Bekijk volle/desktop versie : Europa wil verbod op shisha-pen



Pagina's : [1] 2 3

10-07-2013, 14:06
De Europese Unie moet nagaan of de zogeheten shisha-pen in heel Europa verboden moet worden voor kinderen.





Een voorstel daartoe van verschillende europarlementariërs wordt woensdag aangenomen. Dat laat een van de initiatiefnemers CDA'er Esther de Lange weten. Eerder ontstond in Nederland al kort ophef over de pen, verkrijgbaar in allerlei kleuren en smaken, omdat voor veel kinderen de pen een opstapje is naar 'echt' roken, stellen critici. De parlementariërs wijzen op de onduidelijkheid over de gevolgen voor de volksgezondheid van de gebruikte smaakstoffen.

Ook zij vrezen dat gebruik van de shisha-pen de overstap naar sigaretten makkelijker maakt. Staatssecretaris van Volksgezondheid Martin van Rijn (PvdA) zei vorige week nog op basis van onderzoek door het RIVM geen aanleiding te zien voor een verbod. Er was geen bewijs dat de oefensigaret schadelijk is. Wel zou de shisha-pen irritatie aan de luchtwegen veroorzaken.

Een meerderheid in het Europarlement kan alsnog een verbod op de shisha-pen afdwingen.

10-07-2013, 15:12


Ook ik vind dat dat zeker verboden moet worden.


10-07-2013, 15:19
Ze moeten een algeheel verbod op de shisha instellen. Alle shisha en koffie / thee huizen sluiten aub! Heb zo'n hekel aan die fitna zaaiende zaken, gatverdamme.

10-07-2013, 15:21

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Ze moeten een algeheel verbod op de shisha instellen. Alle shisha en koffie / thee huizen sluiten aub! Heb zo'n hekel aan die fitna zaaiende zaken, gatverdamme.
koffie en theehuizen zijn toch leuk.

10-07-2013, 15:23



Citaat door AirbusA380:
koffie en theehuizen zijn toch leuk.
Voor nuchtere mensen wel. Voor debiele Marokkaantjes die geen oog hebben voor de kleine details niet.

10-07-2013, 15:27
Koffiehuizen voor sociale contacten is prima te doen, shisha loungen niet.

10-07-2013, 15:28

Citaat door abdelkader:
Koffiehuizen voor sociale contacten is prima te doen, shisha loungen niet.
Sociale contacten? Er zijn heuse 'achterkamertjes' voor de heren die naast hun kopje koffie en apartshie nog extra 'vertier' willen

10-07-2013, 15:29

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Voor nuchtere mensen wel. Voor debiele Marokkaantjes die geen oog hebben voor de kleine details niet.
Ach zo, daar ga ik me niet over uit spreken.

ik vind het gewoon gezellig om bij een kop koffie en/of thee wat te kunnen praten over vanalles en nog wat.
Is eens iets anders dan aan de toog te hangen en te lullen over voetbal

10-07-2013, 15:30

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Sociale contacten? Er zijn heuse 'achterkamertjes' voor de heren die naast hun kopje koffie en apartshie nog extra 'vertier' willen
Voor mij als een dove is dat heel belangrijk. Ik heb het over heel ander wereld de mijne en niet de horenden.

10-07-2013, 15:44

Citaat door AirbusA380:
Ach zo, daar ga ik me niet over uit spreken.

ik vind het gewoon gezellig om bij een kop koffie en/of thee wat te kunnen praten over vanalles en nog wat.
Is eens iets anders dan aan de toog te hangen en te lullen over voetbal


Zolang je je grenzen maar kent. Zie ik het probleem niet. Maar Marokkanen en grenzen kennen.....


Citaat door abdelkader:
Voor mij als een dove is dat heel belangrijk. Ik heb het over heel ander wereld de mijne en niet de horenden.
Ben je stokdoof?

10-07-2013, 15:46

Citaat door yas_mi_ne:
zolang je je grenzen maar kent. Zie ik het probleem niet. Maar marokkanen en grenzen kennen.....



Ben je stokdoof?
sh

10-07-2013, 15:47

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Zolang je je grenzen maar kent. Zie ik het probleem niet. Maar Marokkanen en grenzen kennen.....
?
ik ken mijn grenzen.
De meeste mensen kennen hun grenzen, er zijn helaas altijd uitzonderingen

10-07-2013, 15:48



Citaat door abdelkader:
sh
Warsineg min tenid

10-07-2013, 15:49

Citaat door AirbusA380:
ik ken mijn grenzen.
De meeste mensen kennen hun grenzen, er zijn helaas altijd uitzonderingen
Haha uitzonderingen zeg je?

10-07-2013, 15:53

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Warsineg min tenid
Ik spreek deze taal helaas niet.

Pagina's : [1] 2 3