Bekijk volle/desktop versie : Maatregel Russische geheime dienst tegen afluisteren: typemachine



12-07-2013, 13:15
De Russische geheime dienst FSB heeft twintig typemachines besteld.





Ze mogen tot 585 euro per stuk kosten, aldus een bericht in de Russische krant Izvestia. De order zou verband hebben met het het grootschalig afluisteren van telefoongesprekken en aftappen van internet door de geheime diensten van de VS en Groot-Brittannië, NSA en GCHQ, zoals onthuld door klokkenluider Edward Snowden.

De FSB zou de typemachines gebruiken voor het vervaardigen van documenten die geen elektronische versie mogen hebben. De dienst wil met name Triumph Adler Twen 180-typemachines die in de jaren tachtig en negentig hun waarde hebben bewezen.

Een ingewijde liet tegenover het Russische persbureau ITAR-Tass echter weten dat de Russische veiligheidsdiensten normaliter ook schrijfmachines gebruiken om informatie te beschermen. Bij de FSB wilde men geen commentaar geven.

12-07-2013, 13:20


Ik hoef maar in te toetsen om geld te pinnen en de klootzakken weten het al.

Gelukkig heb ik mijn voorzorgmaatregel genomen...
Ik....ik kan het best in een paar talen vertalen maar sommige mensen kijken mee....Ik zal jullie vinden in een tijdsbestek van een paar minuten.
Deel with it