Bekijk volle/desktop versie : 'Draai btw-verhoging terug'



Pagina's : [1] 2

11-07-2013, 14:52
De btw-verhoging moet worden teruggedraaid en lokale belastingen niet verder verhoogd.





Dat staat in een actieplan van Detailhandel Nederland. De winkeliers willen ook dat de loonkosten beperkt worden. De voorstellen worden donderdag door de belangenvereniging aan minister van Economische Zaken Henk Kamp (VVD) gepresenteerd. De verhoging van de btw naar 21 procent in oktober vorig jaar heeft volgens de winkeliers geleid tot extra omzetverlies en meer faillissementen. De gemeentelijke OZB-belasting is de detailhandel ook een doorn in het oog. In meer dan tachtig procent van de gemeenten ging deze belasting omhoog.

Ook de stijging van parkeertarieven moet stoppen, staat in het plan. De maatregelen stimuleren de economie en helpt de winkeliers de crisis door te komen, zegt Detailhandel Nederland. De hogere belastingen brengen de detailhandel 'onnodige economische schade' toe.

11-07-2013, 16:12


Dat scheelt 2,00 op 100,00!

Dat zal echt niet tot heel veel extra aankopen leiden. Mensen stellen aankopen van enige omvang al jaren uit, uit angst voor de crisis, kost mij dan mijn baan. En dus leidt de kopersstaking juist tot steeds meer ontslagen!

Geld is er wel, nog nooit zoveel geld gespaard als nu.

11-07-2013, 16:50
Ja al die oorlogen kosten geld he, daar moet het volk voor betalen allemaal.


11-07-2013, 17:08

Citaat door AZROU28:
Als een gezin op jaarbasis 10.000 euro aan goederen, en andere aankopen vakantie etc. uitgeeft, waar BTW op wordt geheven, dan is die 2% waar jij op doelt op eens een tastbaar erschil van 200 euro. En als we dat zouden doortrekken naar aantallen ja dan kan ik mij voorstellen dat winkeliers dat als gemiste inkomsten zien, die soms een verschil kunnen uitmaken tussen openblijven of failliet gaan.
200,00 : 365 = 0,54 per dag.

11-07-2013, 17:31


hoge btw, erg fijn voor schatkistje.
af en toe nog is een politicus die aanmoedigd om meer te besteeden en we kunnen weer een extra legertje richting afghanistan sturen.
joepiejajeee

11-07-2013, 17:47

Citaat door TheTerminatoR:
[URL="http://www.hansvanbaalen.eu/in-de-media/tijdschriften/1345-missie-in-uruzgan-blijkt-2-miljard-euro-te-hebben-gekost"]Missie in Uruzgan blijkt 2 miljard euro te hebben gekost[/URL]




[URL="http://cmr.jur.ru.nl/cmr/docs/nyfer.rapport.2010.pdf"]Nyfer-rapport : Het Nyenrode publiceerde Forum for Economic Research (Nyfer) in mei 2010 het rapport Budgettaire effecten van immigratie van niet-westerse allochtonen. Daaruit bleek dat immigratie de Nederlandse samenleving 7,2 miljard euro op jaarbasis kost. [/URL]
en wat wil je nu zeggen eigenlijk?

11-07-2013, 17:55

Citaat door blurp:
en wat wil je nu zeggen eigenlijk?
Dat Nederland maar aan één oorlog heeft mee gedaan.......

11-07-2013, 17:57

Citaat door Gitane:
Dat Nederland maar aan één oorlog heeft mee gedaan.......
alleen al aan engelse oorlogen zijn het er al een stuk of vier......

11-07-2013, 18:07

Citaat door TheTerminatoR:
Vredesmissies bedoel je.
vredesmissies buiten je landsgrenzen bestaan niet

11-07-2013, 18:13

Citaat door TheTerminatoR:
Juist wel.
Ah dus naast die 2 miljard voor die ene hebben ze nog minstens 26 andere uitgave posten.......bedankt voor de info ik dacht al maar één militaire buitenlandse missie voor de militairen vond ik wel akelig weinig....

12-07-2013, 04:03
Ik hoop dat ze ook kijken naar de tremabbonomenten, het wordt steeds gekker hier !!! Bindbg


12-07-2013, 07:09

Citaat door Redactie:
De btw-verhoging moet worden teruggedraaid en lokale belastingen niet verder verhoogd.





Dat staat in een actieplan van Detailhandel Nederland. De winkeliers willen ook dat de loonkosten beperkt worden. De voorstellen worden donderdag door de belangenvereniging aan minister van Economische Zaken Henk Kamp (VVD) gepresenteerd. De verhoging van de btw naar 21 procent in oktober vorig jaar heeft volgens de winkeliers geleid tot extra omzetverlies en meer faillissementen. De gemeentelijke OZB-belasting is de detailhandel ook een doorn in het oog. In meer dan tachtig procent van de gemeenten ging deze belasting omhoog.

Ook de stijging van parkeertarieven moet stoppen, staat in het plan. De maatregelen stimuleren de economie en helpt de winkeliers de crisis door te komen, zegt Detailhandel Nederland. De hogere belastingen brengen de detailhandel 'onnodige economische schade' toe.
De loonkosten zullen wel beperkt worden ja, maar de roof van de overheden gaat zeker door. Sterker nog, dat is inkomensafhankijk.

Pagina's : [1] 2