Bekijk volle/desktop versie : Rebellen Syrië achter chemische aanval



Pagina's : [1] 2 3 4

09-07-2013, 20:44
Een aanval met een chemisch wapen in maart bij de Syrische stad Aleppo is volgens Rusland waarschijnlijk uitgevoerd door rebellen.

Dat heeft de Russische VN-ambassadeur bij de Verenigde Naties dinsdag gezegd.

Volgens de Russen bevatte een granaat die neerkwam in Khan al-Assal het zenuwgas sarin. Door de aanval kwamen meer dan 20 mensen om het leven.

Rebellen en de regering van de Syrische president geven elkaar de schuld van de aanval. Uit Russisch onderzoek zou blijken dat de rebellen de granaat waarschijnlijk hebben afgevuurd.

Beide partijen
Westerse landen als de Verenigde Staten, Frankrijk en Groot-Brittannië zeggen juist bewijs te hebben dat het regeringsleger van Syrië chemische wapens gebruikt.

De Verenigde Naties denken dat beide partijen op kleine schaal de verboden wapens hebben ingezet, hoewel de meeste getuigenverklaringen in de richting van het leger wijzen.

De discussie over de inzet van chemische wapens in Syrië laaide op toen de Amerikaanse president Barack Obama een ''rode lijn'' trok bij het gebruik van de middelen. Overschrijding daarvan zou mogelijk tot Amerikaanse bemoeienis leiden, dreigde hij.

http://www.nu.nl/syrie/3522195/rebellen-syrie-achter-chemische-aanval.html

09-07-2013, 21:47


En in beide gevallen komt dat gif uit het christelijke terror westen ....................

09-07-2013, 22:18
... is volgens Rusland waarschijnlijk uitgevoerd door rebellen.

En we geloven Rusland blindelings!!!!!!!!!!!!! vooral als het waarschijnlijk is!!!

09-07-2013, 22:54
Rusland die zal nooit Syrië aanwijzen als boosdoener, ze hebben tot nu Syrië steeds de hand boven het hoofd gehouden dan komt deze conclusie echt niet als een verassing.

10-07-2013, 00:08



Citaat door consequentie:
Een feit is dat alles wat Assad tot nu beweerde achteraf waar bleek te zijn, van de tegenpartij kan dat niet gezegd worden.
Mijn inschatting is dat de rebellen graag een Amerikaanse interventie of grotere betrokkenheid zouden willen en als enige belang hebben in het gebruik van chemische wapens.
De russen hebben waarschijnlijk gelijk de kans dat de rebellen ze hebben gebruikt is bijna 100% ze zijn de enigen die er baat bij kunnen hebben.
Je zou best gelijk kunnen hebben, overigens sta ik noch aan de kant van het regime noch aan die van de rebellen want beide plegen genocide. Het ging mij meer om de houding van rusland. Het laatste wat ik liever zie is een invasie van de Amerikanen.

10-07-2013, 00:20
Gelukkig: Steeds meer steden weer in handen van Bashar al Assad!
In,sha'Allah de overwinning voor Assad.

[video=youtube;b3ncLJp0JRg]http://www.youtube.com/watch?v=b3ncLJp0JRg[/video]


10-07-2013, 00:32

Citaat door consequentie:
Bid maar, Allah staat aan de kant van Syrie, niet aan die van de soenieten.
Bron?

10-07-2013, 00:35

Citaat door consequentie:
Allah
Jah tuurlijk, had ik verwacht

10-07-2013, 00:45

Citaat door heldd:
mooie Ot .

10-07-2013, 00:46
Allah staat aan de kant van diegenen die de koran en de sunnah van onze profeet sallah Allahoe 3alayhi wasalam volgen.

De meeste van de shi3a zijn dwalingen, je moet wel een dwaling zijn als je de sahaba verafschuwt waaronder Ummar, 3oethman en Abu Bakr 3alayhim asalam en niet vergeten de moeder der gelovigen Aicha radiya Allahoe 3anha.

10-07-2013, 00:46

Citaat door consequentie:
Waarom vraag je dan?
Omdat ik het vraag.

10-07-2013, 00:47

Citaat door heldd:
mooie avatar heb je ook .
Shokran broeder

10-07-2013, 00:49



Citaat door mister_anouar:
Je zou best gelijk kunnen hebben, overigens sta ik noch aan de kant van het regime noch aan die van de rebellen want beide plegen genocide. Het ging mij meer om de houding van rusland. Het laatste wat ik liever zie is een invasie van de Amerikanen.
Je moet genocide niet zo makkelijk gebruiken. Daar is hier echt geen sprake van.

10-07-2013, 00:50

Citaat door mister_anouar:
Allah staat aan de kant van diegenen die de koran en de sunnah van onze profeet sallah Allahoe 3alayhi wasalam volgen.

De meeste van de shi3a zijn dwalingen, je moet wel een dwaling zijn als je de sahaba verafschuwt waaronder Ummar, 3oethman en Abu Bakr 3alayhim asalam en niet vergeten de moeder der gelovigen Aicha radiya Allahoe 3anha.
Veel shia hebben niets tegen die metgezellen hoor.

10-07-2013, 00:52

Citaat door heldd:
geen dank .

EMOTIONAL) Shaykh Muhammad al Luhaidan Surah at Tawbah 38 41


deze luister ik nu . krijg gewoon tranen .
Hij is een prachtige reciteur MashaAllah, ik ga het nu luisteren.

Pagina's : [1] 2 3 4