Bekijk volle/desktop versie : hoofdoek



08-07-2013, 16:58
Ik heb ooit gelezen dat je je hoof doek niet mag versieren met oorbellen etc
Maar wat ik graag doe ik een strik aan een zij soms is dat ook haram dan?

08-07-2013, 17:10


strik aan een zij? kan je dat uitleggen..

08-07-2013, 18:16
Vrouwen van de profeet en shahabiyat deden hun niqab op waar maar 1 gat zat bij het oog om te kunnen kijken. Doe die strik
weg lieve zuster want het is niet van islam.

08-07-2013, 18:18

Citaat door UmmSafiya_:
Vrouwen van de profeet en shahabiyat deden hun niqab op waar maar 1 gat zat bij het oog om te kunnen kijken. Doe die strik
weg lieve zuster want het is niet van islam.
wat bedoelt ze met strik? hoofddoek achter/zijkant knopen waarbij je haar nek ziet?

08-07-2013, 19:03


ik denk dat ze gewoon een strikje bedoelt die ze zelf met haar hoofddoek maakt,
dus net als een bloem die je ergens op je kleren kunt vastmaken, maar dan op je hoofddoek,
Ya oughtie, Hijaab is er eigenlijk om je kuisheid te verbergen. Het moet niet opvallend zijn.
Als het niet erg opvalt zou ik zeggen, wa Allahou a3lam, dat het niet haram is, maar als het opvallend is en ervoor zorgt
dat je niet goed bedekt bent, dus bijvoorbeeld doordat hierdoor je oren zichtbaar zijn of je nek, dan is het niet toegestaan.

08-07-2013, 20:39
Ja dat bedoel ik''Net als een bloem die je ergens op je kleren kunt vastmaken''

08-07-2013, 20:57

Citaat door chaymaanse:
ik denk dat ze gewoon een strikje bedoelt die ze zelf met haar hoofddoek maakt,
dus net als een bloem die je ergens op je kleren kunt vastmaken, maar dan op je hoofddoek,
Ya oughtie, Hijaab is er eigenlijk om je kuisheid te verbergen. Het moet niet opvallend zijn.
Als het niet erg opvalt zou ik zeggen, wa Allahou a3lam, dat het niet haram is, maar als het opvallend is en ervoor zorgt
dat je niet goed bedekt bent, dus bijvoorbeeld doordat hierdoor je oren zichtbaar zijn of je nek, dan is het niet toegestaan.


Citaat door Misshoi:
Ja dat bedoel ik''Net als een bloem die je ergens op je kleren kunt vastmaken''
ohokee

hidjaab dient niet aantrekkelijk gemaakt te worden zuster.

08-07-2013, 21:15
ik raad je aan geliefde zuster om dit niet te doen. dit valt zoizo onder het versieren van je hijaab en dit is dan niet van de sunnah