Bekijk volle/desktop versie : Kort geding om informatie advocaatskosten Demmink



Pagina's : [1] 2

07-07-2013, 19:06
'Het ministerie van Justitie en Veiligheid weigert de stukken te openbaren waarin is besloten de advocaatskosten van haar voormalig secretaris-generaal Joris Demmink te betalen.' Dat heeft Stichting de Roestige Spijker zondag gezegd. De stichting laat ook weten een kort geding te hebben aangespannen tegen Justitie met als eis dat de informatie alsnog wordt verstrekt.

Stichting De Roestige Spijker heeft zich onder meer ten doel heeft gesteld om 'doofpotpolitiek te bestrijden'. Volgens deze organisatie wordt Demmink 'al jarenlang beschuldigd van seksueel misbruik van minderjarige jongens'. 'Justitie ondernam tot op heden niets', zegt stichting. De Roestige Spijker wil dat de beschuldigingen onderzocht worden en probeert naar eigen zeggen te achterhalen 'waarom publiek geld aan de privé-verdediging van Demmink wordt besteed'.

Volgens de stichting heeft de staat voor 37.500 euro aan juridische kosten aan Demmink vergoed. 'Pogingen van De Roestige Spijker om te achterhalen op basis van welke afweging(en) is besloten publiek geld aan de privé verdediging van Demmink te spenderen worden door het ministerie van Justitie en Veiligheid gedwarsboomd', aldus de stichting.

Eerder deze week vroeg advocaat Matthijs Kaaks namens de stichting bij de rechtbank Utrecht om een getuigenverhoor. Hij verzocht de rechter onder meer om advocaat Adèle van de Plas te ondervragen, die eerder aangifte deed tegen Demmink en een man die zegt slachtoffer te zijn.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3471839/2013/07/07/Stichting-eist-openheid-over-betaling-advocaatskosten-Demmink.dhtml

07-07-2013, 23:00


Is dat die secretaris generaal pedo lander ?

doofpot

07-07-2013, 23:06

Citaat door PSV1990.:
Nederland geeft er blijkbaar niks om dat een Pedofiel bij justitie werkt?

07-07-2013, 23:12

Citaat door PSV1990.:
de kaasje vinden et blijkbaar normaal

ish koeltoer???
Precies?

07-07-2013, 23:15



Citaat door Khalief:
Is dat die secretaris generaal pedo lander ?

doofpot
geloof van wel

07-07-2013, 23:22

Citaat door PSV1990.:
Nederlanders geven er blijkbaar niks om dat een Pedofiel bij justitie werkt?


Doet ie zijn werk niet goed dan

07-07-2013, 23:23

Citaat door blurp:
geloof van wel



Das dan

07-07-2013, 23:44
Nee joh, de kaasjes maken zich drukker om vrouwen in Egypte dan kinderen in Nederland. Zoveel goedheid, weet je wel

07-07-2013, 23:49

Citaat door PSV1990.:
Nederlanders geven er blijkbaar niks om dat een Pedofiel bij justitie werkt?
Waar lees je dat ie pedofiel is?

Jullie hebben een pedo fobie! Als ik die haatbaarden zie kan ik daar wel iets bij voorstellen.
De geit is ook niet veilig!

07-07-2013, 23:49
ibn talacht

07-07-2013, 23:50

Citaat door Acht-met:
Waar lees je dat ie pedofiel is?

Jullie hebben een pedo fobie! Als ik die haatbaarden zie kan ik daar wel iets bij voorstellen.
De geit is ook niet veilig!
Probeer je grappig te zijn? Dan is het alles behalve..

07-07-2013, 23:51
Die beerput moet inderdaad eens goed open.

08-07-2013, 07:46



Citaat door Acht-met:
Waar lees je dat ie pedofiel is?

Jullie hebben een pedo fobie! Als ik die haatbaarden zie kan ik daar wel iets bij voorstellen.
De geit is ook niet veilig!
een pedo fobie?
als je van fobie praten kunt heb ik die inderdaad? waar slaat deze achtelijke taal op?
als je hoort hoeveel pedo's er misbruik maken van onschuldige kinderen, het is een tsunamie van pedofielen die verkeerde zaken uitrichten hier en hoe mensen als demmink de hand boven het hoofd gehouden worden.
nu wil ik denmmink niet veroordelen omdat er nog geen proces is geweest tegen hem maar er zijn wel heel erg veel aanwijzingen die door de overheid en met name justitie word weggewoven alsof die man een heilige graal zou zijn, walgelijk

08-07-2013, 08:46

Citaat door PSV1990.:
Nederlanders geven er blijkbaar niks om dat een Pedofiel bij justitie werkt?
Een Nederlandse stichting spant een kort geding aan.

08-07-2013, 09:12

Citaat door PSV1990.:
de kaasje vinden et blijkbaar normaal

ish koeltoer???


Citaat door Fhamator:
Nee joh, de kaasjes maken zich drukker om vrouwen in Egypte dan kinderen in Nederland. Zoveel goedheid, weet je wel
Stichting De Roestige Spijker. Zouden het kaasjes zijn?

Pagina's : [1] 2