Bekijk volle/desktop versie : Ramadan en zelfontwikkeling..



25-07-2013, 01:11
Een mooie gelegenheid om jezelf niet alleen te verdiepen in de Quran al-Kariem en dienul islaam, maar ook te werken aan jezelf als persoon. Oftewel aan zelfontwikkeling doen.

Genoeg boeken die je daarbij kunnen helpen. Ik lees nu een boek dat ik iedereen zou aanraden, genaamd:

"How to win friends and influence people" geschreven door Dale Carnegie.

Een oud boek vol geschreven voorbeelden (verhalen) en handleidingen over hoe je met mensen moet omgaan. Eigenlijk worden je heel veel goede deugden aangeleerd, die heel veel succesvolle mensen in de geschiedenis bezaten en toepasten. Ondanks dat het een boek is dat stamt uit de jaren 30 van de vorige eeuw, is het eigenlijk bijna tijdloos te noemen wat betreft de adviezen die gegeven worden.

http://www.bol.com/nl/p/how-to-win-friends-and-influence-people/1001004002714743/

Welke boeken lezen jullie en wat zouden jullie anderen aanraden te lezen? Laten we elkaar inspireren met boeken!

25-07-2013, 01:13


Ik moet zeggen deze ramadan lees ik alleen de koran. Volg wel veel verhalen lezingen online.
Klinkt heel interessant je boek.

25-07-2013, 01:22

Citaat door _Lovely_:
Ik moet zeggen deze ramadan lees ik alleen de koran. Volg wel veel verhalen lezingen online.
Klinkt heel interessant je boek.


Heel goed, het is goed je niet op teveel (nieuwe) dingen tegelijk te focussen veel succes ermee!

Citaat door BintAb.:
-
Je kunt ook boven klikken op 'Opties' en dan ' Meldt updates van dit onderwerp' en dan krijg je ook gewoon een notificatie.

25-07-2013, 01:26

Citaat door Rei7aan:
Heel goed, het is goed je niet op teveel (nieuwe) dingen tegelijk te focussen veel succes ermee!


Je kunt ook boven klikken op 'Moderatie' en dan ' Meldt updates van dit onderwerp' en dan krijg je ook gewoon een notificatie.
Ik dacht, ik help je even met een upje.

25-07-2013, 01:27



Citaat door BintAb.:
Ik dacht, ik help je even met een upje.
Oooow, het was een upje? My bad, thanks! Appreciate it!

25-07-2013, 02:00
Iets wat ik in deze ramadan erg graag wou doen was 1 hizb uit mijn hoofd leren.

Aangezien ik fulltime werk is dat er niet echt van gekomen. Heb nog net 1 surah kunnen memoriseren..

25-07-2013, 02:01

Citaat door Rei7aan:
Oooow, het was een upje? My bad, thanks! Appreciate it!
Geen dank.

25-07-2013, 02:03

Citaat door Alayya.:
Iets wat ik in deze ramadan erg graag wou doen was 1 hizb uit mijn hoofd leren.

Aangezien ik fulltime werk is dat er niet echt van gekomen. Heb nog net 1 surah kunnen memoriseren..
Je dag gaat inderdaad grotendeels verloren als je werkt.

Moge Allah het je vergemakkelijken te onthouden! Wat erg helpt is veel luisteren naar reciteurs waar je graag naar luistert.
Ik onthoud namelijk heel goed als ik luister naar Shuraim.

25-07-2013, 16:42

Citaat door Rei7aan:
Je dag gaat inderdaad grotendeels verloren als je werkt.

Moge Allah het je vergemakkelijken te onthouden! Wat erg helpt is veel luisteren naar reciteurs waar je graag naar luistert.
Ik onthoud namelijk heel goed als ik luister naar Shuraim.
Klopt en wanneer je thuis komt ben je helemaal stuk..

Ameen! Ik leer ook gewoon tijdens het werk. Soms lukt het me om een aantal zinnen te leren en soms is het zo druk dat ik maar aan 1 toekom. Ghayr in-shaa'Allah!

01-08-2013, 19:34

Citaat door Alayya.:
Klopt en wanneer je thuis komt ben je helemaal stuk..

Ameen! Ik leer ook gewoon tijdens het werk. Soms lukt het me om een aantal zinnen te leren en soms is het zo druk dat ik maar aan 1 toekom. Ghayr in-shaa'Allah!


Inderdaad, ik merk meteen dat het lezen opeens langzamer gaat. Als het kan moet je echt proberen te leren in de eerste uren dat je wakker bent, dan ben ik het snelst in lezen merk ik.

In sha Allah, gair. Geef het niet op!

Citaat door BintAb.:
.
Thanks for upping!

Ik heb alweer een ander boek, dat eigenlijk beter is dan de eerstgenoemde omdat het een betere basis heeft:

'The 7 habits of highly effective people- Stephen R. Covey