtuigd zijn, maar je hoeft er nauwelijks iets vanaf te weten? Hoe valt dat te rijmen met elkaar?
Moslimhaters zoals jij zullen dat nooit begrijpen dus doe geen moeite en reageer on topic

30-07-2013, 16:31

Citaat door Tank_Tank:
Serieus?



Dusse, je moet volledig overtuigd zijn, maar je hoeft er nauwelijks iets vanaf te weten? Hoe valt dat te rijmen met elkaar?
Het begint met intresse, vervolgens zet je de stap met de info die je hier en daar kunt krijgen, vervolgens word je begeleid in al je vragen. en doe je meer en meer kennis op.....wat is hier vreemd aan??

30-07-2013, 16:33

Citaat door Triangle:
Het begint met intresse, vervolgens zet je de stap met de info die je hier en daar kunt krijgen, vervolgens word je begeleid in al je vragen. en doe je meer en meer kennis op.....wat is hier vreemd aan??
Die begeleiding en uitleg, daar is niets raars aan. Dat mensen naar een lokale moskee en imam gewezen kunnen worden is best goed.

Maar een daadwerkelijke geloofsbeleidenis voordat je kennis hebt over waar je zegt in te geloven, dat vind ik het paard achter de wagen spannen, dat is wat ik wil zeggen.

30-07-2013, 16:39

Citaat door Tank_Tank:
Die begeleiding en uitleg, daar is niets raars aan. Dat mensen naar een lokale moskee en imam gewezen kunnen worden is best goed.

Maar een daadwerkelijke geloofsbeleidenis voordat je kennis hebt over waar je zegt in te geloven, dat vind ik het paard achter de wagen spannen, dat is wat ik wil zeggen.
meestal zijn het mensen die precies weten wat ze willen, dus zo raar is het niet. Ze hebben zich ingelezen, hebben vrienden die moslim zijn en willen dat ook zijn. dat kan daar is niks mis mee.

30-07-2013, 16:41

Citaat door MaroCross:
Het mooiste en grootste geloof te wereld! We Love ISLAM!
Thats for sure

30-07-2013, 17:00



Citaat door Tank_Tank:
Als ze zich ingelezen hebben, hebben ze toch aan voorbereiding gedaan. Over zulke mensen heb ik, of die tekst v/d website, het toch niet.
ik heb die tekst niet gelezen, en ik ben bekend met het fenomeen bekeerlingen, meestal hebben ze zich verdiept en zijn ze overtuigd dat dit de enige ware religie is voor hun. en weten ze al heel wat voor ze de stap nemen. Is niet meer dan normaal.
Meeste bekeerlingen die ik ken waren overtuigd katholiek en zijn bekeerd tot de islam.

30-07-2013, 17:01

Citaat door Triangle:
ik heb die tekst niet gelezen
Meh, die kwam dus van die website.


Citaat door Triangle:
en ik ben bekend met het fenomeen bekeerlingen, meestal hebben ze zich verdiept en zijn ze overtuigd dat dit de enige ware religie is voor hun. en weten ze al heel wat voor ze de stap nemen. Is niet meer dan normaal.
Meeste bekeerlingen die ik ken waren overtuigd katholiek en zijn bekeerd tot de islam.
Als ze denken er gelukkig(er) van te worden, moeten ze dat vooral doen.

30-07-2013, 17:02

Citaat door takfier:
hij kan beter moslim worden. het leven wat hij nu leeft is echt fout en doelloos .
als het niet in zijn hart zit, dan ben jij een roepende in de woestijn, dat heeft geen zin, Imaan groeit in de harten hun harten zijn verzegeld en laten niks toe.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8