Bekijk volle/desktop versie : Terwijl ik liep door de straten wist ik dat ik iets vergeten was, maar wat?



Pagina's : [1] 2 3 4

08-07-2013, 22:49
Lieve zusters salamo alaikoem. Vandaag liep ik buiten en ik voelde me kaal, ik miste iets maar wist niet wat het was soubhane Allah. Ik liep door de straten en zat me te bedenken waarom ik me niet op mn gemak voelde. Was het een belangrijk telefoontje dat ik moest plegen, boodschappen uit de winkels, nee maar wat. Totdat ik ineens erachter kwam hoe dat kwam, ik was mn sokken vergeten aan te trekken. Door de warmte denk ik wa Allah a3lam, stapte ik zo in mn schoenen en liep naar buiten zonder na te denken.
Ik ben altijd volledig bedekt incl sokken in mn ballerina's of sneakers. Terwijl ik liep en het stukje bloot zag van het gedeelte van mijn boven voet tijdens het lopen, kon ik wel door de grond zakken van schaamte, nog nooit was mij dit overkomen. Ik was te ver van huis om nog terug te gaan om mn sokken aan te doen, en ook was er geen winkel te bekennen waar ik sokken kon kopen. Ik voelde alle ogen op mij gericht, dat was natuurlijk niet zo maar zo voelde het wel. Met het schaamrood liep ik naar mijn bestemming om vervolgens weer binnen een minuut weg te gaan omdat ik het niet meer aan kon, stagfiru Allah ik hoop insha Allah dit nooit meer mee te maken. Misschien klinkt dit overdreven in sommigen de oren wallakien voor mij was het een nachtmerrie!! Voortaan check ik naast mn sleutels ook of ik mn sokken aan heb gedaan. Jullie zoiets ooit meegemaakt?

08-07-2013, 22:54


Ik had eens een jelaba aangedaan en daaronder had ik een broek aan. Ik ging eens een broek passen en het paste.
Dus ik terug me aankleden en de broek betalen. Ik ging juist weg roepte die jongen dat mijn jelaba vanachter in mijn broek vastzat.
Ik schaamde mij kapot. Ik bedankte die jongen en ging snel weg.
En het was nog in Marokko dan nog

08-07-2013, 22:59
Ik vind het niet overdreven ik vind het juist sterk en respectvol van je dat je ondanks het weer toch aan je sokken denkt, terwijl het voor velen alleen maar je voeten zijn die hoeven niet bedekt te worden, Moge Allah ons allen standvastig maken in shaa Allah

08-07-2013, 22:59

Citaat door SunnahSunnah:
Ik had eens een jelaba aangedaan en daaronder had ik een broek aan. Ik ging eens een broek passen en het paste.
Dus ik terug me aankleden en de broek betalen. Ik ging juist weg roepte die jongen dat mijn jelaba vanachter in mijn broek vastzat.
Ik schaamde mij kapot. Ik bedankte die jongen en ging snel weg.
En het was nog in Marokko dan nog
dat is ook nog eens blunder. Gelukkig heeft die jongen het aangegeven, want anders liep je heel de weg naar huis met je jeleba in je broek, dat was nog erger.

08-07-2013, 23:02


OOk zoiets meegemaakt maar dan met huisslippers. Vergeten uit te doen.

08-07-2013, 23:02

Citaat door Lamyae.:
dat is ook nog eens blunder. Gelukkig heeft die jongen het aangegeven, want anders liep je heel de weg naar huis met je jeleba in je broek, dat was nog erger.
Ja haha. Of eens ging ik naar de Marjan en ik heb mijn hijab verkeerd een speld gedaan. Je zag een deel achterkant van mijn
haar. Gelukkig heeft een vrouw me snel aangetikt alhamdulILAAH. Oeff ik maak veel mee in marokko haha

08-07-2013, 23:04

Citaat door muslima82:
Ik vind het niet overdreven ik het juist sterk en respectvol van je dat je ondanks het weer toch aan je sokken denkt, terwijl het voor velen alleen maar je voeten zijn die hoeven niet bedekt te worden, Moge Allah ons allen standvastig maken in shaa Allah
Allahoumma ameen lieve zuster, djazak Allaah ghairan. Moge Hij ons imaan doen versterken, en ons leiden naar het juiste, ameen.

@mele3yoen, dat is mij ook overkomen. Met huislippers van mn lieve abbie, ging ik zo naar buiten strompelen tot de auto, totdat iemand iemand zei, hey leuke schoenen dame. Oeps, foutje.

08-07-2013, 23:05
Subhana Allah zo zie je maar.

Van de week was ik keur aan het bidden zonder hoofddoek, tot dat ik merkte dat mijn man mijn hoofddoek op mijn hoofd zette. Echt maf gevoel. Tijdens het gebed had ik precies het zelfde gevoel als jouw alleen ik probeer de me op het gebed te richten en niet veel na de ken haha

08-07-2013, 23:05

Citaat door Woestijnroos:
Laatst had ik een lange rok aan en iemand wees me er op (laat in de middag pas ) dat mijn rok doorscheen. Ik heb me echt heeeeel ellendig gevoeld, want ik had eerder mannen al naar mij zien staren en die had ik boos aangekeken op dat moment. Ik heb gelijk een onderrok gehaald bij een lingeriewinkel (ik was in het centrum op dat moment), maar voelde me de hele dag ellendig, want ik had kennelijk de hele dag zo gelopen en heel wat mensen hebben me zo gezien
Hatelijk hé. Ik draag altijd een legging onder een rok.

08-07-2013, 23:10

Citaat door Woestijnroos:
Laatst had ik een lange rok aan en iemand wees me er op (laat in de middag pas ) dat mijn rok doorscheen. Ik heb me echt heeeeel ellendig gevoeld, want ik had eerder mannen al naar mij zien staren en die had ik boos aangekeken op dat moment. Ik heb gelijk een onderrok gehaald bij een lingeriewinkel (ik was in het centrum op dat moment), maar voelde me de hele dag ellendig, want ik had kennelijk de hele dag zo gelopen en heel wat mensen hebben me zo gezien
Ja dat is erg. Ik check ook altijd mn stoffen of ze niet doorschijnen, want dat lijkt me echt vreselijk. Maar goed, dit is achteraf, de tijd kun je niet terug draaien, laat alle dingen waarvan we met spijt terug kijken een grote les voor ons zijn. Moge Allah onze zonden vergeven en ons leiden naar het goede. Een geruststelling lieve zusters is dat alles met de intentie wordt bepaald insha Allah.

08-07-2013, 23:15

Citaat door SunnahSunnah:
Ja haha. Of eens ging ik naar de Marjan en ik heb mijn hijab verkeerd een speld gedaan. Je zag een deel achterkant van mijn
haar. Gelukkig heeft een vrouw me snel aangetikt alhamdulILAAH. Oeff ik maak veel mee in marokko haha




Citaat door nawal-1985:
Subhana Allah zo zie je maar.

Van de week was ik keur aan het bidden zonder hoofddoek, tot dat ik merkte dat mijn man mijn hoofddoek op mijn hoofd zette. Echt maf gevoel. Tijdens het gebed had ik precies het zelfde gevoel als jouw alleen ik probeer de me op het gebed te richten en niet veel na de ken haha
Soubhane Allah, herkenbaar. Onze geest is zo druk met het wereldse leven dat we zulke dingen vergeten. Had een keer dat ik bezig was met asr gebed, terwijl ik maghreb ging bidden. Achteraf dacht ik, wat heb ik gedaan??? Om dan vervolgens alsnog asr te gaan bidden. Ya illaahi, ons geheugen is dan op dat moment weg, maar ons verstand laat ons achteraf gelukkig niet in de steek, alhamdoelillah.

08-07-2013, 23:17
Neem aan dat je altijd of vrijwel altijd een tas meeneemt, in dat geval gewoon een extra paar sokken altijd in je tas hebben in case of emergency

08-07-2013, 23:22



Citaat door maaltje:
Neem aan dat je altijd of vrijwel altijd een tas meeneemt, in dat geval gewoon een extra paar sokken altijd in je tas hebben in case of emergency
Ja heb altijd een tas bij me, en dat wat je zegt is een heel goed plan lieve zuster. Want wallaahi dat gevoel draag ik nog steeds met me mee, ondanks dat het een paar uur geleden overdag is gebeurd. Barak Allahoufikie voor het idee, ga gelijk een paar sokken in mn tas doen.

08-07-2013, 23:22

Citaat door Lamyae.:



Soubhane Allah, herkenbaar. Onze geest is zo druk met het wereldse leven dat we zulke dingen vergeten. Had een keer dat ik bezig was met asr gebed, terwijl ik maghreb ging bidden. Achteraf dacht ik, wat heb ik gedaan??? Om dan vervolgens alsnog asr te gaan bidden. Ya illaahi, ons geheugen is dan op dat moment weg, maar ons verstand laat ons achteraf gelukkig niet in de steek, alhamdoelillah.
Haha heb ik ook meegemaakt. Echt erg

Druk indd in onze hoofd

08-07-2013, 23:24

Citaat door Lamyae.:
Ja heb altijd een tas bij me, en dat wat je zegt is een heel goed plan lieve zuster. Want wallaahi dat gevoel draag ik nog steeds met me mee, ondanks dat het een paar uur geleden overdag is gebeurd. Barak Allahoufikie voor het idee, ga gelijk een paar sokken in mn tas doen.
Macha Allah dat je zo een sterke l-mane hebt

Super goed idee van maaltje

Pagina's : [1] 2 3 4