Bekijk volle/desktop versie : Vietnamese loempia's



06-07-2013, 17:06
Wie heeft er voor mij een recept van de loempia's die echt smaken, zoals je ze haalt bij de vietnamese kraampjes?

06-07-2013, 23:37


upp wil ik ook weten hihi

16-07-2013, 18:31
dan moet je naar de toko gaan en Mama sita loempia kruiden halen. (vulling kan je zelf samenstellen)
Ze smaken dan heerlijk tis alleen wat machtig kwa knoflook die erin zit voor sommige.
Ik hou er in ieder geval van!

google ff dan weet je meteen hoe hij eruit ziet

16-07-2013, 20:22
die kruiden kende ik nog niet.. ben benieuwd en ga zeker eens uitproberen in shaa Allah.. soukran voor de tip

alleen wel jammer dat je zegt dat het een sterke knoflooksmaak heeft, want loempia's bij de vietnamees hebben dat niet..

19-07-2013, 17:23


http://www.24kitchen.nl/recepten/vietnamese-loempias

hier heb je 3 varianten

19-07-2013, 18:34
Ladies ik heb dit recept uitgeprobeerd en ze waren heeeeeeeeeer-lijk. Net zoals bij de loempiakraam:

Ingrediënten
1 pak loempiavellen (a 40 stuks, toko)
2 dubbele kipfilets
2 winterwortelen
1 ui
2 teentjes knoflook
1 pak (250 gram) laksa (rijstvermecelli, toko)
2 a 3 bouillonblokjes, kip
twee eetlepels verse, gehakte selderij
1 ei
1 theelepel ve-tsin/ajinomoto (toko)
suiker,
zout,
azijn
olie om in te frituren
Voorbereiding
Ontdooi de loempiavellen - maak de kipfilet fijn in de keukenmachine, met het mes - doe hetzelfde met de winterwortelen - snipper de ui, pers de knoflook - bereid de laksa en knip deze tot kortere sliertjes

Bereidingswijze
Verhit een scheut olie in een pan of wok - voeg de met zout en peper bestrooide, fijgemaakte kip toe - laat het al roerend even bakken - doe de ui en knoflook erbij - bak het een paar minuten - voeg wortel, selderij, vetsin en de fijngewreven bouillonblokjes toe - laat het geheel nog 5 min zachtjes bakken - doe nu de laksa erbij - roer alles goed door en proef of het pittig genoeg is - let er op dat het erg zout smaakt; na bereiding trekt een deel van het zout in de velletjes, maak je ze niet zout genoeg, worden ze echt te flauw - door toevoeging van suiker en azijn wordt de smaak ook beter - ga aan een tafel zitten met de loempiavellen en de vulling, zet verder nog een bakje klaar met losgeklopt ei - trek een velletje los van de stapel, ze zijn sterk genoeg! - leg in het midden een hoopje vulling en vouw de zijkanten naar binnen - vouw de loempia verder ze stevig op - doe aan het laatste randje wat losgeklopt ei om hem dicht te plakken - zie voor vouwinstructies de verpakking van de velletjes - als je alle loempia′s klaar hebt frituur je ze in ruim olie goudbruin -

Serveertips
Bewaar de ongebakken loempia′s in de diepvries, zorg dat de velletjes niet vochtig worden - bak ze vlak voor serveren op

19-07-2013, 18:39
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3021746&p=76549832&viewfull=1#pos t76549832

19-07-2013, 18:51

Citaat door shaymabella:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3021746&p=76549832&viewfull=1#pos t76549832
Ik lees net dat ajinomoto hetzelfde is als ve-tsin. Het geheime loempiakruid. Dat is het zeker!

19-07-2013, 21:00
Dank jullie, dit ga ik inshallah proberen

20-07-2013, 11:25
Ajinomoto en ve-tsin zit geen smaak aan, het is een smaakversterker en erg slecht!!!

20-07-2013, 15:00

Citaat door COWABUNGA:
Ladies ik heb dit recept uitgeprobeerd en ze waren heeeeeeeeeer-lijk. Net zoals bij de loempiakraam:

Ingrediënten
1 pak loempiavellen (a 40 stuks, toko)
2 dubbele kipfilets
2 winterwortelen
1 ui
2 teentjes knoflook
1 pak (250 gram) laksa (rijstvermecelli, toko)
2 a 3 bouillonblokjes, kip
twee eetlepels verse, gehakte selderij
1 ei
1 theelepel ve-tsin/ajinomoto (toko)
suiker,
zout,
azijn
olie om in te frituren
Voorbereiding
Ontdooi de loempiavellen - maak de kipfilet fijn in de keukenmachine, met het mes - doe hetzelfde met de winterwortelen - snipper de ui, pers de knoflook - bereid de laksa en knip deze tot kortere sliertjes

Bereidingswijze
Verhit een scheut olie in een pan of wok - voeg de met zout en peper bestrooide, fijgemaakte kip toe - laat het al roerend even bakken - doe de ui en knoflook erbij - bak het een paar minuten - voeg wortel, selderij, vetsin en de fijngewreven bouillonblokjes toe - laat het geheel nog 5 min zachtjes bakken - doe nu de laksa erbij - roer alles goed door en proef of het pittig genoeg is - let er op dat het erg zout smaakt; na bereiding trekt een deel van het zout in de velletjes, maak je ze niet zout genoeg, worden ze echt te flauw - door toevoeging van suiker en azijn wordt de smaak ook beter - ga aan een tafel zitten met de loempiavellen en de vulling, zet verder nog een bakje klaar met losgeklopt ei - trek een velletje los van de stapel, ze zijn sterk genoeg! - leg in het midden een hoopje vulling en vouw de zijkanten naar binnen - vouw de loempia verder ze stevig op - doe aan het laatste randje wat losgeklopt ei om hem dicht te plakken - zie voor vouwinstructies de verpakking van de velletjes - als je alle loempia′s klaar hebt frituur je ze in ruim olie goudbruin -

Serveertips
Bewaar de ongebakken loempia′s in de diepvries, zorg dat de velletjes niet vochtig worden - bak ze vlak voor serveren op
Thanks meid, ga ik zeker proberen!

29-07-2013, 21:08

Citaat door Schiltjj.:
Ajinomoto en ve-tsin zit geen smaak aan, het is een smaakversterker en erg slecht!!!

Ze smaken in ieder geval veel lekkerder. Achh, 1 keer een theelepeltje ve-tsin voor je jaarlijkse ramadanloempia's gebruiken zal vast weinig kwaad kunnen.

Citaat door GrenadeV:
Thanks meid, ga ik zeker proberen!
Laat weten of ze net zo smaakvol zijn geworden.

30-07-2013, 12:59


mmmmmm klinkt heerlijk