Bekijk volle/desktop versie : Uitgeprocedeerde asielzoekers helpen met eten etc?



22-07-2013, 02:35
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=4744703&p=117751635#post117751635


Zie mijn topic. What do you think guys?

22-07-2013, 02:37


goed idee..

22-07-2013, 02:41
De rechter heeft bepaald dat ze niet in dit land thuishoren en toch blijven ze hier.
Je kunt ze dan wel gaan helpen, maar dat heeft uit eindelijk maar een positief effect, dat ze nog langer blijven en er nog meer naar dit land komen.

22-07-2013, 02:44
Ja, maar ze kunnen ook niet terug naar eigen land.. Dus je bent bang dat als we ze helpen dat ze blijven en dat er nog meer mensen komen naar dit land?

22-07-2013, 03:01



Citaat door Petrus:
De rechter heeft bepaald dat ze niet in dit land thuishoren en toch blijven ze hier.
Je kunt ze dan wel gaan helpen, maar dat heeft uit eindelijk maar een positief effect, dat ze nog langer blijven en er nog meer naar dit land komen.
En dan? Hebben deze mensen geen recht op voedsel? Ze zijn hier niet voor niets gekomen, wat die rechter ook heeft bepaald. Als je kan helpen help, zo niet hou dan gewoon mond.

22-07-2013, 03:03
Hij is bang dat als je ze gaat helpen dat ze blijven.. Hij wilt liever dat ze niet geholpen worden zodat ze terug gaan naar eigen land. Best hypocriet de mens... brr.

22-07-2013, 03:09

Citaat door Krakeling:
Hij is bang dat als je ze gaat helpen dat ze blijven.. Hij wilt liever dat ze niet geholpen worden zodat ze terug gaan naar eigen land. Best hypocriet de mens... brr.
Walgelijk gewoon. Alsof die mensen hier zomaar heen komen en hele families en gezinnen achterlaten voor de lol. Die mensen hebben meestal zoveel meegemaakt mseken, vluchten was hun enige optie om te overleven. Hoe egoïstisch kun je wel niet zijn, echt om van te kotsen.

Zag gisteren trouwen ook een filmpje die iemand plaatste over asielzoekers die bij moskeeen gingen vragen of ze daar met iftar mochten eten. Ze leven samen in een gebouw zonder douches, heet water, toilettten, keukens weinig eten etc. Toch vasten ze allemaal mee. Wie zelfs te gierig is voor wat voedsel heeft echt geen hart.

22-07-2013, 03:13

Citaat door Traalaa:
Walgelijk gewoon. Alsof die mensen hier zomaar heen komen en hele families en gezinnen achterlaten voor de lol. Die mensen hebben meestal zoveel meegemaakt mseken, vluchten was hun enige optie om te overleven. Hoe egoïstisch kun je wel niet zijn, echt om van te kotsen.

Zag gisteren trouwen ook een filmpje die iemand plaatste over asielzoekers die bij moskeeen gingen vragen of ze daar met iftar mochten eten. Ze leven samen in een gebouw zonder douches, heet water, toilettten, keukens weinig eten etc. Toch vasten ze allemaal mee. Wie zelfs te gierig is voor wat voedsel heeft echt geen hart.



Egoïstisch kan je het zeker noemen.. Vooral als je stil staat bij het feit dat die landen gewoon arm geplunderd zijn door het rijke westen.. En nu zo hypocriet doen omdat ze hun klein landje moeten delen met mensen die het slecht hebben. Racisme.

Dat filmpje heb ik dus gezien.. Het heeft me echt geraakt. Ik vind het echt zielig.. Gedachten dat je elke dag een eindje moet reizen om te douchen.. En hoe zou dat gebouw aanvoelen in de winter..Ya Allah..

22-07-2013, 03:24

Citaat door Krakeling:
Egoïstisch kan je het zeker noemen.. Vooral als je stil staat bij het feit dat die landen gewoon arm geplunderd zijn door het rijke westen.. En nu zo hypocriet doen omdat ze hun klein landje moeten delen met mensen die het slecht hebben. Racisme.

Dat filmpje heb ik dus gezien.. Het heeft me echt geraakt. Ik vind het echt zielig.. Gedachten dat je elke dag een eindje moet reizen om te douchen.. En hoe zou dat gebouw aanvoelen in de winter..Ya Allah..
Precies. Walgelijk gewoon, geen woorden voor

Ja, ik ook dus en moet er de hele tijd aan denken. Idd of om even de wassing te doen voor het gebed. Zeer triest. Vorige ramadan heeft mijn broer samen met paar andere broeders geld ingezameld via moskeeen en kleding en voedsel voor de hele ramadan geregeld voor asielzoekers. Ook met 3eid werd er wat voor ze georganiseerd. Ze waren erg blij mseken. Zouden we vaker moeten doen.

22-07-2013, 03:31
Ik zou ze gewoon voedsel geven en wat waar ze vandaan komen of wat hun verblijfsstatus is kan me niets schelen en zijn en blijven mensen!

22-07-2013, 04:00

Citaat door Krakeling:
Ja, maar ze kunnen ook niet terug naar eigen land.. Dus je bent bang dat als we ze helpen dat ze blijven en dat er nog meer mensen komen naar dit land?
Ja, want het is een uitnodiging. En dan als mensen ze niet meer voeren zit je hier met een enorm aantal mensen die hier niet thuis horen.

22-07-2013, 04:09
Niet meer voeren? petrus.. serieus.

22-07-2013, 04:29



Citaat door Krakeling:
Niet meer voeren? petrus.. serieus.
Zo heet dat als je mensen voedsel schenkt.... of is daar een ander woord voor?