Bekijk volle/desktop versie : Ghaldoun onder hoede christelijk schoolbestuur



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

04-07-2013, 06:39

[FONT=Arial]Het bestuur van het Ibn Ghaldoun vroeg het CVO een kwaliteitsimpuls te geven aan het islamitisch onderwijs in Rotterdam en de continuïteit voor leerlingen en ouders van de school te waarborgen. Hoe de school en het CVO tijdelijk samengaan wordt nu onderzocht met de gemeente Rotterdam die het initiatief hiertoe ondersteunt.

Aanleiding voor het samengaan is de negatieve beeldvorming, imagoschade en maatschappelijke onrust die zijn ontstaan na de examendiefstal. 'Het bestuur en de Raad van Toezicht vinden het wenselijk dat er een nieuwe start komt voor islamitisch onderwijs in Rotterdam. Gezien onze denominatie en karakter is het voor ons een logische keuze om het CVO om ondersteuning te vragen'', aldus bestuursvoorzitter Ayhan Tonca van de Ibn Ghaldoun.

De CVO biedt een tijdelijke hulpconstructie aan. 'De bedoeling is dat het islamitisch voortgezet onderwijs in Rotterdam binnen 4 tot 5 jaar opnieuw zelfstandig verder kan. Tot die tijd maken ze onder de paraplu van het CVO gebruik van onze expertise op het gebied van kwaliteit'', zegt bestuursvoorzitter Wim Littooij van het CVO.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3470105/2013/07/04/Ghaldoun-onder-hoede-christelijk-schoolbestuur.dhtml

04-07-2013, 07:13



Citaat door schleborsjki:

[FONT=Arial]Het bestuur van het Ibn Ghaldoun vroeg het CVO een kwaliteitsimpuls te geven aan het islamitisch onderwijs in Rotterdam en de continuïteit voor leerlingen en ouders van de school te waarborgen. Hoe de school en het CVO tijdelijk samengaan wordt nu onderzocht met de gemeente Rotterdam die het initiatief hiertoe ondersteunt.

Aanleiding voor het samengaan is de negatieve beeldvorming, imagoschade en maatschappelijke onrust die zijn ontstaan na de examendiefstal. 'Het bestuur en de Raad van Toezicht vinden het wenselijk dat er een nieuwe start komt voor islamitisch onderwijs in Rotterdam. Gezien onze denominatie en karakter is het voor ons een logische keuze om het CVO om ondersteuning te vragen'', aldus bestuursvoorzitter Ayhan Tonca van de Ibn Ghaldoun.

De CVO biedt een tijdelijke hulpconstructie aan. 'De bedoeling is dat het islamitisch voortgezet onderwijs in Rotterdam binnen 4 tot 5 jaar opnieuw zelfstandig verder kan. Tot die tijd maken ze onder de paraplu van het CVO gebruik van onze expertise op het gebied van kwaliteit'', zegt bestuursvoorzitter Wim Littooij van het CVO.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3470105/2013/07/04/Ghaldoun-onder-hoede-christelijk-schoolbestuur.dhtml
Zal het helpen is de vraag, het lijkt een mooie kunstgreep.
Een ander de zooi laten opruimen, naam veranderen en dan weer doorgaan waar je gebleven was alsof bestuurders dan ineens wel goed zijn.

04-07-2013, 12:18
Wat erg zeg


04-07-2013, 13:03

Citaat door Monarch:
Wat erg zeg

Waarom?

04-07-2013, 13:04


Wat hier natuurlijk in ontbreekt is: Stapt het bestuur op of blijven ze aan?

04-07-2013, 13:05
Onder gezag van die Christenen?
Die met hun vervalste bijbel? die kruisknechten? die kaffirs die Isa zien als een God?

Allahmemachies zeg.........

04-07-2013, 13:13

Citaat door Alijn:
Onder gezag van die Christenen?
Die met hun vervalste bijbel? die kruisknechten? die kaffirs die Isa zien als een God?

Allahmemachies zeg.........
Leipe Tokkie

04-07-2013, 13:27

Citaat door logica1:
Ibn Ghaldoun kan beter gewoon sluiten. Nooit in de historie zijn er eindexamens gestolen in Nederland. Ibn Ghaldoun is gewoon zoals een zwarte openbare middelbare school. Islam onderwijzen maar niet praktiseren.

Ik zou mijn kinderen (als ik die had) nooit op een "islamitische" school plaatsen, maar eerder op een christelijke school. Die dief heeft alles verpest voor zichzelf, voor de schoolleiding, leraren, onschuldige studenten, oud studenten en voor de rest van de islamitische oemmah. Ik vraag me dan af wat heb je geleerd van de islam in die 4, 5 of 6 jaar dat je op een "islamitische school hebt gezeten.
Het is net als met wel meer bedrijven die rampen veroorzaken, ze veranderen de naam, houden een tijdje de mond en niemand die het nog weet, laat staan verbind met de nieuwe naam.
Dat mensen hun kinderen nog naar die school sturen is eigenlijk het meest schokkende in het verhaal, niet willen snappen hoeveel er mis is.

04-07-2013, 13:31

Citaat door IbnalAshraf:


Uitermate vernederend, voor de volgelingen van de vermeende 'zegel-profeet'.
Uch nee hoor, gewoon 2 geloven die elkaar de hand reiken, precies zoals het hoort

04-07-2013, 13:39

Citaat door IbnalAshraf:


Uitermate vernederend, voor de volgelingen van de vermeende 'zegel-profeet'.

Zolang ze hun subsidie krijgen zijn de volgers van de Grote Haatbaardman tevreden.

04-07-2013, 13:41

Citaat door Dramaqueen_:
Uch nee hoor, gewoon 2 geloven die elkaar de hand reiken, precies zoals het hoort

Ik hoop niet dat wij gelovige baardmannetjes nu ineens handen moeten schudden met vieze aan alle kanten lekkende onreine vrouwbeesten hoor.......

04-07-2013, 13:46

Citaat door Dramaqueen_:
Uch nee hoor, gewoon 2 geloven die elkaar de hand reiken, precies zoals het hoort
Misschien moet men er dan maar gewoon een christelijke school van maken. Maar laten we eerlijk zijn.....behoorlijk genant dit.

04-07-2013, 13:49



Citaat door Alijn:
Ik hoop niet dat wij gelovige baardmannetjes nu ineens handen moeten schudden met vieze aan alle kanten lekkende onreine vrouwbeesten hoor.......
Gatver wat ben jij een vies en seksistisch mannetje

04-07-2013, 13:51

Citaat door Dramaqueen_:
Gatver wat ben jij een vies en seksistisch mannetje

Sarcasme.......ik speelde een moslimman.
Enfin, Paarlen voor de zwijnen.

04-07-2013, 14:05

Citaat door logica1:
precies, je kinderen sturen naar een zogenaamde "Islamitische school" is 1 van de domste dingen wat je kan doen. Onderwijs is slecht, leraren spreken gebrekkig Nederlands, de kinderen met wie je op school zit zijn niet bepaald slim etc etc. Er zijn gewoon teveel nadelen.

Mijn tip: Moskeeen/islamitische gemeenschap moeten geld pompen (investeren) in het onderwijzen van hun kinderen. We hebben wetenschappers nodig en geen verzorgers, accountants, sociale medewerkers en de rest van de alpha clan.

Moskeeen kunnen veel geld ophalen en dat doen ze ook, maar dat geld gaat naar nieuwe moskeeen met onnodige minaretten, nieuwe tapijten, versieringen in de moskee, salarissen van bestuursleden en ga maar zo door. Het geld wordt niet gebruikt om de oemma slimmer te maken. Om deze redenen bid ik liever thuis dan in de moskee en moge Allah mij daar voor vergeven.

Dat is volkomen onzin natuurlijk. Maar je moet je kind niet willens en wetens naar een slechte school sturen alleen omdat het een islamitische school is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9