Bekijk volle/desktop versie : Laptop probleem



25-07-2013, 16:12
Heb een Acer aspire 5920g start nie op gaat wel aan maar scherm gaat nie aan en hoor hem ni opstarte koeler begint ni te draaie ofzoalleen de lichtjes branden dus maakt geen enkel geluid
Iemand bekent met dit probleem,
Alvast bedankt

26-07-2013, 12:14


Salaam/hoi,

hoe lang heb je dit probleem? Welke besturingssysteem heb je er op draaien?

Had je voor dit probleem nog foutmeldingen op je scherm gezien of andere vreemde dingen?

26-07-2013, 13:33
salaam,

Dank je voor je reactie..is een 3maand geleden heb nu een nieuwe laptop maar wil die acer niet wegsmijten.windows vista sta erop en is zo inneens plots gebeurd geen foutmeldingen niets.

26-07-2013, 18:47
Bekend probleem.

bekende serie.

Videokaart is 99% dood.

26-07-2013, 20:41


Als ik Google mag geloven is het een oude laptop. Hoe lang heb je m al? De Nvidia 8600M GT stamt minstens uit 2007.
Nvidia heeft toen zijn handen vol aan videokaarten die te heet werden.
Je zegt je hebt m 3 maanden? Heb je m dan 2dehands gekocht? Dan kan er vast iets mee gedaan of zo.
Koeler draait niet meer? Vast een kabel los en anders een verschroeide heatsink van de GPU naar de koeler.
Je kan er sowieso toch niets mee doen dus wegsmijten ermee.

Btw, bestaat Acer? Videokaarten in de Acer worden wel tot 90 graden Celsius!
Ervaringen helaas, tfoe. Ook een Nvidia GPU, 9600M GT.

27-07-2013, 17:18
Nee dat probleem is van 3maanden geleden.En heb er niet naar laten kijken gewoon een nieuwe gekocht en toen dacht ik eraan om wrm niet die te laten maken ,tenminste eerst wete wat eraan scheelt dan heb ik er eentje bij die heb ik vroeger nieuw gekocht..ja koeler draait niet meer ,hij gaat aan de lichtjes toch maar is muisstil niets start op.
Citaat door NadorinoCrysis:
Als ik Google mag geloven is het een oude laptop. Hoe lang heb je m al? De Nvidia 8600M GT stamt minstens uit 2007.
Nvidia heeft toen zijn handen vol aan videokaarten die te heet werden.
Je zegt je hebt m 3 maanden? Heb je m dan 2dehands gekocht? Dan kan er vast iets mee gedaan of zo.
Koeler draait niet meer? Vast een kabel los en anders een verschroeide heatsink van de GPU naar de koeler.
Je kan er sowieso toch niets mee doen dus wegsmijten ermee.

Btw, bestaat Acer? Videokaarten in de Acer worden wel tot 90 graden Celsius!
Ervaringen helaas, tfoe. Ook een Nvidia GPU, 9600M GT.

27-07-2013, 21:20
Afhankelijk in welke generatie de videochip is, gaat het je al gauw tot meer 1300 euro kosten.
Je hebt hoogstwaarschijnlijk de 8600M GT maar dat is nog steeds niet goedkoop.
Je kan er eigenlijk niets meer ermee doen.