Bekijk volle/desktop versie : Hoe gaat handvraging nou in zn werk?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

02-07-2013, 11:14

Citaat:
Hoe gaat dat nou.. Vooral als je elkaar niet kent belt de vader van de man gewoon aan bij de vader van het meisje ? en dan heb ik het over echte handvraging niet na jarenlange relaties of whatever.
Ben benieuwd!

02-07-2013, 11:20


Jongen volgt je tot huis, doet onderzoek, gaat naar de moskee, ziet je vader daar bidden, jongen vraagt aan jouw vader, ik wil de hand van je dochter komen vragen. Vader zegt, tuurlijk mijn zoon. Kom volgende week maar langs met je ouders. Jongen gaat weg, vader gaat naar huis, vader zegt tegen Fatima zijn dochter, volgende week komt er iemand je hand vragen. Fatima antwoord oke beba.

Week later.

Jongen is gekomen met ouders, Fatima wilt trouwen. Ze zegt ja, en zo regelen ze verder nog al die dingetjes.

02-07-2013, 11:22

Citaat door Saar..:
Jongen volgt je tot huis, doet onderzoek, gaat naar de moskee, ziet je vader daar bidden, jongen vraagt aan jouw vader, ik wil de hand van je dochter komen vragen. Vader zegt, tuurlijk mijn zoon. Kom volgende week maar langs met je ouders. Jongen gaat weg, vader gaat naar huis, vader zegt tegen Fatima zijn dochter, volgende week komt er iemand je hand vragen. Fatima antwoord oke beba.

Week later.

Jongen is gekomen met ouders, Fatima wilt trouwen. Ze zegt ja, en zo regelen ze verder nog al die dingetjes.
welke jongen doet dat tegenwoordig nog..

02-07-2013, 11:22

Citaat door Saar..:
Jongen volgt je tot huis, doet onderzoek, gaat naar de moskee, ziet je vader daar bidden, jongen vraagt aan jouw vader, ik wil de hand van je dochter komen vragen. Vader zegt, tuurlijk mijn zoon. Kom volgende week maar langs met je ouders. Jongen gaat weg, vader gaat naar huis, vader zegt tegen Fatima zijn dochter, volgende week komt er iemand je hand vragen. Fatima antwoord oke beba.

Week later.y

Jongen is gekomen met ouders, Fatima wilt trouwen. Ze zegt ja, en zo regelen ze verder nog al die dingetjes.
Hahahahah zie het nu al voor me. in Mn zwarte inspecteur gadget jas. Een marokkaanse achtervolgen. En zij maar heel snel naar huis lopen omdat ze bang is voor onbekende hahahahahahah

02-07-2013, 11:24



Citaat door madem0iselle_:
welke jongen doet dat tegenwoordig nog..
Heeft m'n broer gedaan. Alleen heet ze geen Fatima.

Citaat door wea:
Hahahahah zie het nu al voor me. in Mn zwarte inspecteur gadget jas. Een marokkaanse achtervolgen

02-07-2013, 11:25

Citaat door Saar..:
Jongen volgt je tot huis, doet onderzoek, gaat naar de moskee, ziet je vader daar bidden, jongen vraagt aan jouw vader, ik wil de hand van je dochter komen vragen. Vader zegt, tuurlijk mijn zoon. Kom volgende week maar langs met je ouders. Jongen gaat weg, vader gaat naar huis, vader zegt tegen Fatima zijn dochter, volgende week komt er iemand je hand vragen. Fatima antwoord oke beba.

Week later.u

Jongen is gekomen met ouders, Fatima wilt trouwen. Ze zegt ja, en zo regelen ze verder nog al die dingetjes.
Gebeurt heel weinig denk ik

02-07-2013, 11:26

Citaat door Saar..:
Heeft m'n broer gedaan. Alleen heet ze geen Fatima.
En die meisje..zij ze gewokn ja alhoewel zij hem niet kende/??

02-07-2013, 11:26

Citaat door wea:
Gebeurt heel weinig denk ik

02-07-2013, 11:29

Citaat door wea:
En die meisje..zij ze gewokn ja alhoewel zij hem niet kende/??
Ze heeft ja gezegd, omdat ze het bijzonder vond dat mijn broer, naar de moskee is gegaan omdat hij haar vader daar naar binnen zag lopen. Maar mijn moeder, kende haar moeder van vroeger. Dus wist mijn moeder dat ze van een goede familie kwam. Mijn schoonzus, is ook een rustige - niet schijnheilige type.

02-07-2013, 11:32

Citaat door Saar..:
Ze heeft ja gezegd, omdat ze het bijzonder vond dat mijn broer, naar de moskee is gegaan omdat hij haar vader daar naar binnen zag lopen. Maar mijn moeder, kende haar moeder van vroeger. Dus wist mijn moeder dat ze van een goede familie kwam. Mijn schoonzus, is ook een rustige - niet schijnheilige type.
Jouw broer heeft geluk. Hij is gewoon safe.

Maar mag dit. Je leery een vrouw kennen. En stapt op haar af en vraagt of ze afspraakjes wilt maken on te kijken of je over het algemeen hetzelfde beeld hebt. Onder de toezicht.van haar broer. Dat we bij Ieder afspraak haar broer aanwezig is??

02-07-2013, 11:36

Citaat door wea:
Jouw broer heeft geluk. Hij is gewoon safe.

Maar mag dit. Je leery een vrouw kennen. En stapt op haar af en vraagt of ze afspraakjes wilt maken on te kijken of je over het algemeen hetzelfde beeld hebt. Onder de toezicht.van haar broer. Dat we bij Ieder afspraak haar broer aanwezig is??
Ja, want haar broer is een mahram van haar.

02-07-2013, 11:36

Citaat door wea:
Jouw broer heeft geluk. Hij is gewoon safe.

Maar mag dit. Je leery een vrouw kennen. En stapt op haar af en vraagt of ze afspraakjes wilt maken on te kijken of je over het algemeen hetzelfde beeld hebt. Onder de toezicht.van haar broer. Dat we bij Ieder afspraak haar broer aanwezig is??
Als haar broer aanwezig is bij elke afspraakje, dan is dat toegestaan. Hij is overigens wel haar mahram.

02-07-2013, 11:36



Citaat door madem0iselle_:
welke jongen doet dat tegenwoordig nog..
Zo'n handvraging hoeft niet persé te volgen na een missierijke achtervolging.

Een jongeman met de juiste trouwintentie kan ook op de goede manier geholpen worden door vrouwelijke of mannelijke naasten.

In plaats van op eigen houtje te opereren, schakelen de meeste mannen nadien denk ik toch echt een beider ouders of ooms in om ook daadwerkelijk contact te maken met de wali van de jongedame.

Dit gebeurt vrij vaak hoor, al dacht ik eerst ook van niet. Al Hamdoulillah

02-07-2013, 11:37

Citaat door wea:
Gebeurt heel weinig denk ik


Ja helaas wel lijkt mij..


Citaat door Saar..:
Ze heeft ja gezegd, omdat ze het bijzonder vond dat mijn broer, naar de moskee is gegaan omdat hij haar vader daar naar binnen zag lopen. Maar mijn moeder, kende haar moeder van vroeger. Dus wist mijn moeder dat ze van een goede familie kwam. Mijn schoonzus, is ook een rustige - niet schijnheilige type.
ahw

02-07-2013, 11:37

Citaat door qwerty23:
Ja, want haar broer is een mahram van haar.
Dan zal ik het zo aanpakken. En zowiezo ook wel wat in haar omgeving navraag doen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9