Bekijk volle/desktop versie : Ik wil mijn dromen met jullie delen.



16-07-2013, 02:47
Zoals sommigen van jullie weten heeft Aboe sai'd Al-Khoedri overgeleverd dat de profeet (Sallahu allahyi wa salam) zei:
"als iemand een droom heeft gehad die hij leuk vindt (d.i. mooie droom), dat is de droom van Allah, en je zou Allah daarvoor moeten bedanken en vertel de droom door aan anderen. Maar als je een droom hebt die je niet leuk vind (d.i. nachtmerrie), dat is dat van de Satan, en dan moet je toevlucht zoeken bij Allah tegen het kwade, en moet je deze droom niet doorvertellen, zodat het degene niet kan schaden."

Sahieh al-Boekharie, Volume 9, Boek 87, Nummer 114

Ik wil drie dromen aan jullie delen die ik gekregen heb in deze 1-3 jaren die ik onthouden heb. (Het is in volgorde van laat naar vroeg)


Citaat:
Ik was in één lege universum, er was geen aarde, lucht,water, niks. Gewoon leeg, en een man keek me aan.
Hij had lange haren en een baard en hij glimlachte naar me, en ik vroeg aan hem uit nieuwsgierigheid; "Waarom lach je? ''
En hij keek blij en zei: ''De engelen glimlachen naar je..''

En toen werd ik wakker.

Citaat:
Ik was in mijn appartement, waar ik nu in woon. En ik lag op bed in mijn kamer, maar mijn schuifdeur/raam was open. ( Ik woon op begane grond ) En ik had vrienden, maar ik kende ze niet in het echte leven. Alleen in deze droom waren ze mijn vrienden en ze waren lang, en ze waren waarschijnlijk met z'n 7-en. Eerst zaten ze in mijn achtertuin met een tafel en stoelen rond de tafel, plotseling kwamen ze mijn huis binnen, en wouden mijn spullen stelen, maar ik wou het niet. Mijn moeder kwam mijn kamer in en begon te discussiëren met één van hun en vervolgens zei ik: ''Mama klaar, ga weg..'' Ik stond op en zei steeds dat ze mijn spullen niet moesten pakken ik zei '' niet pakken, niet pakken'' en ze verdwenen, ik liep naar mijn huiskamer en daar waren ze weer en weer wouden ze mijn spullen pakken en ik zei: ''Klaar, niet stelen. We zijn toch allemaal broeders?''

Ze verdwenen en waren in opeens weer in mijn achtertuin, en ze glimlachten naar me en zei: ''Is goed.'' en toen draaiden zij zich om en verdwenen, pas toen ze zich omdraaiden wist ik dat ze engelen waren, en ik werd wakker.

Citaat:
Ik achtervolgde een wezen, weet niet meer precies wat het was.. Maar het was groenig, en ik volgde dat wezen en ik liep door prachtige bossen en mooie landschappen, en planten die licht gaven in het donker

En toen ik haar bleef achtervolgen kwam ik in Egypte uit, en het wezen was verdwenen, en ik was in een stad..
Ik was opeens met mijn familie op Egypte voor vakantie, maar er brak oorlog uit ( en ik wist dat op één of ander manier.. )
En ik kwam een man tegen en ik vertelde hem: ''Ga jij ook Jihaad doen?'' met een brede glimlach.. Hij keek me vies aan en liep verder, maar toch was ik nog steeds blij, ik liep naar ons plek waar mijn familie verbleef en precies toen ik naar buiten wou gaan om de Jihaad uit te voeren wetend dat ik waarschijnlijk dood zou gaan werd ik wakker.
Hebben jullie mooie dromen die jullie willen delen?

16-07-2013, 03:14


Ma sha Allah boeder, dat zijn echt mooie dromen.
Ik heb er een die ik liever niet deel.

Maar een broeder droomde ook een keer dat hij in mekka was en dat hij mij tegenkwam terwijl ik tegen de Ka'ba zat en Qoraan aan het lezen was.

Je moet opzoek gaan naar iemand die dromen kan interpreteren en vragen wat het betekent dat die engelen je spullen probeerde te stelen, ik ben er erg nieuwsgierig naar.

16-07-2013, 03:20

Citaat door abuharitha:
Ma sha Allah boeder, dat zijn echt mooie dromen.
Ik heb er een die ik liever niet deel.

Maar een broeder droomde ook een keer dat hij in mekka was en dat hij mij tegenkwam terwijl ik tegen de Ka'ba zat en Qoraan aan het lezen was.

Je moet opzoek gaan naar iemand die dromen kan interpreteren en vragen wat het betekent dat die engelen je spullen probeerde te stelen, ik ben er erg nieuwsgierig naar.
Allahua3lam, ik ben beetje verlegen qua naar mensen gaan en afspreken enzo ( Maakt niet om wat het gaat, dokter,imams ) weet niet.

Ik denk zelf dat de spullen die ze wouden pakken mijn ziel representeert, maar allahua3lam..

16-07-2013, 03:28

Citaat door Buitenbeentje:
Allahua3lam, ik ben beetje verlegen qua naar mensen gaan en afspreken enzo ( Maakt niet om wat het gaat, dokter,imams ) weet niet.

Ik denk zelf dat de spullen die ze wouden pakken mijn ziel representeert, maar allahua3lam..
Hoeft niet, als er hier iemand op het forum is die veel tafsier el-Qoraan kent kan hij het interperteren voor jou.

16-07-2013, 03:36



Citaat door abuharitha:
Hoeft niet, als er hier iemand op het forum is die veel tafsier el-Qoraan kent kan hij het interperteren voor jou.
Zeg het me maar als je hem vind haha.

18-07-2013, 18:40
Bijzonder broeder. Misschien is er iemand die een interpretatie kan geven in sha Allaah. Up en we shall see haha.

18-07-2013, 18:55
ik droomde een keer ...
dat ik hoog in de lucht een groot wit wolk zag waarop stond in rode letters: HELL
alle moslims zagen dat er Hell stond, maar alle kaffir beweerden dat er Hemel stond

de wolk kwam met de minuut dichterbij
ik en mijn vrienden werden bang

en opeens... kwam er een beest uit de aarde die vragen over Allah stelde.
ik vroeg aan de beest of ik naar de hemel zou gaan.
ze zei dat ze dat niet wist.

ik deed toen veel du'a voor de beste hemel en reciteerde wat koranverzen.
en daarna kwam er een wit mens die me witte kleding gaf en lekker eten

maar toen drong er dit in mijn hoofd:

stel je voor dat de joden of de christenen gelijk hadden
ik werd toen bang voor de hel

maar toen drong er in mijn hoofd dat het absurd zou zijn dat Allah een zoon zou hebben.
of dat er geen hel zou bestaan (dat geloven de joden).
toen dacht ik dat er wel een schepper moest bestaan, want hoe kan dan alles ontstaan zijn.

toen werd ik weer 100% zeker in mijn geloof en toen werd ik wakker

18-07-2013, 18:57

Citaat door dienaarwaarheid:
ik droomde een keer ...
dat ik hoog in de lucht een groot wit wolk zag waarop stond in rode letters: HELL
alle moslims zagen dat er Hell stond, maar alle kaffir beweerden dat er Hemel stond

de wolk kwam met de minuut dichterbij
ik en mijn vrienden werden bang

en opeens... kwam er een beest uit de aarde die vragen over Allah stelde.
ik vroeg aan de beest of ik naar de hemel zou gaan.
ze zei dat ze dat niet wist.

ik deed toen veel du'a voor de beste hemel en reciteerde wat koranverzen.
en daarna kwam er een wit mens die me witte kleding gaf en lekker eten

maar toen drong er dit in mijn hoofd:

stel je voor dat de joden of de christenen gelijk hadden
ik werd toen bang voor de hel

maar toen drong er in mijn hoofd dat het absurd zou zijn dat Allah een zoon zou hebben.
of dat er geen hel zou bestaan (dat geloven de joden).
toen dacht ik dat er wel een schepper moest bestaan, want hoe kan dan alles ontstaan zijn.

toen werd ik weer 100% zeker in mijn geloof en toen werd ik wakker
Hahah mashallah ^_^ !

Mooie droom! Moge allah van je houden en jouw imaan versterken geliefde broeder.

18-07-2013, 18:58

Citaat door Buitenbeentje:
Hahah mashallah ^_^ !

Mooie droom! Moge allah van je houden en jouw imaan versterken geliefde broeder.
allahouma amien op je du'a broeder

Moge Allah je leven en het hiernamaals voor je vergemakkelijken

18-07-2013, 19:03

Citaat door dienaarwaarheid:
allahouma amien op je du'a broeder

Moge Allah je leven en het hiernamaals voor je vergemakkelijken
Amien. ^_^

18-07-2013, 19:37
Kan het zo zijn dat een dienaar van Allah over hem (Allah) kan dromen?

18-07-2013, 19:42

Citaat door mr_firefist:
Kan het zo zijn dat een dienaar van Allah over hem (Allah) kan dromen?
Ik weet het niet medemens... Ik zou niet durven te antwoorden...