Bekijk volle/desktop versie : Je kinderen slaan.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

09-07-2013, 21:02
Een corrigerende tik, wat hardere tikjes. Pijn doen. Wie vindt wat door de beugel kunnen?

09-07-2013, 21:03


Ik vind een orbitafractuur net binnen de grenzen.

09-07-2013, 21:04
Ik vind het door de beugel kunnen.Bijvoorbeeld als zij niet willen bidden. even meppen

09-07-2013, 21:05
Een klap met de hand geven. Niet al te hard is oké naar mijn mening. Als je een kind te vaak slaat sla hij het ook niet meer eng vinden en heeft het slaan ook gene effect meer. Neig wel dreigend blijven.

09-07-2013, 21:05


Corrigerende tik op hun bips.

09-07-2013, 21:05

Citaat door Iuba:
Ik vind een orbitafractuur net binnen de grenzen.
Dat vind ik jou nog aardig, zeg.

Citaat door cola_fles:
mag ik haar ook met riem slaan
Met een riem geslagen worden is pijnlijk. Pijnlijk.

09-07-2013, 21:07
Een keer heel erg pijn doen zodat het de volgende keer niet meer gebeurd, maar eerst wel dreigen.

09-07-2013, 21:07
De 43-jarige Chahira ben M. moet 7 jaar celstraf krijgen omdat zij in januari van dit jaar haar 16-jarige dochter Mirjam thuis in IJsselstein met 2 messteken doodstak. Dat eiste de officier van justitie dinsdag bij de rechtbank in Utrecht.

De aanklager vindt bewezen dat de vrouw haar dochter opzettelijk heeft doodgestoken. Wel vroeg hij vrijspraak van moord, omdat van een plan - bijvoorbeeld vanwege eerwraak - geen sprake was.

Beide steekwonden - in de buik en het hart - zijn door de moeder toegebracht. 'Ze heeft ruzie gekregen. Ze is tijdens de ruzie voor het slachtoffer komen te staan en Mirjam is naar de grond gezakt met 2 verwondingen.'

De moeder heeft verklaard dat ze de telefoon van haar dochter had afgepakt. Ze schrok van de inhoud van berichten, waarover ruzie ontstond. Moeder liep naar de badkamer en pakte daar een mes, wat daar toevallig zou hebben gelegen. De dochter zou haar moeder in de worsteling naar zich hebben toegetrokken en zo het mes in haar buik hebben gekregen. Voor de tweede steekwond in de hartstreek had Ben M. geen verklaring.

Dochter vraagt om lage straf
'Namens alle leden van het gezin en de rest van de familie en vrienden smeken wij u om een zo laag mogelijke straf, zodat wij ook weer verder kunnen met ons leven', zei de dochter in haar slachtofferverklaring. 'Onze Mirjam krijgen we helaas niet terug. Maar neemt u onze moeder en vrouw ook niet lang meer van ons af.'

Ben M. hoort volgens de familie niet in de gevangenis thuis. 'Wij hebben het rechtssysteem altijd als een middel gezien om de maatschappij te beschermen. Ik kan u garanderen dat onze moeder geen gevaar is voor de maatschappij. Het tegenovergestelde zelfs.'

Eerwraak
Volgens de dochter is de moeder geen 'koelbloedige moordenaar'. 'Dit heb je nooit gewild. Het verdriet in jouw ogen, de pijn in jouw hart. Het doet ons pijn om jou zo te zien.' Ze zei dat iedereen in haar omgeving - buren, kennissen, vrienden en familie - weet dat de moeder dit nooit had gewild.

Ze sprak ook over de media-aandacht voor de zaak. Die aandacht is onvermijdelijk, vertelde ze. 'Maar er zijn daarnaast zo veel leugens verschenen.' Vlak na de moord deden geruchten de ronde dat er sprake was van eerwraak en dat het 16-jarige slachtoffer zwanger zou zijn geweest. Beide verhalen bleken niet te kloppen.

Een psycholoog heeft de verdachte vrouw onderzocht. Ze was depressief ten tijde van het incident en had ook al in de jaren daarvoor meerdere keren om hulp gevraagd en dat ook gekregen. Ze is enigszins verminderd toerekeningsvatbaar en de kans op herhaling schat de deskundige als zeer klein.

09-07-2013, 21:07

Citaat door Nalilly:
Een klap met de hand geven. Niet al te hard is oké naar mijn mening. Als je een kind te vaak slaat sla hij het ook niet meer eng vinden en heeft het slaan ook gene effect meer. Neig wel dreigend blijven.
Jij hebt duidelijk geen tikken gehad met een riem.
Daar wen je niet aan .

09-07-2013, 21:07

Citaat door RIBOFLAVIN:
Ik vind het door de beugel kunnen.Bijvoorbeeld als zij niet willen bidden. even meppen
Walgelijk vind ik het.

Citaat door Nalilly:
Een klap met de hand geven. Niet al te hard is oké naar mijn mening. Als je een kind te vaak slaat sla hij het ook niet meer eng vinden en heeft het slaan ook gene effect meer. Neig wel dreigend blijven.
Waar een klap geven? Dat tweede vind ik dan weer echt regelrechte onzin. Tuurlijk blijft een kind dat eng vinden als de tikken hard blijven.

09-07-2013, 21:08

Citaat door RIBOFLAVIN:
Ik vind het door de beugel kunnen.Bijvoorbeeld als zij niet willen bidden. even meppen
dus dan gaan ze onder dwang bidden

09-07-2013, 21:09
Ik vind het kunnen! Geen woorden, maar daden.

09-07-2013, 21:09



Citaat door LikeOWMYGOSJ:
Een keer heel erg pijn doen zodat het de volgende keer niet meer gebeurd, maar eerst wel dreigen.
Zal ik jou ook eens even pijn doen kijken of je het leuk zal vinden?

09-07-2013, 21:10

Citaat door Iuba:
Jij hebt duidelijk geen tikken gehad met een riem.
Daar wen je niet aan .
Ik kreeg alleen klappen met slipper. Af en toe iets naar m'n hoofd gegooid, maar dat ontweek ik bijna altijd
Een meisje kun je niet even hard aanpakken als een jongen. Mijn broers hebben ze zwaaaaaar gevoeld
Maar mijn jongere broertjes en zusjes krijgen gewoon geen klappen meer. Lucky basterds

Nou ik vergeet die afstandsbediening op m'n hoofd al niet meer hoor :/ laat staan een riem

09-07-2013, 21:10

Citaat door THEMOSTWANTED:
Corrigerende tik op hun bips.

Dat deed mijn moeder vroeger weleens. Haha. Vind ik wel door de beugel kunnen. Verder niét.

Citaat door LikeOWMYGOSJ:
Een keer heel erg pijn doen zodat het de volgende keer niet meer gebeurd, maar eerst wel dreigen.
Heel erg pijn doen? Zouden jullie dat echt kunnen? Je kind opzettelijk héél erg pijn doen wat als 'straf' moet dienen? Wal-ge-lijk. Zal wel aan mij liggen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7