Bekijk volle/desktop versie : Zusters, ik heb jullie hulp nodig!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

27-07-2013, 19:06
Assalaamoe3alaykoem wa rahmatoellaah lieve zusters,

Zijn er onder jullie zusters die spullen thuis hebben die ze niet meer gebruiken, kleding die je niet meer mooi vindt etc. die je wilt doneren voor een goed doel? Zo ja, kun je het dan hier plaatsen baarakaAllaahoe feekoen!

Het is voor zusters en hun kinderen in Syrie. Ik zal zo meer uitleggen in shaae Allaah.

Uitleg:

Dit is Syrië vandaag!
Elke dag wordt de ramp in Syrië erger. Onschuldige mensen worden uit hun huizen gehaald en gemarteld, zusters verkracht en vermoord en kinderen worden vermoord in het bijzijn van hun ouders. Stel jezelf de vraag: Wat doet dit met mij? Onze broeders, zusters en hun kinderen hebben onze hulp hard nodig. De behoefte aan voedsel, schoon water, medicijnen en kleding wordt groter en hulp van de Ummah is meer dan ooit nodig.

Dit project is in Engeland gestart door een aantal zusters die voelde dat ze iets moesten doen om hulp te bieden aan Syrië. Wij zijn gevraagd door die zusters om dit project in Nederland voort te zetten. Het idee van de pagina is om de huidige wreedheden tegen onze broeders, zusters en kinderen in Syrië onder uw aandacht te brengen. Door het verkopen en kopen van items draag je bij aan de hulp voor Syrië en het geld gaat naar mensen die er ter plekke aanwezig zijn. In plaats van alleen vragen om geld, vragen wij een ieder van u om een item te uploaden en te verkopen voor de zaak van Allah. Stel je voor, de enorme hoeveelheid geld die we kunnen verzamelen op deze manier, door te winkelen kunt u bijdragen aan hulp voor dit geweldige project.

Wat moet je doen?
Een unieke manier van winkelen. Het idee is dat zusters items te koop aanbieden en fotos van hun items uploaden met de intentie dat de opbrengsten naar het goede doel gaan. In dit geval gaat het direct naar de ‘Husband and Wife team’ zoals te zien in de video, bekenden van de BUY&SELL team in U.K.
http://www.youtube.com/watch?v=1ByNK_nR3yU

Regels voor verkopers:
• Zorg ervoor dat alle items in goede staat zijn, we moedigen alle zusters aan om ten minste een nieuw of bijna nieuw item, zoals ongewenste geschenken aan te bieden;
• Voeg een foto toe, korte omschrijving en prijs;
• Indien er interesse is zal de koper reageren onder post, de verkoper spreekt zelf een dag / tijd af met de koper om het item te verkopen;
• Artikelen worden verkocht met wie het eerst komt, het eerst maalt;
• Wanneer uw item wordt verkocht, geef het door aan de beheerder en zij verwijdert de post zodra het geld is ontvangen;
• Maak het geld binnen 3 dagen over op BUY&SELL voor Syrie rekeningnummer 34.64.60.387 RABOBANK t.n.v. S. Prins met als omschrijving het item wat gekocht is. Als de betaling gedaan is komt er een comment onder de post. Het rekening nummer is van een zuster die ook beheerder is van de Engelse BUY&SELL for Syria FB site. Zij maakt het geld meteen over naar Sisters Project in Birmingham Engeland en die maken het over naar ‘Husband and Wife team’ in Syrie.
• Details: Buy and Sell for Syria bankaccount details:
Name: Sisters Project
Sort Code: 20 08 98
Accountnumber: 63191176

Items die niet verkocht mogen worden
• Alles wat niet toelaatbaar is volgens de Quraan en de Sunnah;
• Huisdieren;
• Foto's met menselijke of dierlijke vorm, evenals standbeelden;
• Muziek in welke vorm dan ook;
• Geen reclame voor bedrijven of diensten, tenzij het is om de oorzaak te helpen
De beheerders behouden het recht om beledigende of ongepaste advertenties op elk gewenst moment te verwijderen

Regels voor kopers:
• Als u een item wilt kopen gelieve uw interesse in het vak onder de post te plaatsen;
• Regel een afspraak met de verkoper voor het item en houdt u aan uw afspraak;
• Gelieve niet te onderhandelen over de prijs aangezien wij zoveel mogelijk geld willen ophalen voor deze zaak!

Andere manieren om te helpen!
Als u niet in staat bent om geld of items te doneren, doneer dan uw tijd! U kunt helpen bij het uploaden en verkopen van gedoneerde items bijvoorbeeld. We vragen zusters mee te doen op de manier die het beste voor hun is!

Om vrijwilligerswerk te doen en/of voor meer informatie, neem dan contact op met de beheerders;
(Zie facebook)

Tot slot
Tot slot een herinnering voor ons allen; zuiver jouw intenties. Help jezelf en anderen eraan te herinneren dat alles wat je doet, je omwille van Allaah subhaana wa ta’aala en voor Hem alleen doet. En dat alle goede daden in ons voordeel zullen zijn op de dag dat wij onze Schepper gaan ontmoeten, de dag waarop geen rijkdom zal baten.

"En waarom zouden jullie niet vechten op de weg van Allah en (ter verdediging) van de onderdrukten en de mannen en de vrouwen en de kinderen, degenen die zeggen: "Onze Heer, haal ons weg uit deze stad, waar de mensen onrecht plegen en breng ons van Uw Zijde een beschermer en breng ons van Uw Zijde een helper!" Quran 4:75 surat an Nisaa’

Team BUY&SELL Alphen a/d Rijn e.o.

27-07-2013, 20:03


Cool! Ik wilde jou al gaan pmen.. Analiste, Oum Rouwayda, um 7usaam.. you here?

27-07-2013, 20:05
ik zal het ook gelijk voor je delen, misschien kan er een flyer gemaakt worden die we hier en daar kunnen verspreiden?

27-07-2013, 20:11
kleine toevoeging: als er zusters zijn die kleding weg geven geef dan weg kleding weg zoals abayaat khimars enz en geen harame kleding want uiteindelijk wil je dat niet op je geweten hebben..

27-07-2013, 20:15



Citaat door robiyaa:
kleine toevoeging: als er zusters zijn die kleding weg geven geef dan weg kleding weg zoals abayaat khimars enz en geen harame kleding want uiteindelijk wil je dat niet op je geweten hebben..
BaarakaAllaahoe feek.

27-07-2013, 20:17

Citaat door oemlidlbrood:
ik zal het ook gelijk voor je delen, misschien kan er een flyer gemaakt worden die we hier en daar kunnen verspreiden?
Hmm.. een flyer. Ik zal het in de groep gooien in shaae Allaah. Mocht dat oké zijn moet ik proberen iemand te regelen die 'm voor mij wil maken. Verder dan paint kom ik niet

27-07-2013, 20:32
De teller van de zusters in UK staat om 4500 euro. Ik vind dat we ze moeten inhalen.

27-07-2013, 21:14
Als zusters van hier wat willen verkopen maar geen fb hebben kan het ook via mij.

27-07-2013, 22:05
Ik heb wel zusjes die van mij hieraan mee moeten doen.

27-07-2013, 22:15

Citaat door Levennnnn:
Ik heb wel zusjes die van mij hieraan mee moeten doen.
xD

27-07-2013, 22:25
Cool! Neem iets mee uit Marokko dat je kunt verkopen

xhint, ik ben opzoek naar die lelijke Marokkaanse thuisjurkpyjama's


Levennn: dank u.

27-07-2013, 22:39
Haha.. dat handelen we prive af in shaae Allaah. Ik zal je pmen.

27-07-2013, 23:06


Zuster, woon je in een stad of in een dorp in Marokko?

28-07-2013, 02:23
Yepp i'm in! Goed initiatief ma sha Allah, moge Allah jullie ervoor belonen meis!

28-07-2013, 02:27
Ik heb een hoop jurken haha. Boeken lijken me ook top he, vooral islamitische boeken. En wat iedere vrouw natuurlijk eens in de zoveel tijd doet: haar kast legen van de tassen. Volgens mij is dat hetgeen waar ik mee ga beginnen =D

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12