Bekijk volle/desktop versie : De Khawaardj en de hedendaagse Takfiries en Ibn Abbas Radialah anhu die hun leugens v



Pagina's : [1] 2 3

19-07-2013, 21:32
Ibn Abi Najih overleverde van Mujahid die zei dat Ibn Abbaas zei: "Ik ben 1 van degene die sterk gegrondvestigd is in de Ta'wil (Interpretatie van de Koran en de Sunnah).''

De Profeet salla wa alihi wa salaam deed een smeekbede omwille van Ibn `Abbas zei:

«اللَّهُمَّ فَقِّهْهُ فِي الدِّينِ وَعَلِّمْهُ التَّأْوِيل»

(O Allah! Geef hem sterke kennis in het geloof en leer hem de Ta'wil (interpretaties)

(Tafsir Ibn Kathir)

Ibn Abbaas kon de Mutashabeeh teksten uitleggen vanwege de smeekbede van de Profeet salla wa alihi wa salaam,toch zeggen de Takfiriyoon dat hij zwak was in Ta'wil (interpretaties).Wij zoeken Toevlucht bij Allah tegen het belasteren van de nobele Metgezellen!

De Khawaardjsekte versus Ibn Abbaas

Jaar 38 na de hidjra

In de maand Sha’baan van dit jaar kwamen de Khawaaridj in opstand tegen Ali. Zij keurden het af dat hij de twee arbiters liet oordelen en zeiden: ‘Jij hebt mannen over de religie van Allah laten oordelen, terwijl Allah zegt [vertaalde betekenis]:

‘Voorwaar, het oordeel is alleen aan Allah.’’
Vervolgens verketterden zij hem en baseerden zij zich daarbij op de woorden van Allah [vertaalde betekenis]:

‘En wie niet oordeelt met wat Allah heeft geopenbaard: zij zijn al-Kaafiroen.

’Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) stuurde Ibn Abbaas naar hen om met hen hierover te debatteren.
Dit deed Ibn Abbaas waarop een grote gedeelte van hen terugkwam op hun dwaling.Door ze te weerleggen met deze verzen uit de Koran:

Vers 35 Soera Annisa:

"En als gij een breuk tussen hen vreest, stelt dan een rechter van zijn familie en van haar familie aan. Indien zij verzoening wensen zal Allah deze tussen hen tot stand brengen. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alkennend.

en vers 95 Soera Al Maidah:

"O, gij die gelooft, doodt geen wild, terwijl gij ter bedevaart zijt. En wie onder u het opzettelijk doodt diens vergoeding is een huisdier gelijk aan hetgeen hij heeft gedood - twee rechtvaardige mannen onder u zullen dat beoordelen...."

De Hedendaagse Takfieris versus Ibn Abbaas

Het is autenthiek overgeleverd van ibn 'abaas dat hij zei: En wie niet oordeelt met wat Allaah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen. Betekent koefr, maar niet koefr in Allaah en Zijn Engelen, boeken en Boodschappers.
(Al Baani verklaarde het authenthiek)
Shayoel Islaam Ibn Taymiyyah RahimahuLlaah heeft gezegd in Madjmou Al-Fatawa - 3/268 in zijn uitleg over het vers:

En wie niet oordeelt met wat Aallaah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen (5:44)

Dit betekent dat hij het als toegestaan ziet te regeren met iets anders dan wat Allaah heeft geopenbaard.
(Madjmoe Al-Fatawa - 3/268)
En zo ook, wanneer er de uitspraak is van de Salaf, dat men zowel geloof als hypocrisie in zich kan hebben; zo ook is er hun uitspraak dat men zowel geloof als koefr (in zich) kan hebben.
Maar niet de koefr die je doet verwijderen uit de Islaam. Zoals gezegd is door Ibn 'Abbaas en zijn metgezellen over Zijn Woord:
En wie niet oordeelt met wat Allaah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen.

zij hebben gezegd: Een koefr die je niet doet verwijderen uit de religie.
(Madjmoe Al Fatawa - 7/312)

"En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen "(5:44)

Shaykh Al-Islaam Ibn Taymiyyah - moge Allaah hem genadig zijn - zei: “En dit Vers is waarmee de Khawaaridj argumenteert voor het ongelovig verklaren van de gezaghebbers die niet oordelen met wat Allaah heeft geopenbaard.” (Minhaadj As-Soennah 5/ 131)
Hoe herken je een misleider ,Takfirie of een innovator?

De profeet – salla Allah alayhie wa sallam – heeft ons gewaarschuwd voor de mensen van begeerte en innovatie, op gezag van Aisha – radia Allah ‘anhaa – die zei: De boodschapper van Allah reciteerde dit vers:

{Hij is Degene Die het Boek aan jou heeft neergezonden, met daarin eenduidige(Muhkaam) Verzen, zij zijn grondslag van het Boek, andere zijn meerduidig(Mutashabeeh). Maar degenen die in hun harten een neiging (tot valsheid) hebben, misbruiken de (Verzen) met meerduidige betekenissen om Fitnah te zaaien en de ware betekenis ervan te zoeken. En de uitleg(Tawil) ervan is bij niemand anders bekend dan bij Allah. En degenen die stevig gegrondvest in kennis zijn, zeggen: “Wij geloven er in, alles is van onze Heer,” en zij laten zich niet vermanen, behalve de bezitters van verstand.} [3:7]

Ze zei: de boodschapper van Allah – salla Allah alayhie wa sallam – zei:
“Als je degenen ziet die het meerduidige volgen(Mutashabeeh),zij zijn degenen die Allah genoemd heeft, wees gewaarschuwd voor hen!”
Overgeleverd door Bukhari in de Sahih (4/1655) #4273, en Muslim in de Sahih (4/2053) #2665.
An-Nawawie zei: “Deze hadith bevat een waarschuwing voor het mengen met de mensen van valsheid, en innovaties, en wie de problemen volgt om daar fitna van te maken. Er mag geen gehoor gegeven worden aan hen, zij moeten berispt en weggejaagd worden.” Sharh Muslim (16/218).

Nota:
Mutashabeeh betekent Verzen,Hadieths en uitspraken van Geleerden,die niet duidelijk zijn of meerdere interpretaties hebben.Als je mensen ziet discusieren met deze Verzen,wees dan gewaarschuwd!


19-07-2013, 23:51


Broeder toevoeging op je profijtvolle topic !


TAFSIR OF SOME OF THE AYAT OF THE QUR’AN IN RELATION TO THE KHAWAARIJ

, you (O Muhammad صلى الله عليه وسلم) have no concern in them in the least. Their affair is only with Allâh, Who then will tell them what they used to do. (3)

It is narrated from Abu Hurairah radiallahoan, that this Ayah was revealed regarding this Ummah. And From Abu Umama radiallahoan who said:

“They are the Khawarij.”

Al-Qadi rahimahullah said:

“The apparent meaning of the Qur’an indicates that anyone who innovates an innovation into this Din from the Khawarij and from other than them, then he enters into this Ayah, because if they innovated then they have debated, quarrelled,divided and become parties.”(4)

iii.From these Ayat is the saying of Allah azawajjal:

قُلْ هُوَ القَادِرُ عَلَى أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَاباً مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ

Say: "He has power to send torment on you from above or from under your feet, or to cover you with confusion in party strife, and make you to taste the violence of one another." (5)

From Ibn Abbas radiallahoan who said:

"To cover them with confusion in party strife is the different types of desires."

Ash-Shatabi rahimahullah (d.790) said:

“So according to this statement, the saying of Allah, the Mighty and Majestic: “...and make you taste the violence of one another” would mean: Some people making Takfir of others until they fight one another, as the Khawarij did when they rebelled against Ahlus-Sunnah wa-al Jama-ah” (6)

iv. In the Sahih of al-Bukhari from ‘Amr from Mus’ab rahimahullah who said:
“I asked my father about the statement of Allah, the Most High:

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالأَخْسَرِينَ أَعْمَالاً


Say (O Muhammad صلى الله عليه وسلم): "Shall We tell you the greatest losers in respect of (their) deeds? (7)

Are they the Hururiyah? (8) He said: “No.They are the Jews and the Christians. As for the the Jews they belied Muhammad, and as for the Christians, then they belied Paradise, and they said there is no food there nor any drink. The Hururiyah are: “Those who break Allah’s covenant after accepting it.” (9) Sa’d bin Abi Waqas used to call them evil people.” (10)

v. In the Tafsir of Sa’id bin Mansur rahimahullah from Mus’ab bin Sa’d rahimahullah who said:
“I asked my father about:

الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً


"Those whose efforts have been wasted in this life while they thought that they were acquiring good by their deeds.” (11)

Are they the Hururiya? He said: “No; they are the companions of monasteries, however, the Hururiya are those about whom Allah says:

فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ


So when they turned away (from the Path of Allâh), Allâh turned their hearts away (from the Right Path). (12)

It is conveyed by ‘Abd bin Humaid from Humaid bin Mahran rahimahullah who said:
“I heard al-Hasan rahimahullah say: ‘What do the people with these evil desires do with these Ayat in Ali ‘Imran:


وَلاَ تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ البَيِّنَاتُ

And be not as those who divided and differed among themselves after the clear proofs had come to them.

He said: “They throw the clear signs- I swear by the Lord of the Ka’bah – behind their backs”.
Also from Abu Umamah rahimahullah who said:

“They are the Hururiya.” (13)

The conclusion of what Imam Ash-Shatabi rahimahullah said regarding these previous Ayat:
“So these previous Ayat and from Sa’d bin Abi Waqas radiallahoan , about the saying of Allah azawajjal:

الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرو“

Those who break Allâh’s Covenant after ratifying it, and sever what Allâh has ordered to be joined (as regards Allâh’s religion of Islâmic Monotheism, and to practise its laws on the earth and also as regards keeping good relations with kith and kin), and do mischief on earth, it is they who are the losers. (14)

This Ayah includes the Ahlul Bid’ah because the people of Hurura (15) had these characteristics combined in them, namely breaking Allah’s agreement, and separating what Allah azawajjal has ordered to be practiced, and making mischief on the earth.

Firstly: because they left the correct way, and this has been testified, by the Messenger of Allah sws, as the Khawarij interpreted the Ayat with the wrong explanation. This is what innovators do, and this is the door through which they enter. Secondly: because they exaggerated concerning the rulings of the Qur’an and the Sunnah, and they exaggerated excessively.

So the people of Hurura and other than them from the Khawarij, separated the saying of Allah:

“Indeed the Hukm is only for Allah” (16)

From another saying of Allah azawajjal:

“...as adjudged by two just men among you...” (17)

And other similar Ayat, just as the other innovators have done.

Thirdly: because the Hururiya unsheathed their swords against the worshippers of Allah, and that is the height of evil on the earth. This is widespread amongst most of the Ahlul-Bida’ah. The rest of Ahlul-Bida’ah spread evil in the form of causing enmity and hatred between the people of Islam.” (18)

Notes:
(1) Surat al-Maidah: 44

(2) Bahr al-Muhit, 3/493

(3) Surat al-An’am:159

(4) Al-Itisam by ash-Shatabi, vol.1/84

(5) Surat al-An’am:65

(6) Al-Itisam by ash-Shatabi, vol.1/86

(7) Surat al-Kahf:103

(8) Dr.Awaji said: “This is an ascription to the place where their ancestors rebelled when they split away and rebelled against the army of the Imam ‘Ali and they went to that place. So this faction was ascribed to this place, which is a place near Kufa called Hurura.” [al-Khawarij, p.32]. Al-Ashari said: “The reason they were called Hururiya because they stated in a place called Hurura at the beginning of their rebellion.” [See al-Maqalat of al-Ashari 1/207]

(9) Surat al-Baqarah: 27

(10) Al-Itisam, ash-Shatabi, vol.1/89, Fathul-Bari 8/4728/425, Kitab Tafsir, Chapter: “Say:’Shall We tell you who are the greatest losers in respect to their deed’s’”.

(11) Surat al-Kahf: 104.

(12) Surat Saff:5

(13) Al-I’tisam of ash-Shatabi, vol.1/89.

(14) Al-I’tisam of ash-Shatabi, vol.1/74.

(15) Surat al-Baqarah: 27

(16) A village about two miles from Kufa

(17) Surat al-An’am: 57

(18) Surat al-Maidah: 95

(19) Al-It’isam by ash-Shatabi, Vol. 1/90-91

From the book: “The Religious Insurgency of the Khawarij” The Khawarij and their characteristics".

20-07-2013, 14:37
Vol met valse info en leugens.
Ik ga het stuk voor stuk debunken als ik terug ben inshAllah.

23-07-2013, 01:05
Ali-moslim,

Ik citeer:


’Ali (moge Allah tevreden met hem zijn) stuurde Ibn Abbaas naar hen om met hen hierover te debatteren.x

Eerst loop je iedereen te waarschuwen om niet met ahlu bid3a te zitten en dat het niet toegestaan is met ze te discussiëren maar hier geef jij zelf een daleel dat een sahaba dat wel heeft gedaan.

Subhanallah je hebt jezelf weerlegd.

23-07-2013, 09:49


Bilaahi 3alaykoum

geef mij 1 bewijs, 1 bewijs, alleen 1 bewijs van een geleerde die zegt dat het kufr duna kufr is wanneer een leider de sharee3a ontmanteld en daarvoor in de plaats mensgemaakte wetten implementeert om daarmee het volk te regeren zolang de leider het niet halaal maakt en weet dat het haraam is.

23-07-2013, 10:12
Question 6: In relation to some of the Muslim countries; that allows many bars, evil actions, and fornication. Is that be counted as one the open acts of disbelief, which, it is permissible to revolt against them?



Answer: There is a difference between the one, who believes, what Allah has made Haraam is lawful and between the one, who does what Allah made unlawful while not deeming it permissible.



Like the one, who drinks intoxicants while he believes that it is not permissible or the one who consumes Riba while he believes that it is not permissible. This person is not the one, who committed an act of disbelief that take him out of Islam. He is a Faasiq (i.e. Open sinner) who is deficient in Eemaan. If a legal punishment is due to him, then the punishment is due to him for stealing, or for drinking; however, he is not declared a heretic, because he did not deem this matter to be permissible.



As for the one, who deemed permissible these things; then indeed, he is a disbeliever. Because whoever deemed something to be permissible while its impermissibility is agreed upon them, indeed He is a disbeliever, even if he did not do it so what is the case if he did.



Shaykh Saleh bin Fawzan bin Abdillah al-Fawzan hafidahu Allah.

From the Book: Declaring a Muslim to be an Apostate, and its guidelines. Pg. 37-38.

23-07-2013, 10:27
Abderrahman,

Ik vroeg je 1 bewijs van een geleerde die zegt dat het "kleine koefr" is wanneer een leider de sharee3a ontmanteld en daarvoor in de plaats mensgemaakte wetten implementeert zolang hij geen istihlaal doet.

jij komt aan met zina, alcohol, rente.

Ken jij het verschil tussen kufr akbar-daden en en kufr asghar-daden?

23-07-2013, 10:30

Citaat door tanger1981:
Abderrahman,

Ik vroeg je 1 bewijs van een geleerde die zegt dat het "kleine koefr" is wanneer een leider de sharee3a ontmanteld en daarvoor in de plaats mensgemaakte wetten implementeert zolang hij geen istihlaal doet.

jij komt aan met zina, alcohol, rente.

Ken jij het verschil tussen kufr akbar-daden en en kufr asghar-daden?
je zegt het zelf wanneer een leider de sharee3a ontmanteld en daarvoor in de plaats mensgemaakte wetten implementeert

dan is mijn vraag welke leider uit deze tijd heeft dat gedaan ?

tafadal

en waarom passen jullie deze vers En wie niet oordeelt met wat Aallaah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen (5:44) aan de leiders die de sharia3 niet ontmandeld hadden ?

bismillah

23-07-2013, 10:41
wie wetten maakt heeft zich een eigenschap van Allah eigen gemaakt, hij is daardoor een taghout en elke taghout is met zijn aanbidders in de hel.. moge Allah ons hiervan beschermen

23-07-2013, 10:44

Citaat door Abu_Dhar:
wie wetten maakt heeft zich een eigenschap van Allah eigen gemaakt, hij is daardoor een taghout en elke taghout is met zijn aanbidders in de hel.. moge Allah ons hiervan beschermen

Het is autenthiek overgeleverd van ibn 'abaas dat hij zei: En wie niet oordeelt met wat Allaah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen. Betekent koefr, maar niet koefr in Allaah en Zijn Engelen, boeken en Boodschappers.
(Al Baani verklaarde het authenthiek)
Shayoel Islaam Ibn Taymiyyah RahimahuLlaah heeft gezegd in Madjmou Al-Fatawa - 3/268 in zijn uitleg over het vers:

En wie niet oordeelt met wat Aallaah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen (5:44)

Dit betekent dat hij het als toegestaan ziet te regeren met iets anders dan wat Allaah heeft geopenbaard.
(Madjmoe Al-Fatawa - 3/268)
En zo ook, wanneer er de uitspraak is van de Salaf, dat men zowel geloof als hypocrisie in zich kan hebben; zo ook is er hun uitspraak dat men zowel geloof als koefr (in zich) kan hebben.
Maar niet de koefr die je doet verwijderen uit de Islaam. Zoals gezegd is door Ibn 'Abbaas en zijn metgezellen over Zijn Woord:
En wie niet oordeelt met wat Allaah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen.

zij hebben gezegd: Een koefr die je niet doet verwijderen uit de religie.
(Madjmoe Al Fatawa - 7/312)

"En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen "(5:44)

Shaykh Al-Islaam Ibn Taymiyyah - moge Allaah hem genadig zijn - zei: “En dit Vers is waarmee de Khawaaridj argumenteert voor het ongelovig verklaren van de gezaghebbers die niet oordelen met wat Allaah heeft geopenbaard.” (Minhaadj As-Soennah 5/ 131)

23-07-2013, 10:48

Citaat door Abdelrahmaan:
je zegt het zelf wanneer een leider de sharee3a ontmanteld en daarvoor in de plaats mensgemaakte wetten implementeert

dan is mijn vraag welke leider uit deze tijd heeft dat gedaan ?

tafadal
waarom beantwoord je mijn vraag niet ? In plaats daarvan ga je zelf vragen stellen. Gayr inshallah, als het zo moet dan is dat duidelijk.

wat betreft jou vraag, verval jij in een grote shoebha.

akhi'l kareem, het feit dat de arabische landen hebben getekend en zijn aangesloten bij de VERENIGDE NATIES,
betekent dat ze ermee hebben ingestemd dat de wetten van de verenigde naties superieur zijn aan ALLE wetten. Dit is een voorwaarde van de VN.

Kun jij nu mijn vraag beantwoorden ?

23-07-2013, 10:50

Citaat door Abdelrahmaan:
Broeder toevoeging op je profijtvolle topic !


TAFSIR OF SOME OF THE AYAT OF THE QUR’AN IN RELATION TO THE KHAWAARIJ

, you (O Muhammad صلى الله عليه وسلم) have no concern in them in the least. Their affair is only with Allâh, Who then will tell them what they used to do. (3)

It is narrated from Abu Hurairah radiallahoan, that this Ayah was revealed regarding this Ummah. And From Abu Umama radiallahoan who said:

“They are the Khawarij.”

Al-Qadi rahimahullah said:

“The apparent meaning of the Qur’an indicates that anyone who innovates an innovation into this Din from the Khawarij and from other than them, then he enters into this Ayah, because if they innovated then they have debated, quarrelled,divided and become parties.”(4)

iii.From these Ayat is the saying of Allah azawajjal:

قُلْ هُوَ القَادِرُ عَلَى أَن يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذَاباً مِّن فَوْقِكُمْ أَوْ مِن تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَيُذِيقَ بَعْضَكُم بَأْسَ بَعْضٍ

Say: "He has power to send torment on you from above or from under your feet, or to cover you with confusion in party strife, and make you to taste the violence of one another." (5)

From Ibn Abbas radiallahoan who said:

"To cover them with confusion in party strife is the different types of desires."

Ash-Shatabi rahimahullah (d.790) said:

“So according to this statement, the saying of Allah, the Mighty and Majestic: “...and make you taste the violence of one another” would mean: Some people making Takfir of others until they fight one another, as the Khawarij did when they rebelled against Ahlus-Sunnah wa-al Jama-ah” (6)

iv. In the Sahih of al-Bukhari from ‘Amr from Mus’ab rahimahullah who said:
“I asked my father about the statement of Allah, the Most High:

قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُم بِالأَخْسَرِينَ أَعْمَالاً


Say (O Muhammad صلى الله عليه وسلم): "Shall We tell you the greatest losers in respect of (their) deeds? (7)

Are they the Hururiyah? (8) He said: “No.They are the Jews and the Christians. As for the the Jews they belied Muhammad, and as for the Christians, then they belied Paradise, and they said there is no food there nor any drink. The Hururiyah are: “Those who break Allah’s covenant after accepting it.” (9) Sa’d bin Abi Waqas used to call them evil people.” (10)

v. In the Tafsir of Sa’id bin Mansur rahimahullah from Mus’ab bin Sa’d rahimahullah who said:
“I asked my father about:

الَّذِينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً


"Those whose efforts have been wasted in this life while they thought that they were acquiring good by their deeds.” (11)

Are they the Hururiya? He said: “No; they are the companions of monasteries, however, the Hururiya are those about whom Allah says:

فَلَمَّا زَاغُوا أَزَاغَ اللَّهُ قُلُوبَهُمْ


So when they turned away (from the Path of Allâh), Allâh turned their hearts away (from the Right Path). (12)

It is conveyed by ‘Abd bin Humaid from Humaid bin Mahran rahimahullah who said:
“I heard al-Hasan rahimahullah say: ‘What do the people with these evil desires do with these Ayat in Ali ‘Imran:


وَلاَ تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ البَيِّنَاتُ

And be not as those who divided and differed among themselves after the clear proofs had come to them.

He said: “They throw the clear signs- I swear by the Lord of the Ka’bah – behind their backs”.
Also from Abu Umamah rahimahullah who said:

“They are the Hururiya.” (13)

The conclusion of what Imam Ash-Shatabi rahimahullah said regarding these previous Ayat:
“So these previous Ayat and from Sa’d bin Abi Waqas radiallahoan , about the saying of Allah azawajjal:

الذين ينقضون عهد الله من بعد ميثاقه ويقطعون ما أمر الله به أن يوصل ويفسدون في الأرض أولئك هم الخاسرو“

Those who break Allâh’s Covenant after ratifying it, and sever what Allâh has ordered to be joined (as regards Allâh’s religion of Islâmic Monotheism, and to practise its laws on the earth and also as regards keeping good relations with kith and kin), and do mischief on earth, it is they who are the losers. (14)

This Ayah includes the Ahlul Bid’ah because the people of Hurura (15) had these characteristics combined in them, namely breaking Allah’s agreement, and separating what Allah azawajjal has ordered to be practiced, and making mischief on the earth.

Firstly: because they left the correct way, and this has been testified, by the Messenger of Allah sws, as the Khawarij interpreted the Ayat with the wrong explanation. This is what innovators do, and this is the door through which they enter. Secondly: because they exaggerated concerning the rulings of the Qur’an and the Sunnah, and they exaggerated excessively.

So the people of Hurura and other than them from the Khawarij, separated the saying of Allah:

“Indeed the Hukm is only for Allah” (16)

From another saying of Allah azawajjal:

“...as adjudged by two just men among you...” (17)

And other similar Ayat, just as the other innovators have done.

Thirdly: because the Hururiya unsheathed their swords against the worshippers of Allah, and that is the height of evil on the earth. This is widespread amongst most of the Ahlul-Bida’ah. The rest of Ahlul-Bida’ah spread evil in the form of causing enmity and hatred between the people of Islam.” (18)

Notes:
(1) Surat al-Maidah: 44

(2) Bahr al-Muhit, 3/493

(3) Surat al-An’am:159

(4) Al-Itisam by ash-Shatabi, vol.1/84

(5) Surat al-An’am:65

(6) Al-Itisam by ash-Shatabi, vol.1/86

(7) Surat al-Kahf:103

(8) Dr.Awaji said: “This is an ascription to the place where their ancestors rebelled when they split away and rebelled against the army of the Imam ‘Ali and they went to that place. So this faction was ascribed to this place, which is a place near Kufa called Hurura.” [al-Khawarij, p.32]. Al-Ashari said: “The reason they were called Hururiya because they stated in a place called Hurura at the beginning of their rebellion.” [See al-Maqalat of al-Ashari 1/207]

(9) Surat al-Baqarah: 27

(10) Al-Itisam, ash-Shatabi, vol.1/89, Fathul-Bari 8/4728/425, Kitab Tafsir, Chapter: “Say:’Shall We tell you who are the greatest losers in respect to their deed’s’”.

(11) Surat al-Kahf: 104.

(12) Surat Saff:5

(13) Al-I’tisam of ash-Shatabi, vol.1/89.

(14) Al-I’tisam of ash-Shatabi, vol.1/74.

(15) Surat al-Baqarah: 27

(16) A village about two miles from Kufa

(17) Surat al-An’am: 57

(18) Surat al-Maidah: 95

(19) Al-It’isam by ash-Shatabi, Vol. 1/90-91

From the book: “The Religious Insurgency of the Khawarij” The Khawarij and their characteristics".
Bismillah

23-07-2013, 10:54


Shaikh 'Abdul-'Azeez Ibn 'Abdullaah Ibn Baaz said: "

There is no Eemaan for the one who believes the laws of the people and their opinions are superior to the Hukm of Allah and His Messenger or that they are equal to it or that they resemble it or who leaves it or replaces it with fabricated laws and institutions invented by people, even if he believes that the laws of Allah are more encompassing and more just." – "RisaalatWujoobTah'keemSharee'at Allah' Pg. 39, which follows the "RisaalatTah'keem Al-Qawaneen" Published by "Daar Al-Muslim"

23-07-2013, 10:55

Citaat door Abdelrahmaan:

Het is autenthiek overgeleverd van ibn 'abaas dat hij zei: En wie niet oordeelt met wat Allaah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen. Betekent koefr, maar niet koefr in Allaah en Zijn Engelen, boeken en Boodschappers.
(Al Baani verklaarde het authenthiek)
Shayoel Islaam Ibn Taymiyyah RahimahuLlaah heeft gezegd in Madjmou Al-Fatawa - 3/268 in zijn uitleg over het vers:

En wie niet oordeelt met wat Aallaah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen (5:44)

Dit betekent dat hij het als toegestaan ziet te regeren met iets anders dan wat Allaah heeft geopenbaard.
(Madjmoe Al-Fatawa - 3/268)
En zo ook, wanneer er de uitspraak is van de Salaf, dat men zowel geloof als hypocrisie in zich kan hebben; zo ook is er hun uitspraak dat men zowel geloof als koefr (in zich) kan hebben.
Maar niet de koefr die je doet verwijderen uit de Islaam. Zoals gezegd is door Ibn 'Abbaas en zijn metgezellen over Zijn Woord:
En wie niet oordeelt met wat Allaah neergezonden heeft, zij zijn de ongelovigen.

zij hebben gezegd: Een koefr die je niet doet verwijderen uit de religie.
(Madjmoe Al Fatawa - 7/312)

"En wie niet oordeelt met wat Allah geopenbaard heeft: zij zijn de ongelovigen "(5:44)

Shaykh Al-Islaam Ibn Taymiyyah - moge Allaah hem genadig zijn - zei: “En dit Vers is waarmee de Khawaaridj argumenteert voor het ongelovig verklaren van de gezaghebbers die niet oordelen met wat Allaah heeft geopenbaard.” (Minhaadj As-Soennah 5/ 131)
nergens staat iets over wetten maken, dit gaat over oordelen.. dus nogmaals:


Citaat:
wie wetten maakt heeft zich een eigenschap van Allah eigen gemaakt, hij is daardoor een taghout en elke taghout is met zijn aanbidders in de hel.. moge Allah ons hiervan beschermen

23-07-2013, 10:55
So Whosoever abandons the wise Shariah which was revealed upon Muhammed ibn Abdullah, the seal of the prophets, and goes to other abrogated Shariah for judgment, he becomes a Kaafir. So how about the one who goes to al-Yaasiq (man-made law) for judgment and gives it precedence (over the Sharia of Muhammed (saw).Whosoever does this has become a Kaafir by the Ijma of the Muslims. Ibn Kathir, Al-Bidayah Wan-Nihayah, Vol 13, p119

Pagina's : [1] 2 3