Bekijk volle/desktop versie : alcohol "verdampt tijdens bakken".



15-07-2013, 09:00
Salam,

Iedereen zegt iets anders?

nu wel of niet mogen hebben? Er staat alcohol "verdampt tijdens bakken"....

Alvast bedankt!

15-07-2013, 09:02


En ik heb het over een bladerdeeg

15-07-2013, 09:08
Verdampt nooit volledig.

15-07-2013, 09:17
@kiki dank je wel voor je antw

15-07-2013, 09:20



Citaat door -kiki-:
Verdampt nooit volledig.
als je het lang laat koken dan verdampt alcohol wel je zal die geur (wijn) bv wel blijven ruiken omdat het natuurlijk van druiven is gemaakt maar alcohol zit er neit meer in.

15-07-2013, 09:38
alcohol verdampt gedeeltelijk in een gerecht,dit gerecht moet wel de koopunt hebben bereikt.

15-07-2013, 09:40

Citaat door SarahMeknesia:
als je het lang laat koken dan verdampt alcohol wel je zal die geur (wijn) bv wel blijven ruiken omdat het natuurlijk van druiven is gemaakt maar alcohol zit er neit meer in.
aub:

Alcohol in het eten
'Ik ben gestopt met drinken maar in veel recepten gebruik ik wel wijn. Klopt het dat die wijn verdampt door het koken?'

Voor het gedeeltelijk verdampen van alcohol is het belangrijk dat het gerecht een kookpunt bereikt. Maar nog belangrijker is het aantal minuten dat het gerecht kookt of pruttelt, want alcohol verdampt nooit helemaal bij het koken. Hieronder treft u verdampingspercentages aan in combinatie met de manier van koken. Ook geldt: hoe meer alcohol u in het gerecht doet, hoe meer alcohol er achter blijft.

Om u een indruk te geven van de verdamppercentages: als u een gerecht even laat koken is 15% van de alcohol verdampt. Bij flamberen verdampt 25%. Na 15 minuten laten pruttelen is 60% van de alcohol weg. Na 1 uur koken 75%. In alle gevallen blijft er alcohol in het gerecht achter. Daarnaast verdampt sterke drank niet sneller dan bier of wijn.


bron:
http://www.alcoholdebaas.nl/U-en-alcohol/Alcoholvrij-drinken.aspx