Bekijk volle/desktop versie : heb je niets te doen dan alleen maar waardeloze discussies te voeren, iqra....



02-02-2003, 17:02
Salaam aleikom,

Als je verveelt en je verveling wil tegen gaan door uren te discusseren
op forums. Ik heb dan een leuke bezigheid voor je gevonden.

Laat je leiden door Abdul Baset rahimoehoe laah. Hij zal je de juiste regels leren hoe je de koran hoort te reciteren.

http://islamicity.com/MOSQUE/ARABICSCRIPT/AYAT/4/4_1.htm

Door naar hem te luisteren krijg je 2 keer zo veel hasanaat als degene die de koraan reciteerd.....neem deze kans en probeer zoveel hasanaat bij te sprokkellen als je kan.......voordat het te laat is.

Wasalaam,

3abdul ghafur

02-02-2003, 17:03


groot gelijk!!!

02-02-2003, 17:18
Salaam yahya,

komt doordat je te veel achter je computer zit...zoek de juiste omgeving en dan zou je het ook misschien gehoord hebben...ik zal de juiste daliel hiervoor opzoeken...

wa salaam,
3abdul ghafur

02-02-2003, 20:46
Salaam aleikom aghi yahia,

Ik vind het ook vervelend dat ik het niet 1 2 3 de juiste bron kan zeggen, ik hoor het meestal in een dars en onthoudt dat...maar khair insa allah...

Ik heb mijn search engine geraadpleegd en hij is aan het zoeken....onze hele lieve imam van onze masjied

Hij zal de precieze bron geven, heeft mij gelijk gegeven dat er weldegelijk zon ahadith is......

Als iemand anders het al weet dan zou hij het ook aan kunnen geven...maar ik doe mijn best om het zo snel mogelijk te aan te geven.

Wa salaam,

ghoek fie dien islam

02-02-2003, 22:40


Salaam aleikom,

hmm, jammer dat niemand de mogelijkheid heeft genomen om de deur in te trappen....en jij dan wat doe jij op het net! Groot gelijk, ik ben ook een zakke tegenover de almachtige....dus ik maak ook fouten. Moge allah van onze fouten vergeven.... amien....


nou ik zal het voorbeeld geven, ik zal me nooit meer gaan begeven in forums....wie volgt....degene die zich vervelen, misschien kunnen jullie deelnemen in het bestuur van je moskee in de buurt, dan kan de kennis die je hebt gedaan toch gebruiken voor baith allah, als je stof zuigt is het al fie sabilillaah, niemand zal zeggen dat je niet mag werken in de huis van Allah...dus pak je kans ga hasanaat verwerven....nou geef ik jullie weer een mooie tip en dat helemaal gratis....

doe please doea voor elke muslim fie xxxxx makaan.

Wa salaam
ghoekoem fie dien

03-02-2003, 08:37
salamoe alaikom,

Ágie, je hebt gelijk.
maaaaaaaaaar velen van ons kunnen veel van je leren. zoals we van elkaar kunnen leren insjallah.

Aboe Masóed Óeqbah ibn Amar verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:''wie iemand tot het goede leidt, krijgt dezelfde beloning als de beloning van diegene die er naar handelt".(muslim).

Nou weet ik niet of het toegestaan voor verschillende sekse om openlijk met elkaar te discusseren.
Het is hellemaal niet toegestaan om te discusseren over de islam.
als je een daliel hoort dan is het gair en valt er ook niks meer te dicusseren.
Allhoe a3lam maar ik had het eens nagevraagd of het toegstaan was om met iemand te mailen als je de intentie had met diegene te trouwen. hij zei beter van niet en dat je wali er eerst van moet weten. laaaaaaaaaaat staan met iemand met wie je niks te maken hebt. de sjetaan staat altijd klaar om ons op onze zwakheden te pakken. soebhanallah, het is gevaaaaaaaarlijk.

maar gair, daliel er over heb ik niet.
en zo heb je ook gelijk over het verdoen van ons tijd achter de computer. soebhanallah en dan te bedenken dat er zoveeeeeeeeeel is wat we nog moeten leren. dat we eigenlijk in feite leeeeeeeg zijn.soebhanallah.Moge Allah ons leiden.amieeeeeeen.

en wallahi de tijd kan ons helpen of tegen ons worden gebruikt. er zal ons worden gevraagd wat we met ons kostbare tijd hebben gedaan. ja Allah....heb genade met ons.

Ibn Ábbaas verhaalt dat de boodschapper van Allah zei;'veel mensen verliezen op het gebied van twee gunsten:gezondheid en vrijetijd". (boecharie)
iets voor ons allen om over na te denken........

Moge Allah iedereen belonen die bezig is op zijn weg met da'wah.

wa salamoe alalikom