Bekijk volle/desktop versie : Paardenvlees haram of niet?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

29-01-2005, 20:29
Salaam alaykoem beste broeders en zusters..

Wij hebben altijd mee gekregen dat paardenvlees haram is en we dus niet mogen eten,er beweert iemand dat dat onjuist is wie weet het en waarom en eventueel een dail pleaseeeeeee

29-01-2005, 23:42



Citaat door Daliatje:
Ben je gek geworden of wat?? Paardenvlees is onrein! Jullie "profeet" zei dat ezels en paarden edele dieren zijn en dus niet gegeten mogen worden ,enkel in noodgeval. Joden zullen uit vrije keuze zelfs liever de dood kiezen door van honger te sterven dan paardenvlees te eten.
Waarom denken jullie (joden) dat ze altijd zo bijzonder zijn? Jullie zijn niks minder dan een verdwaalde volk die DE profeten als leugenaars uitscholden. Terwijl ze jullie zoveel wonderen heeft doen laten zien! Maarja...

29-01-2005, 23:48

Citaat door Daliatje:
Ben je gek geworden of wat?? Paardenvlees is onrein! Jullie "profeet" zei dat ezels en paarden edele dieren zijn en dus niet gegeten mogen worden ,enkel in noodgeval. Joden zullen uit vrije keuze zelfs liever de dood kiezen door van honger te sterven dan paardenvlees te eten.
Een jood die tegen een moslim zegt, hoe zijn geloof in elkaar zit.
Hoe geloofwaardig moet dat klinken.

30-01-2005, 00:28
De islam leid naar zekerheid
Saytan leidt naar twijfel en onzekerheid

Het eten van paardenvlees is door veel geleerden al makrouh(ongewenst) en zelfs haram bevonden en door sommige geleerden als halal betiteld, omdat hier dus een twijfel geval is , is de juiste handelswijze van een moslim om alles wat in twijfel is te vermijden, want twijfel leidt naar onzekerheid en dus naar saytan

30-01-2005, 00:45


paard is wel toegestaan, maar werd niet gegeten omdat het in de tijd van de profeet voor jihad gebruikt werd, en werd gezien door de Arabieren als een edele dier.

30-01-2005, 00:57

Citaat door amarocbb:
paard is wel toegestaan, maar werd niet gegeten omdat het in de tijd van de profeet voor jihad gebruikt werd, en werd gezien door de Arabieren als een edele dier.
Hahahaha heb jij wel is paard gekocht bij de islamitische slager? Ga berouw tonen om het feit dat je dit heb gezegd!

30-01-2005, 01:00

Citaat door werkloos:
Hahahaha heb jij wel is paard gekocht bij de islamitische slager? Ga berouw tonen om het feit dat je dit heb gezegd!
Kameel is wel toegestaan, alleen van een paard weet ik dat niet.

30-01-2005, 01:04
Heb ik gezegd dat kameel niet is toegestaan?

30-01-2005, 01:07

Citaat door werkloos:
Heb ik gezegd dat kameel niet is toegestaan?
NEE, broeder klopt als een bus. Maar ik moest het alleen even melden.
mijn excusses voor de miscomunicatie waar ik verantwoordlijk voor ben.

30-01-2005, 01:08
Meliesh, ghair insjAllah!

30-01-2005, 01:09
Amien ja rab al alemien.

30-01-2005, 01:14

Citaat door werkloos:
Hahahaha heb jij wel is paard gekocht bij de islamitische slager? Ga berouw tonen om het feit dat je dit heb gezegd!
kom met het bewijs waar het verboden wordt !

30-01-2005, 01:20



Citaat door saladin 2de:
Een jood die tegen een moslim zegt, hoe zijn geloof in elkaar zit.
Hoe geloofwaardig moet dat klinken.
Waarschijnlijk even geloofwaardig als een Moslim die tegen een Jood zegt hoe zijn geloof uitziet. Per slot van rekening hebben sommige Moslims nogal wat bedenkingen over de geschriften waarop Joden zich heden ten dage baseren.
Oftewel: ze schijnen er meer van te weten dan de Joden zelf.


Iznogoodh

30-01-2005, 01:25

Citaat door Iznogoodh:
Waarschijnlijk even geloofwaardig als een Moslim die tegen een Jood zegt hoe zijn geloof uitziet. Per slot van rekening hebben sommige Moslims nogal wat bedenkingen over de geschriften waarop Joden zich heden ten dage baseren.
Oftewel: ze schijnen er meer van te weten dan de Joden zelf.


Iznogoodh
Wat wil je hiermee beweren?

30-01-2005, 01:27

Citaat door agadirpower5:
is haraam a megolen
megolen

Pagina's : [1] 2 3 4 5