Bekijk volle/desktop versie : Muziek alleen voor meisjes



03-07-2013, 20:42
Is dit haram maar dan alleen voor meisjes dat je het als meisje naar meisjes muziek kijkt video bedoel ik muziek video

03-07-2013, 20:52


Kan echt niemand zijn mening kwijt aan dit onderwerp??

03-07-2013, 21:06
Regels omtrent anasheed: http://www.islamkennis.nl/internet-media-en-ontspanning/171-media/1199-zijn-anasheeds-toegestaan.html
Als je het hebt over muziek van ongelovigen dat is niet toegestaan
"Het is of je hebt quran in je hart zitten of muziek, die twee allebij kunnen niet samen in het hart zijn"

Het speelt simpel gezegd met je hart. Enige eind resultaat is dat je dan "niet zonder kunt" wat velen met trots zeggen... En dat is het verkeerde eraan. Waardoor je alleen maar ernaar zult gaan luisteren en de quran dan verwaarloost.. Maar verder zit er nog veel meer achter:


Citaat:
Allah Subhanahu Wa Ta`Ala zegt:

"En verleid hen (de mensen) wie jij (sijtan) kan met je stem" {Surah Al-Israa - aya 64}


Ibn Kathir (rahimahuAllah) zegt in zijn Tafsir: (En verleid hen wie jij kan met je stem,) Er werd gezegd dat dit verwijst naar zingen. Mujahid zei: "Met idel gepraat/vermaak en zang,'' hen te beïnvloeden met dat.

En Allah (Subhanahu Wa Ta`Ala) zegt:

"En onder de mensen is iemand die door ijdele praatjes (o.a. zingen) zonder kennis (anderen) van God's pad wil doen afdwalen en er mee de spot drijft; voor zulken zal er een vernederende straf zijn."{Surah Luqmaan - aya 6}


Al-Hasan al-Basri (RahimahuAllah): zegt dat deze aya was geopenbaard omtrent muziek en muziek instrumenten. (Tafseer ibn Katheer 3/451)

Ibn al-Qayyim (RahimahuAllah) heeft gezegd: Het interpeteren door de sahaabah en de tabieen, dat "ijdele praatjes" verwijst naar gezang is voldoende.

En de volgende hadith

Het was overgeleverd in een sahieh hadieth van de Profeet (salla Allaahoe
3alaihi wa sallam) dat hij zei: "In mijn ummah zullen er mensen zijn die
ontucht/overspel (zina), zijde, wijn en muziekinstrumenten zullen goedkeuren”(Narrated by al-Bukhaari ta’leeqan, no. 5590; narrated as mawsool by al-Tabaraani and al-Bayhaqi. See al-Silsilah al-Saheehah by al-Albaani, 91).

Muziek wordt hier bij zina en het dragen van zijde en het drinken van alcohol genoemd. Allemaal zaken die dus niet mogen.

03-07-2013, 21:18
Hoe oud ben jij

03-07-2013, 21:22


Uit zeer belangrijke bronnen heb ik gelezen dat
het voor de vrouw toegestaan is om ALLEEN naar REGGADA muziek te luisteren. Als je wilt mag je ook dansen ( niet te lang)

04-07-2013, 15:43
PAS OP HETBEVAT INSTRUMENTEN
PAS OP HETBEVAT INSTRUMENTEN!!!!!!!!!!!!!!!
Zo als dit http://m.youtube.com/#/watch?v=6ex1YkDXelo
Maar dan zonder instrumenten!

04-07-2013, 15:46

Citaat door Misshoi:
Maar dan zonder instrumenten!
En met fatsoenlijke kleren aan?

04-07-2013, 15:50
Wat kan ik er aan doen,ik ben blij dat ik een moslima ben.
Ik ben een meisje en hou van gekleurde dingen en dit.Maar als Allah zeg Nee dan is het nee wand Allah heeft alles geschapen en weet hoe je in deze wereld moet leven voor een goeie leven.

04-07-2013, 15:55
anasheed is de enige muzieksoort dat we mogen beluisteren, want sjaitaan kan je hiermee niet beïnvloeden