Bekijk volle/desktop versie : Voor alle Nederland haters (halve forum dus)



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

26-01-2005, 01:17
Mijn vraag is cliche maar ik ben echt benieuwd.
Ik zie hier zeker een dozijn Marokkanen die niets anders doen dan schreeuwen hoe ze Nederland haten, Nederlanders haten, hoe we allemaal varkens zijn, ongelovigen, etc etc.
Ik persoonlijk, als ik in een land zou wonen waar alles me tegen staat staat zou ik naar mijn eigen land (of een ander land) terug gaan in plaats van elke dag weer tegen alles en iedereen aanschoppen.
Dus hierbij de voor de hand liggende vraag. Waarom blijven jullie hier?
Niemand forceert jullie te blijven, sterker nog, ik denk dat het een win-win situatie zou zijn. Ben benieuwd of ik 1 zinnig antwoord krijg.

26-01-2005, 03:59


Die vraag heb ik ook een keer gesteld...Je krijgt onzin-antwoorden als: Ik ben Nederlander, want ik ben hier geboren...of ik ben er nu, deal with it...
Maar das niet echt een antwoord. Als het je niet bevalt lijkt het me handig als je verkast, toch? Maar nee, ze blijven hier, met bedelende handen richting de kafirun, en onderwijl maar klagen en doen...Hypocrieten! Iedereen die hier klaagt en scheldt op de 'kazen' mag zich aangesproken voelen.

Latex.

26-01-2005, 04:54

Citaat door HungLikeABull:
Mijn vraag is cliche maar ik ben echt benieuwd.
Ik zie hier zeker een dozijn Marokkanen die niets anders doen dan schreeuwen hoe ze Nederland haten, Nederlanders haten, hoe we allemaal varkens zijn, ongelovigen, etc etc.
Ik persoonlijk, als ik in een land zou wonen waar alles me tegen staat staat zou ik naar mijn eigen land (of een ander land) terug gaan in plaats van elke dag weer tegen alles en iedereen aanschoppen.
Dus hierbij de voor de hand liggende vraag. Waarom blijven jullie hier?
Niemand forceert jullie te blijven, sterker nog, ik denk dat het een win-win situatie zou zijn. Ben benieuwd of ik 1 zinnig antwoord krijg.
Ga ten eerste niet vannuit dat iedereen zo denkt (mocht je dat denken). ten tweede wil ik je wel een paar redenen geven waarom ik niet weg zou gaan. Ik betaal belasting, ik hier geboren en getogen, ik haat nederlanders niet, ik vind het het hier goed, hou van kaas (jong beleg!!)

Alleen...

ik denkt dat sommige (dozijn) marokkanen het toch ergens vandaan halen. Deze dozijn marokkanen komen of niet goed uit hun woorden of zijn het beu om stil, rustig te zijn en nemen daarom een dozijn scheldwoorden en smijten deze naar hun medebewonders. Er zijn een hoop frusstraties in de ronde (don't act like u didn't know)...marokkanen zijn inmiddels het bekenste etnische groep binnen nederland. Mededankzij een dozijn marokkanen en een dozijn nederlanders (alles komt van twee kanten). Er zijn ook een heleboel marokkanen die rust willen. Zij hoeven niet bekend te zijn...immers ze doen niks om überhaubt bekent te zijn!! Maar toch worden ze meegesleept om een wandeling te maken in de "hall of fame". Ik snap heel goed dat er frustraties zijn...Daarintegen wil men erkenning...maar wel voor de daden die men daadwerkelijk verricht. Na goed die krijgen ze niet....frustraties lopen op...

De reden waarom ik reageer...is of je weet waar je over praat...? ben je Marokkaans? Nederlander? Somalïer? Belg? Argentijn? ok doesn't matter....wat ik wil zeggen is doe niet zo of mensen andere mensen om niks haten...doe niet zo of er bij een conflict 1 persoon de bad guy is...want.... it takes 2 to love and it takes 2 to hate!!
Als slot wil ik je zeggen dat ook jij op 1 of andere manier jou ogen moet openen...suite your self

Peace out...

26-01-2005, 05:23
Marokkanen die nederland haten...
Ik denk dat marokkaanse jongeren zijn opgevoed met het idee dat nederland niet hun land is, en dat de marokkaanse cultuur beter is in vele opzichten. De positieve dingen worden in de opvoeding benadrukt en de negatieve dingen genegeerd. Buitenshuis stuiten marokkaanse jongeren op veel problemen (cultuurbotsingen) en ze proberen daarvoor een oorzaak te vinden. Het is altijd makkelijker (en beter voor je eigen gemoedsrust) om de oorzaak daarvan buiten jezelf te zoeken. Dat kan leiden tot intensief gebruik van hoofddoeken en tot haat.

Dit is natuurlijk de analyse van een buitenstaander, en ik zou graag willen weten hoe een haatdragende marokaan hierover denkt.

26-01-2005, 05:47


het wordt, en is niet makkelijk voor de marokkanen om hier te leven. overal waar je komt is er iemand die je veracht en het liefst de grond in wil trappen. inmiddels worden deze mensen genegeerd en het doet me persoonlijk niks meer.
nederland was een mooie land, kan weer een mooi land worden. om dit laatste te bereiken moet er een hoop veranderd worden.
ik begin het steeds moeilijker te vinden hier te leven. maar heb het nu nog steeds naar mijn zin. hollanders haat ik niet, zelfs de kaalkopjes met witte veters haat ik. haat ken ik niet en zal het nooit ontwikkelen. waarom ik hier nog ben. ik kan hier een toekomst bouwen voor zover het in deze tijd nog kan. ben hier opgegeroeid en weet mijn god niet wat ik in marokko zou kunnen beginnen. de werklossheid daar is zoo hoog en moet ik dan daar een baantje ngaan zoeken?(kan ik lang blijven zoeken). hier heb je zekerheid van wat je nu hebt. ik heb er overnagedacht om in belgie te gaan wonen. de gedachte speelt nog steeds door mijn hoofd. heb het nu maar even geparkeerd voor het geval het mij hier echt niet meer bevalt.
voorlopig ben ik hier nog en zorg ook dat ik het naar mijn zin heb.

26-01-2005, 07:36

Citaat door HungLikeABull:
Mijn vraag is cliche maar ik ben echt benieuwd.
Ik zie hier zeker een dozijn Marokkanen die niets anders doen dan schreeuwen hoe ze Nederland haten, Nederlanders haten, hoe we allemaal varkens zijn, ongelovigen, etc etc.
Ik persoonlijk, als ik in een land zou wonen waar alles me tegen staat staat zou ik naar mijn eigen land (of een ander land) terug gaan in plaats van elke dag weer tegen alles en iedereen aanschoppen.
Dus hierbij de voor de hand liggende vraag. Waarom blijven jullie hier?
Niemand forceert jullie te blijven, sterker nog, ik denk dat het een win-win situatie zou zijn. Ben benieuwd of ik 1 zinnig antwoord krijg.
Ja, het is mij ook een raadsel waarom mensen vrijwillig kiezen te leven in een land die hen viijandig gezind is. Waarschijnlijk zijn ze dom.

26-01-2005, 07:40

Citaat door Paladin:
Maar nee, ze blijven hier, met bedelende handen richting de kafirun,
Wij werkende Nederlanders zijn de slaven van deze boze en gevaarlijke lui. Werken doen ze niet.

26-01-2005, 08:10
Tja over en weer worden deze vragen gesteld waarom komen jullie op onze site, waarom blijven jullie in ons land.


Pffff mensen kunnen we niet meer delen?


Het land, de lucht en het water enzv. vooral onze Allerhoogste.

Samen zijn we sterk en Samen doen we het werk.

Tenminste ik hoop dat het er nog van komt.

26-01-2005, 08:32
Er wordt wel eens gezegd dat de islam aanzet tot haat.
Dat is waar.
Enkel zien sommigen niet waarom.
De islam leert te weinig liefhebben.
Voor geweld moet je leren haten.
Voor geweldloosheid moet je leren liefhebben.

Leren liefhebben is veel moeilijker dan leren haten.
Dan komt toch het opleidingsniveau van een imam om de hoek kijken.
Is hij 'geleerd' genoeg om te kunnen onderwijzen in liefhebben?

26-01-2005, 12:05

Citaat door ErikS:
Wij werkende Nederlanders zijn de slaven van deze boze en gevaarlijke lui. Werken doen ze niet.
Wij werkende nederlanders?? praat geen geen poep. Kom met beter argumenten dan met deze loze statements...

Weet waar over je praat...

26-01-2005, 12:06

Citaat door Marrakick:
Er wordt wel eens gezegd dat de islam aanzet tot haat.
Dat is waar.
Enkel zien sommigen niet waarom.
De islam leert te weinig liefhebben.
Voor geweld moet je leren haten.
Voor geweldloosheid moet je leren liefhebben.

Leren liefhebben is veel moeilijker dan leren haten.
Dan komt toch het opleidingsniveau van een imam om de hoek kijken.
Is hij 'geleerd' genoeg om te kunnen onderwijzen in liefhebben?
Niet generaliseren..

26-01-2005, 12:16
Effe de huis-tuin-en-keuken psychologie:

Veel van dit soort gedrag valt te verklaren vanuit de leen-identiteit.

Leen-identiteit vind je in veel soorten en maten en wordt veroorzaakt door een gebrek aan echte identiteit gecombineerd met frustratie (door puberteit, werkloosheid, scheiding, discriminatie, etc.).

Een voorbeeld is volwassen autochtonen die zich voordoen als cowboy of indiaan, of gaan line dancen (lichte vorm) en zich daar geweldig bij voelen.

Een ander voorbeeld is allochtone jongeren die doen alsof ze moslimstrijders zijn die opkomen voor de Palestijnse zaak o.i.d. In extreme gevallen geloven ze hun eigen verhalen zo zeer dat ze onverantwoord gaan handelen (Mohammed B.)
In lichte vorm levert het scheldpartijen op op dit forum.

Dit is een hypothese die ik heb, dus voel je vrij om er op te schieten. Misschien stel ik 'm dan wel bij!

26-01-2005, 12:25



Citaat door Paladin:
Die vraag heb ik ook een keer gesteld...Je krijgt onzin-antwoorden als: Ik ben Nederlander, want ik ben hier geboren...of ik ben er nu, deal with it...
Maar das niet echt een antwoord. Als het je niet bevalt lijkt het me handig als je verkast, toch? Maar nee, ze blijven hier, met bedelende handen richting de kafirun, en onderwijl maar klagen en doen...Hypocrieten! Iedereen die hier klaagt en scheldt op de 'kazen' mag zich aangesproken voelen.

Latex.
Dit slaat nergens op want dan zou het land onderhand leeg staan want iedereen in Nederland heeft wel wat te klagen. Het argument dat je dan weg moet is gewoon waardeloos.

26-01-2005, 12:26

Citaat door Bazba:
Effe de huis-tuin-en-keuken psychologie:

Veel van dit soort gedrag valt te verklaren vanuit de leen-identiteit.

Leen-identiteit vind je in veel soorten en maten en wordt veroorzaakt door een gebrek aan echte identiteit gecombineerd met frustratie (door puberteit, werkloosheid, scheiding, discriminatie, etc.).

Een voorbeeld is volwassen autochtonen die zich voordoen als cowboy of indiaan, of gaan line dancen (lichte vorm) en zich daar geweldig bij voelen.

Een ander voorbeeld is allochtone jongeren die doen alsof ze moslimstrijders zijn die opkomen voor de Palestijnse zaak o.i.d. In extreme gevallen geloven ze hun eigen verhalen zo zeer dat ze onverantwoord gaan handelen (Mohammed B.)
In lichte vorm levert het scheldpartijen op op dit forum.

Dit is een hypothese die ik heb, dus voel je vrij om er op te schieten. Misschien stel ik 'm dan wel bij!
Bovendien zijn Marokkanen precies Nederlanders: eerst een grote bek geven, daarna pas (niet) luisteren.
Tip: Stuur forumleden eens een PM en praat eens verder. De tegenstelling wij-zij gaat dan niet meer op.

26-01-2005, 12:34
ik hou van nederland.... nederlanders zijn ook best oke...

leef en laat leven.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7