Bekijk volle/desktop versie : wat eten jullie in de avond?



21-07-2013, 12:09
de slechte gewoonte is meer eten in de ramadan, de essentie is daarmee weg. wij eten kleine hapjes

wat eten jullie?

21-07-2013, 12:12


Gisteravond was het een kwart kom soep. Een glas mango-banaan shake. Een broodje gehakt. Een klein stukje pizza.
Daarna later op de avond een broodje met garnalen. Kiwi. En wat rijst en een danoontje toe.

21-07-2013, 12:57
Ik eet een gewone maaltijd ( groentes met vlees/kip/vis) en fruit i.c.m. magere yoghurt of magere kwark, veel water that's it. Die deegwaren hapjes en al die vettige dingen heb ik dit jaar gedag gezegd, dat is allemaal nergens voor nodig.

21-07-2013, 13:49
Gisteren heb ik geen soep gemaakt.
Heb gewoon een lekere tagi gemaakt met aardapelen en verschillende groenten. En watermeloen , karnemelk met saikok. en later in de avond een smoothie met banaan en advocado.

21-07-2013, 13:57



Citaat door BabyBling:
Ik eet een gewone maaltijd ( groentes met vlees/kip/vis) en fruit i.c.m. magere yoghurt of magere kwark, veel water that's it. Die deegwaren hapjes en al die vettige dingen heb ik dit jaar gedag gezegd, dat is allemaal nergens voor nodig.
Precies gezond en het vult, ik krijg ook de kriebels als ik lees over bladerdeeg hapjes iiieeuw...

22-07-2013, 01:59
Ja je eet zo laat en je kan weinig op, dus om dan deeg en vetten te eten vind ik niet verantwoord. Eet dan tenminste dingen die voedzaam zijn en waar je lichaam wat aan heeft.

Het is alsof mensen tijdens de ramadan er een wedstrijd van maken om de meest vettige hapjes op tafel te zetten, dan nog niet te spreken over chebbakia en bladerdeeg, en andere zoete waren, oeffff je spijsvertering krijgt gewoon een opdonder.



Citaat door vaseline00:
Precies gezond en het vult, ik krijg ook de kriebels als ik lees over bladerdeeg hapjes iiieeuw...

22-07-2013, 02:14
Soep soep en nog eens soep.

22-07-2013, 11:46
harira standaard. wat erna komt verschilt. gisteren had ik enorme zin in couscous met melk en pompoen, heb dat gemaakt was heerlijk alhamdoelilah. voor vanavond wordt het ook dat denk ik. de rest heeft stevige kost nodig, dus gewoon vlees groenten etc, zoals ze buiten de ramadan ook eten. sterke magen paar keer in de week iets van vis, gebakken vis dan. en we hebben een paar keer iets anders gemaakt, 1x had ik loempia's gemaakt, 1x hebben we pizza gemaakt. en 1x iets van kiprol.

22-07-2013, 11:55
Wij eten normale maaltijden. Gisteren had ik 2 kaiserbroodjes met tonijnsalade op, 1 fruitreep, 1 glas melk en 2 glazen vers geperst sinaasappelsap. Mijn man anderhalf gevulde lemsemmen, fruitreep en 4 glazen sinaasappelsap.

Ik eet ook soms een bord macaroni als ik daar zin in heb. En dan wat te drinken erbij. Meer dan genoeg.

22-07-2013, 11:57
Gewoon een smoothie van banaan en melk, en een maaltijd salade. Ik kan bijna niks eten i.t.t. mijn man, die eet alles wat los en vast zit.

22-07-2013, 12:12
jullie eten toch veel. voeden jullie ook armen deze maand? ik heb dit jaar echt me voorgenomen om wat te eten zonder maar een beetje te overdrijven.