Bekijk volle/desktop versie : Plantjes/rozen/fruitboom enz enz. Wat hebben jullie in/op de tuin/balkon staan?



Pagina's : [1] 2 3 4

10-07-2013, 10:02
Er hebben vast mensen een moestuintje, wat hebben jullie er allemaal in zitten?
Of misschien een aardbeienplantje in een bak, of ne3ne3.

Ik wil iets nieuws in de tuin, maar ik weet niet wat. Naast de onderstaande planten, hebben we ook nog bramen, ne3ne3, citroenboompje en shiba. En tomaten. Vorig jaar hebben we el3adad van geplukt en gebruikt in ons eten. Ze waren lekker zoet en mijn dochter at er elke dag wel 1.

Elghayr moezjoed alhamdoeli'Allaah.

Dit zijn mijn aardbeitjes. Ik heb er nog veel meer hoor. Mijn dochter plukt ze steeds en houdt ze urenlang bij zich alsof het een knuffeltje is ofzo.

Citaat:

Dit is onze vijgenboom(kermoes) Er is al eens van gegeten en ze waren best lekker. Volgens mijn man, want ik lust geen vijgen.


Citaat:
Dit is mellouisa. Mijn man houdt ervan dit in zijn thee te doen. Schijnt goed te zijn tegen buikpijn en het ruikt ook nog eens heel lekker. Volgens mij heet het jasmijn- nog iets.

Citaat:

Foto is omgekeerd, maar als je je hoofd omdraait zie je onze mooie grote bleekselderij- plant/boom. Dus ik hoef voorlopig niets aan te schaffen voor de harira.


Citaat:

10-07-2013, 10:24


als je er plek voor hebt misschien paprika plantjes of komkommer. courgetteplant kun je ook planten, maar neemt wel veel plek in beslag...

10-07-2013, 10:26

Citaat door maaltje:
als je er plek voor hebt misschien paprika plantjes of komkommer. courgetteplant kun je ook planten, maar neemt wel veel plek in beslag...
Ik hou niet zo van paprika. Maar komkommer is wel een idee. Courgette neem ik in overweging. Wat betreft ruimte, dat is geen boebleem.

10-07-2013, 10:29

Citaat door Milky_:
Ik hou niet zo van paprika. Maar komkommer is wel een idee. Courgette neem ik in overweging. Wat betreft ruimte, dat is geen boebleem.
kosbar mis ik trouwens ook nog, die zal het ook goed doen. bosui en aardappelen kan ook. dat zijn de planten die we vroeger in onze volkstuin hadden.

10-07-2013, 10:30


Hoe kom je aan die lwiza? Wil ik ook!
Aarbeitjes heb ik ook, gisteren nog een behoorlijke bak gevuld. Baal nu wel dat ik geen kesboer, mahdnoes e krafs heb gedaan.
Heb verder salie, nehneh, ,klein paprika plantje, vijg, appel en olijf.

10-07-2013, 10:35

Citaat door maaltje:
kosbar mis ik trouwens ook nog, die zal het ook goed doen. bosui en aardappelen kan ook. dat zijn de planten die we vroeger in onze volkstuin hadden.


Kosbar. Inderdaad, nu je het zegt. Die hebben mijn ouders, dus dat vraag ik gewoon aan hun. Bosui krijgen we van mijn ouders, zij hebben er namelijk heel veel in de tuin, dus elke keer krijgen we wat mee.

Aardappels.

Dank je voor de goede ideeën schat.

Citaat door aisling:
Hoe kom je aan die lwiza? Wil ik ook!
Aarbeitjes heb ik ook, gisteren nog een behoorlijke bak gevuld. Baal nu wel dat ik geen kesboer, mahdnoes e krafs heb gedaan.
Heb verder salie, nehneh, ,klein paprika plantje, vijg, appel en olijf.
Die heeft mijn man meegenomen uit Marokko.

Hoe zijn de aardbeien bij jullie? Groot/klein, zoet/zuur?

Ja, ik wil ook ma3dnoes en kosbar.

Olijf.
Wat voor soort en van waar?

10-07-2013, 10:40
Uit de tuin.
Ze zijn zoet en sappig, mn dochter vind ze heerlijk. Betrap haar telkens met vlekken in kleren en vies gezichtje.

Olijven zijn hier gekocht. Na vorige winter dacht ik dat ze overleden waren, maar ik heb ze weer kunnen reanimeren. Ze maken weer blad aan.
Denk dat de jasmijn wel dood is.

10-07-2013, 10:40

Citaat door Milky_:
Kosbar. Inderdaad, nu je het zegt. Die hebben mijn ouders, dus dat vraag ik gewoon aan hun. Bosui krijgen we van mijn ouders, zij hebben er namelijk heel veel in de tuin, dus elke keer krijgen we wat mee.

Aardappels.

Dank je voor de goede ideeën schat.


Die heeft mijn man meegenomen uit Marokko.

Hoe zijn de aardbeien bij jullie? Groot/klein, zoet/zuur?

Ja, ik wil ook ma3dnoes en kosbar.

Olijf.
Wat voor soort en van waar?
ja gewoon doen. Oh dat scheelt, dan hoef je het zelf niet te planten als zij al heel veel hebben.

geen dank hoor mop

10-07-2013, 10:41
Aardappels zijn altijd zooo lekker!

10-07-2013, 10:42

Citaat door aisling:
Aardappels zijn altijd zooo lekker!
klopt, lekker vers uit de grond

10-07-2013, 10:47

Citaat door aisling:
Uit de tuin.
Ze zijn zoet en sappig, mn dochter vind ze heerlijk. Betrap haar telkens met vlekken in kleren en vies gezichtje.

Olijven zijn hier gekocht. Na vorige winter dacht ik dat ze overleden waren, maar ik heb ze weer kunnen reanimeren. Ze maken weer blad aan.
Denk dat de jasmijn wel dood is.
Tbark'Allaah, die zien er goed uit. Zo waren de mijne ook vorig jaar. Een paar waren zelfs veel groter, die wilde ik niet eens opeten omdat ze er zo mooi uit zagen.

Haha wat schattig! Ik heb ook zo een bengel thuis. Alleen heeft zij het gemunt op de tomaten. De aardbeien wil ze steeds aan de vogels geven. Soms eet ze ze zelf op.

Alhamdoeli'Allaah. Zijn het groene olijven?

10-07-2013, 10:47
wat je ook kunt doen is prei planten.

10-07-2013, 10:49



Citaat door maaltje:
ja gewoon doen. Oh dat scheelt, dan hoef je het zelf niet te planten als zij al heel veel hebben.

geen dank hoor mop
Ik had vroeger een moestuintje die je voor een klein bedrag afhuurde. Ik had daar tuinkers, andijvie, aardappelen, radijs. Mijn moeder was altijd blij als ik weer eens met wat zakken aan kwam kakken.

10-07-2013, 10:50

Citaat door maaltje:
wat je ook kunt doen is prei planten.
Jaaaa, ik ben dol op prei. Ik ga maar van de week langs de tuincentrum.

10-07-2013, 10:50

Citaat door Milky_:
Ik had vroeger een moestuintje die je voor een klein bedrag afhuurde. Ik had daar tuinkers, andijvie, aardappelen, radijs. Mijn moeder was altijd blij als ik weer eens met wat zakken aan kwam kakken.
ja het is best handig alleen je moet het wel altijd blijven onderhouden en bijhouden. dus best wel intensief maar het loont zich wel de moeite die je erin steekt.

ik kan me voorstellen dat je mama er blij mee was, het scheelt t coh wel weer als je groenten uit de moestuin haalt.

Pagina's : [1] 2 3 4