Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een jood



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

06-07-2013, 21:54
Is zeker niet toegestaan of wel? De mannen zijn wel besneden of gaat het niet alleen daarom?

Serieuze topic, dus verwacht alleen mensen die wat nuttigs te zeggen hebben. Soms vraag ik mij gewoon dingen af.

06-07-2013, 21:55


Nee. Niet toegestaan.

06-07-2013, 21:57
Nee niet toegestaan. Een Israëliet die moslim is wel maar geen jood.

06-07-2013, 21:57
O, gij die gelooft wanneer gelovige vrouwen tot u komen als vluchtelingen, beproeft haar (geloof); Allah kent hun geloof het beste. Als gij dan vindt dat zij gelovig zijn, zendt haar niet terug naar de ongelovigen. Deze vrouwen zijn voor hen niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen. 60:10

06-07-2013, 22:01


Wil je met een jood trouwen???

06-07-2013, 22:07
Alleen dat woord al.
Laat staan de omgang

06-07-2013, 22:13
Als hij moslim wordt wel natuurlijk.

06-07-2013, 22:17
Joden zijn over het algemeen rijk en slim. Die gasten weten hoe ze handel moeten drijven, maar come on...het idee alleen al. Fuck 'm all.

06-07-2013, 22:50

Citaat door JeWiltmeNiet:
O, gij die gelooft wanneer gelovige vrouwen tot u komen als vluchtelingen, beproeft haar (geloof); Allah kent hun geloof het beste. Als gij dan vindt dat zij gelovig zijn, zendt haar niet terug naar de ongelovigen. Deze vrouwen zijn voor hen niet wettig, noch zijn de ongelovigen wettig voor deze vrouwen. 60:10
Joden zijn ook gelovig. Ik mis de juiste context in je bron..

06-07-2013, 22:53

Citaat door Nisrientje_:
Joden zijn over het algemeen rijk en slim. Die gasten weten hoe ze handel moeten drijven, maar come on...het idee alleen al. Fuck 'm all.
Niet alle joden zijn tegen moslims. Net zoals wij moslims mensen met een andere religie moeten accepteren, moeten zij dat ook. En wat er zich in Israel afspeelt zien wij slechts de beelden die getoond worden en helaas niet meer dan dat. Ook veel joden daar zijn tegen de hamas.

06-07-2013, 22:54

Citaat door DulcedeLeche:
Nee niet toegestaan. Een Israëliet die moslim is wel maar geen jood.
Het klinkt logisch en heb deze topic ook niet geopend om overtuigd te worden. Wil bronnen lezen.

06-07-2013, 23:01

Citaat door Moordwijf_:
Niet alle joden zijn tegen moslims. Net zoals wij moslims mensen met een andere religie moeten accepteren, moeten zij dat ook. En wat er zich in Israel afspeelt zien wij slechts de beelden die getoond worden en helaas niet meer dan dat. Ook veel joden daar zijn tegen de hamas.
Daar heb je gelijk in. Een maand geleden toen ik op Schiphol was voor een reis kwam ik twee Israëlische vrouwen tegen. Eén daarvan was op leeftijd en had last van haar benen. Ze kwam naast me zitten om haar benen wat rust te gunnen. Ik hoorde haar Arabisch praten, maar kon niet echt schatten waar ze vandaan kwam. Ik bood haar een koekje aan, die nam ze aan en zo ontstond een aangenaam gesprek. Super vriendelijk en ze bleek Joods. Was ook te zien aan haar neus . En toch, ik kan niet ruiken wie wel en wie er niet tegen de bezetting zijn, dus vermijd ik ze allemaal. Joden hebben over het algeem een groot gevoel van samenhorigheid, wat ik ze niet kan verwijten, maar dat brengt vaak met zich mee dat ze het globaal eens zijn met hun leider. Dus fuck 'm all.

06-07-2013, 23:07



Citaat door Moordwijf_:
Joden zijn ook gelovig. Ik mis de juiste context in je bron..
in de tijd van Mohammed vzmh geloofden ze allemaal wel in iets.. taalkundig gezien waren ze dan allemaal gelovig..
echter heeft ongelovige ook een andere betekenis, namelijk, in de religieuze context, 'anders geloven'..

kafir (mv kufar) betekent dan ook niet-moslim..

06-07-2013, 23:16

Citaat door Nisrientje_:
Daar heb je gelijk in. Een maand geleden toen ik op Schiphol was voor een reis kwam ik twee Israëlische vrouwen tegen. Eén daarvan was op leeftijd en had last van haar benen. Ze kwam naast me zitten om haar benen wat rust te gunnen. Ik hoorde haar Arabisch praten, maar kon niet echt schatten waar ze vandaan kwam. Ik bood haar een koekje aan, die nam ze aan en zo ontstond een aangenaam gesprek. Super vriendelijk en ze bleek Joods. Was ook te zien aan haar neus . En toch, ik kan niet ruiken wie wel en wie er niet tegen de bezetting zijn, dus vermijd ik ze allemaal. Joden hebben over het algeem een groot gevoel van samenhorigheid, wat ik ze niet kan verwijten, maar dat brengt vaak met zich mee dat ze het globaal eens zijn met hun leider. Dus fuck 'm all.
Haha meskiena. Ik heb ook verschillende mensen uit israel gesproken vandaar dat mijn beeld nu veranderd is. Ik zag ze ook als ongevoelige monsters maar niets is minder waar. Niet iedereen is voor de bezetting en helaas is dat beeld wereldwijd gecreëerd door de media. Voel me nu echt een idioot. Feit is waar oorlog is is propaganda. Dat was vroeger zo en dat zal altijd zo blijven. De nieuwe generatie is het in ieder geval helemaal zat en gaan onder elkaar gewoon goed met elkaar om. Degenen die ik gesproken had hebben zelfs veel moslimvrienden. Echt jammer dat het beeld eenzijdig is.

06-07-2013, 23:20

Citaat door Felicitous:
in de tijd van Mohammed vzmh geloofden ze allemaal wel in iets.. taalkundig gezien waren ze dan allemaal gelovig..
echter heeft ongelovige ook een andere betekenis, namelijk, in de religieuze context, 'anders geloven'..

kafir (mv kufar) betekent dan ook niet-moslims..
Hier heb je gelijk in als ik denk aan dat ene vers. Eyouhal kafiroen La a3boedoe ma a3boedoen... Ben niet goed in die vers namen maar met deze zin begint het..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8