Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk De heilige maand Ramadan en je uiterlijk? [VERANDERINGEN]



Pagina's : [1] 2

10-07-2013, 09:53
Beste dames,

Ten eerste een gezegende Ramadan. Nu deze maand is aangebroken, wat veranderen jullie qua je verzorging. Kom niet zeggen make-up is buitenshuis sowieso haram of dergelijke... Ik persoonlijk gebruikte dagelijks nooit veel make-up, tijdens deze maand doe ik helemaal niks op. Hoe zit het met jullie verder? Doen jullie gewoon je make-up op? Of andere bijzonderheden?

10-07-2013, 10:29


Niks ik ga me niet schijnheilig voordoen en alleen in de maand ramadan veranderen. Ik draag nog steeds makeup ongeacht het ramadan is.

10-07-2013, 11:26
Ook niks.

Draag geen make up buiten de Ramadan en dus ook niet tijdens de Ramadan.

Soms voel ik wel eens de behoefte om Khol op te doen, dat doe ik dan maar voor Fadjr.

Crèmes smeer ik ook even niet. Dat is denk ik wel toegestaan, maar ik wil me bewust deze maand niet met mijn uiterlijk bezighouden.
Ik bedoel, ik zal me wel goed verzorgen qua hygiëne, maar niet van " Ow oh ben ik wel mooi ??" .

Ik wil me meer op het innerlijk richten en op de geliefden om mij heen.

10-07-2013, 11:28
Toen ik nog make up droeg, droeg ik het ook tijdens de Ramadan.

Persoonlijk denk ik dat dat niets met het vasten te maken heeft.

10-07-2013, 12:22



Citaat door Limburgse19:
Niks ik ga me niet schijnheilig voordoen en alleen in de maand ramadan veranderen. Ik draag nog steeds makeup ongeacht het ramadan is.
precies. wat ik helemaal geen gezicht vind is dat vrouwen in de ramadan opeens een hoofddoek op hebben, en zodra de l3id is aangebroken het weghalen.

10-07-2013, 13:03
Er verandert niets...
Creme of bodylotion voedt je ni...
k smeer me nog in. En make up draag ik ni veel. Maar da doe ik nog steeds.

10-07-2013, 16:46
geen verandering, nog steeds creme , zon is krachtig je moet je huid beschermen, make up doe ik nooit echt aan alleen iets van lipgloss maar die gebruik ik niet in ramandan voor de zekerheid

10-07-2013, 18:53

Citaat door stoutertje:
Toen ik nog make up droeg, droeg ik het ook tijdens de Ramadan.

Persoonlijk denk ik dat dat niets met het vasten te maken heeft.
Heeft er ook helemaal niets mee te maken.

10-07-2013, 19:29
Zoals de meeste hier zeiden ik draag het nog steeds al merk ik wel dat ik het probeer te minimaliseren maar alleen om het echt zo te houden dus na de ramadan wil ik het ook minimaal houden en voor de rest verandert niet echt iets bijvoorbeeld eyeliner ben ik gestopt met te dragen.

10-07-2013, 19:32
Ik draag ook minder maar dat komt niet door de Ramadan. In de zomer hou ik er niet van om veel make up op te hebben. Foundation en opvallend oogmake up skip ik deze maanden. En soms doe ik ook helemaal niks op.

10-07-2013, 19:54

Citaat door Casa_Maghrabia:
precies. wat ik helemaal geen gezicht vind is dat vrouwen in de ramadan opeens een hoofddoek op hebben, en zodra de l3id is aangebroken het weghalen.


Dan hebben ze op zn minst 1 maand in het jaar zichzelf bedekt. En dat is toch echt altijd beter dan nooit bedekken. Niks schijnheiligs aan, het is gewoon een stukje bewustzijn wat je krijgt tijdens de Ramadan en dat is alleen maar mooi. Natuurlijk is het jammer dat na de Ramadan weer de oude gewoontes worden opgepakt, maar kan ook een aanleiding zijn om bijvoorbeeld voor altijd de hijab te dragen, of te stoppen met make-up buitenshuis etc etc.

Ik vind het juist jammer als mensen zeggen: ik ga me niet schijnheilig voor doen en draag gewoon nog make-up. Dan denk ik..ja maar voor wie ben je aan het vasten? Voor Allah of voor de mensen in je omgeving??

10-07-2013, 20:15

Citaat door Casa_Maghrabia:
precies. wat ik helemaal geen gezicht vind is dat vrouwen in de ramadan opeens een hoofddoek op hebben, en zodra de l3id is aangebroken het weghalen.
Noch nooit gezien bij vrouwen, wel bij meisjes.


Citaat door Just-a-Female:
Dan hebben ze op zn minst 1 maand in het jaar zichzelf bedekt. En dat is toch echt altijd beter dan nooit bedekken. Niks schijnheiligs aan, het is gewoon een stukje bewustzijn wat je krijgt tijdens de Ramadan en dat is alleen maar mooi. Natuurlijk is het jammer dat na de Ramadan weer de oude gewoontes worden opgepakt, maar kan ook een aanleiding zijn om bijvoorbeeld voor altijd de hijab te dragen, of te stoppen met make-up buitenshuis etc etc.

Ik vind het juist jammer als mensen zeggen: ik ga me niet schijnheilig voor doen en draag gewoon nog make-up. Dan denk ik..ja maar voor wie ben je aan het vasten? Voor Allah of voor de mensen in je omgeving??

11-07-2013, 11:15


Ik draag wel minder make-up. maar dat komt ook door het weer.
geen foundation, geen oogschaduw, geen oogpotlood, geen eyeliner, geen lippenstift, geen nagelak en probeer minder muziek te luisteren.
Maar ik doe wel gwn gel in me haar en wat mascara en ik smeer creme op me gezicht.
Ik lees ook wat meer islamitische boeken, maar dat doe ik buiten de ramadan ook.
Eindstand gaat het om de intentie vind ik !

11-07-2013, 11:56
ik maak door het hele jaar door altijd mn ogen op.. Gewoon mascara en eyeliner en af en toe beetje blush..
In de ramadan, maak ik nog steeds wel mn ogen op, maar vrij lichtjes!..

Wel gebruik ik af en toe labello.. Maar dat is puur omdat ik echt heel erg last heb van droge lippen..

11-07-2013, 13:56
Ook in de ramadan make up

Pagina's : [1] 2