Men moet gaan inzien wat hem populair maakt. Ik heb nu aardig wat van hem beluisterd en ik wordt soms zo woedend als hij spreekt over de sahaba. Om van te kotsen. Maar dat is niet hetgeen hem populair maakt nu bij de moslims. Hij wint aan populariteit omdat hij onderwerpen bespreekbaar maakt, die in de Arabische wereld weinig of zwak worden besproken. En hij wint aan populariteit omdat hij een menselijke toon aanslaat zoals in 'ons geloof is gekaapt'!
Waarschuwen voor hem, gaat het niet redden. Allereerst wordt er over hem gezegd dat hij een rafidi is nu. Hij zelf ontkent en het ziet er ook niet naar uit dat hij een verborgen rafidi is. Dat hij meningen met ze deelt over sommige sahaba is een kwestie. Doordat mensen nu over hem zeggen dat hij rafidi is en hij ontkent, wordt hij nog populairder omdat hij als het ware deze shubha verloochent. Dus het schreeuwen dat hij een rafidi is, werkt juist averechts. Veel soennitische moslims luisterden ook niet naar de woorden over Hassan Nasrallah. Waarom niet? Omdat hij taal uitsprak die de 'soennitische' Abbaas niet durfde uit te spreken.
Wat het wel gaat redden is dat mashayikh oprecht zijn dwalingen gaan blootstellen zonder hem onrecht aan te doen. Het beste zou uiteraard zijn als er debatten komen tussen hem mashayikh zoals Sh. Al 'Awni of Sh. Dedew Alshanqiti. Wie weet als hij oprecht is, dat hij geleidelijk veel van zijn fouten zal herzien. Je merkt bij hem ook een beetje minachting voor de 3ulamaa', omdat de meeste van hen zwak formuleren in filosofie en wetenschap. Daarom is het ook noodzakelijk dat onze 3ulamaa' communicatief sterker worden en niet zoals in het vorige debat. Want op inhoud alleen wordt een debat niet gewonnen.