Bekijk volle/desktop versie : Fotograaf gezocht



22-07-2013, 04:40
Hallo

Voor mijn nichtje ben ik op zoek naar een goede fotograaf
Waar moet ik op letten? Welke vragen moet ik stellen?

Graag een pm met info,mogelijkheden en prijsopgave als jij fotograaf bent.

22-07-2013, 10:06


Vragen die je zou kunnen stellen;

- Wat er allemaal in een pakket zit

- Met wat voor soort fotoalbums zij werken (Plak of digitaal)

- Of ze ook na 00;00 uur werken. Want sommige vragen na 00;00 nog 50 euro per (half)uur extra.

-

22-07-2013, 11:21
Nog even antwoord op je vragen..

Voorop; voor iedereen is een 'goede fotograaf' iets anders. Smaken verschillen, maar kijk vooral naar wat je zelf (je nicht) mooi vindt en blijf lekker dicht bij jezelf.

- Let op de professionaliteit van de fotograaf (of andere dienst). Hoe zien de offertes/ contracten eruit?
- Claimt een fotograaf een opleiding te hebben gedaan aan een fotovakschool of academie? Vraag naar zijn of haar diploma/ certificaten. Voor diegenen die het vanuit hun hobby zijn gaan doen, is het natuurlijk verder prima, maar kennis is wel belangrijk.
- Vraag een fotograaf of je een hele serie foto's mag zien van een bruiloft. Het is namelijk niet moeilijk om 1 mooie foto te hebben van een avond, maar hoe zien 100 foto's eruit van dezelfde avond? Vraag ook hoe onbewerkte foto's eruit zien.

Mocht je uiteindelijk een contract afsluiten met een fotograaf. Neem alles goed door. Staat de fotograaf geregistreerd bij KVK. Ik vind dat erg belangrijk. De tijden/ hoeveelheid foto's en wat ook erg belangrijk is, is dat als je niet wilt dat je foto gepubliceerd wordt (facebook/ website) dat dit in het contract terug te vinden is en hiervoor getekend wordt door beide partijen!

Veel succes met het vinden van een fotograaf!!


Lieve groet,

Imaan Bakkali Photography and Film

24-07-2013, 02:01


Lowbudget Fotografie (enkel foto's geen film)
Er is nu een actie voor dames uit Den Haag en omgeving.
Meer foto's/info graag PM.


Ook verhuur van Trad. hennaset met trommels!

24-07-2013, 02:14


OD photography zijn toppers

24-07-2013, 03:05

Citaat door IBphotography:
Nog even antwoord op je vragen..

Voorop; voor iedereen is een 'goede fotograaf' iets anders. Smaken verschillen, maar kijk vooral naar wat je zelf (je nicht) mooi vindt en blijf lekker dicht bij jezelf.

- Let op de professionaliteit van de fotograaf (of andere dienst). Hoe zien de offertes/ contracten eruit?
- Claimt een fotograaf een opleiding te hebben gedaan aan een fotovakschool of academie? Vraag naar zijn of haar diploma/ certificaten. Voor diegenen die het vanuit hun hobby zijn gaan doen, is het natuurlijk verder prima.
- Vraag een fotograaf of je een hele serie foto's mag zien van een bruiloft. Het is namelijk niet moeilijk om 1 mooie foto te hebben van een avond, maar hoe zien 100 foto's eruit van dezelfde avond? Vraag ook hoe onbewerkte foto's eruit zien.

Mocht je uiteindelijk een contract afsluiten met een fotograaf. Neem alles goed door. De tijden/ hoeveelheid foto's en wat ook erg belangrijk is, is dat als je niet wilt dat je foto gepubliceerd wordt (facebook/ website) dat dit in het contract terug te vinden is en hiervoor getekend wordt door beide partijen!

Veel succes met vinden van een fotograaf!!


Lieve groet,

Imaan Bakkali Photography and Film
Twee hele belangrijke punten! Ik zie vaak bij fotografen staan dat ze aan de fotoacademie of fotovakschool hebben gestudeerd, en als een student aan de fotovakschool kan ik na een paar foto's al zien dat dit een beetje misleidende informatie is. Deze personen hebben dan de basisopleiding gevolgd wat eigenlijk een intensieve cursus of een vooropleiding is voor de echte opleiding (je wordt niet zomaar op de fotoacademie of fotovakschool aangenomen voor een opleiding, daarvoor moet je eerst de basisopleiding volgen of een toelatingsexamen afleggen) Let daar dus op en laat je niet misleiden!

En inderdaad het tweede punt is misschien nog wel belangrijker, er zijn wereldbekende fotografen die nooit ervoor hebben gestudeerd, sommige mensen hebben nou eenmaal talent maar laat je alsjeblieft niet misleiden door een paar mooie foto's op facebook. Alleen de mooiste foto's komen op facebook terecht denk daar goed over na. Ja ik een park kan iedereen een aardig goed belichte foto maken met zoveel zonlicht maar hoe goed zijn die foto's in moeilijke lichtsituaties? In donkere zalen, in zalen met geel licht? Vraag dus altijd of je een aantal hele series van een bruidsrapotage mag zien

Een tip, ik weet niet of je er wat aan hebt maar hoe ik een goede fotograaf onderscheid is 1 te kijken waar ze op scherpstellen. Het belangrijkste in een foto moet altijd haarscherp zijn. Dus een koppel dat een taart aansnijdt waarbij de taart scherper is dan de handen is gewoon fout. (als de foto vanuit schuin standpunt is genomen, van achter het bruidpaar zou het nog wel kunnen) En een tweede is kijken naar hoe ze flitsen, ik kan aan een foto zien hoe en vanuit welke kant er is geflits maar ik denk niet dat jij dat ziet, mocht je er oog voor hebben. Direct en recht vooruit flitsen doen we over het algemeen alleen met een compact camera en word dus NIET door een professionele en ervaren fotograaf gedaan. Die zie ik ook maar al te vaak

Oriënteer je echt goed, want het is gewoon zo makkelijk om een camera te kopen jezelf fotografe te noemen. Ik ben een fotografe die binnenkort gaat trouwen en geloof me een fotografe vinden is het moeilijkste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan.

17-09-2013, 11:15

Citaat door Samara_:
Twee hele belangrijke punten! Ik zie vaak bij fotografen staan dat ze aan de fotoacademie of fotovakschool hebben gestudeerd, en als een student aan de fotovakschool kan ik na een paar foto's al zien dat dit een beetje misleidende informatie is. Deze personen hebben dan de basisopleiding gevolgd wat eigenlijk een intensieve cursus of een vooropleiding is voor de echte opleiding (je wordt niet zomaar op de fotoacademie of fotovakschool aangenomen voor een opleiding, daarvoor moet je eerst de basisopleiding volgen of een toelatingsexamen afleggen) Let daar dus op en laat je niet misleiden!

En inderdaad het tweede punt is misschien nog wel belangrijker, er zijn wereldbekende fotografen die nooit ervoor hebben gestudeerd, sommige mensen hebben nou eenmaal talent maar laat je alsjeblieft niet misleiden door een paar mooie foto's op facebook. Alleen de mooiste foto's komen op facebook terecht denk daar goed over na. Ja ik een park kan iedereen een aardig goed belichte foto maken met zoveel zonlicht maar hoe goed zijn die foto's in moeilijke lichtsituaties? In donkere zalen, in zalen met geel licht? Vraag dus altijd of je een aantal hele series van een bruidsrapotage mag zien

Een tip, ik weet niet of je er wat aan hebt maar hoe ik een goede fotograaf onderscheid is 1 te kijken waar ze op scherpstellen. Het belangrijkste in een foto moet altijd haarscherp zijn. Dus een koppel dat een taart aansnijdt waarbij de taart scherper is dan de handen is gewoon fout. (als de foto vanuit schuin standpunt is genomen, van achter het bruidpaar zou het nog wel kunnen) En een tweede is kijken naar hoe ze flitsen, ik kan aan een foto zien hoe en vanuit welke kant er is geflits maar ik denk niet dat jij dat ziet, mocht je er oog voor hebben. Direct en recht vooruit flitsen doen we over het algemeen alleen met een compact camera en word dus NIET door een professionele en ervaren fotograaf gedaan. Die zie ik ook maar al te vaak

Oriënteer je echt goed, want het is gewoon zo makkelijk om een camera te kopen jezelf fotografe te noemen. Ik ben een fotografe die binnenkort gaat trouwen en geloof me een fotografe vinden is het moeilijkste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan.
Eens!

17-09-2013, 15:42

Citaat door Samara_:
Twee hele belangrijke punten! Ik zie vaak bij fotografen staan dat ze aan de fotoacademie of fotovakschool hebben gestudeerd, en als een student aan de fotovakschool kan ik na een paar foto's al zien dat dit een beetje misleidende informatie is. Deze personen hebben dan de basisopleiding gevolgd wat eigenlijk een intensieve cursus of een vooropleiding is voor de echte opleiding (je wordt niet zomaar op de fotoacademie of fotovakschool aangenomen voor een opleiding, daarvoor moet je eerst de basisopleiding volgen of een toelatingsexamen afleggen) Let daar dus op en laat je niet misleiden!

En inderdaad het tweede punt is misschien nog wel belangrijker, er zijn wereldbekende fotografen die nooit ervoor hebben gestudeerd, sommige mensen hebben nou eenmaal talent maar laat je alsjeblieft niet misleiden door een paar mooie foto's op facebook. Alleen de mooiste foto's komen op facebook terecht denk daar goed over na. Ja ik een park kan iedereen een aardig goed belichte foto maken met zoveel zonlicht maar hoe goed zijn die foto's in moeilijke lichtsituaties? In donkere zalen, in zalen met geel licht? Vraag dus altijd of je een aantal hele series van een bruidsrapotage mag zien

Een tip, ik weet niet of je er wat aan hebt maar hoe ik een goede fotograaf onderscheid is 1 te kijken waar ze op scherpstellen. Het belangrijkste in een foto moet altijd haarscherp zijn. Dus een koppel dat een taart aansnijdt waarbij de taart scherper is dan de handen is gewoon fout. (als de foto vanuit schuin standpunt is genomen, van achter het bruidpaar zou het nog wel kunnen) En een tweede is kijken naar hoe ze flitsen, ik kan aan een foto zien hoe en vanuit welke kant er is geflits maar ik denk niet dat jij dat ziet, mocht je er oog voor hebben. Direct en recht vooruit flitsen doen we over het algemeen alleen met een compact camera en word dus NIET door een professionele en ervaren fotograaf gedaan. Die zie ik ook maar al te vaak

Oriënteer je echt goed, want het is gewoon zo makkelijk om een camera te kopen jezelf fotografe te noemen. Ik ben een fotografe die binnenkort gaat trouwen en geloof me een fotografe vinden is het moeilijkste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan.
I agree!!

En ook ik heb helaaaaaaaaaas een verkeerde keus gemaakt m.b.t. fotografie toen ik ging trouwen ondanks dat ik fotografe ben

Ik zeg altijd, kijk en vergelijk goed!

Succes meid

ps: let op voor de mensen die een fototoestel aanschaffen en zich ineens fotograaf noemen want dat doen velen tegenwoordig!

17-09-2013, 17:25
Nibras fotografie is een hele goede fotografe