Bekijk volle/desktop versie : Ramadan en visite



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-07-2013, 12:23
Hoe gaan jullie dit doen dames...
altijd gezellig om het vasten te verbreken met familie.
ik dacht er alleen aan we eten zooo laat, hoelaat moet je de visite dan verwachten ?
21.30 uur ?
nog belangrijker ...hoelaat gaan ze naar huis ? ben altijd gebroken na het eten in de ramadan....

01-07-2013, 12:25


beperken tot het weekend als je doordeweeks werkt, als je vakantie hebt en je bezoek ook maakt het niet uit, gewoon doorhalen tot fadjr of vlak voor fadjr en dan uitslapen volgende morgen...

01-07-2013, 12:26
Sorry echt geen visite. Met kids moet je nu eenmaal vroeg je bed uit, uitslapen zit er niet in en dan met die korte nachten enz. Zou ik echt niet trekken tot heel laat opblijven en dan 's morgens om 07.00 uur..ben allang blij als ik kan opstaan voor het fajr gebed en daarna weer terug ga slapen.

01-07-2013, 12:31

Citaat door maaltje:
beperken tot het weekend als je doordeweeks werkt, als je vakantie hebt en je bezoek ook maakt het niet uit, gewoon doorhalen tot fadjr of vlak voor fadjr en dan uitslapen volgende morgen...
Door de weeks werk ik inderdaad, dus ik hou het op de weekenden.
mijn man wil het liefst elke dag visite, hij houdt er gewoon van om samen te eten, maar dat ga ik niet trekken en dat weet hij.

01-07-2013, 12:32



Citaat door Maroc_Meissie:
Sorry echt geen visite. Met kids moet je nu eenmaal vroeg je bed uit, uitslapen zit er niet in en dan met die korte nachten enz. Zou ik echt niet trekken tot heel laat opblijven en dan 's morgens om 07.00 uur..ben allang blij als ik kan opstaan voor het fajr gebed en daarna weer terug ga slapen.
klopt dat probleem heb ik ook,. nu ben ik vanaf afgelopen weekend bezig met de kinderen later naar bed te brengen zodat ze smorgens wat langer doorslapen,. grote vakantie is hier begonnen, ik hoop zo dat ik het kan rekken tot een uur of 10.00.

01-07-2013, 12:33
Doordeweeks brengen we met z'n 2en door of 3en
Maar weekenden insha Allah wel met onze familie.

01-07-2013, 12:33

Citaat door Riannah:
Door de weeks werk ik inderdaad, dus ik hou het op de weekenden.
mijn man wil het liefst elke dag visite, hij houdt er gewoon van om samen te eten, maar dat ga ik niet trekken en dat weet hij.
elke dag is te zwaar als je gewoon werkt. het is wel gezellig om samen met fam het vasten te verbreken, maar dat is gewoon too much. gewoon tot het weekend beperken, bv vrijdag/zaterdag dan heb je zondag nog om bij te komen. en af en toe kun je misschien zelf op bezoek.

01-07-2013, 13:20

Citaat door maaltje:
elke dag is te zwaar als je gewoon werkt. het is wel gezellig om samen met fam het vasten te verbreken, maar dat is gewoon too much. gewoon tot het weekend beperken, bv vrijdag/zaterdag dan heb je zondag nog om bij te komen. en af en toe kun je misschien zelf op bezoek.
ik wil het ook echt niet elke dag pfffft ik zou gek worden, ik doe gewoon elke zaterdag, misschien dan ook de vrijdag ( moet wel werken) ik weet niet of wij zelf worden uit genodigd. de meeste zijn in marokko met de ramadan de gene die achter blijven zijn niet zo van het uitnodigen.

01-07-2013, 13:22
Meestal rond de 6 uur mooie tijd

01-07-2013, 13:26
Het is indd. erg vermoeiend maar oh zo gezellig!
Als je wat fatsoenelijke mensen over de vloer krijgt, kunnen ze gauw helpen in de keuken en ben je snel klaar. Voorbereiding duurt het langst, maar goed dan heb je ook genoeg tijd om alles voor te bereiden (we eten laat).

01-07-2013, 13:28

Citaat door ZusjeVanMo_:
Meestal rond de 6 uur mooie tijd
om te vertrekken of aan te komen ? veel te laaat en veeel te vroeg hahahaha

01-07-2013, 13:29
Dat is juist het leuke aan de Ramadaan, bij elkaar vasten verbreken!

01-07-2013, 13:29


In de weekenden,iedereen werkt door de weeks...en natuurlijk neemt ieder wel wat mee de ramadan sfeer
ze komen rond 20.00..en blijven tot we samen de fajr bidden:loveen kleine kinderen slapen natuurlijk vroeg)

01-07-2013, 13:30

Citaat door verhaalmaakster:
Het is indd. erg vermoeiend maar oh zo gezellig!
Als je wat fatsoenelijke mensen over de vloer krijgt, kunnen ze gauw helpen in de keuken en ben je snel klaar. Voorbereiding duurt het langst, maar goed dan heb je ook genoeg tijd om alles voor te bereiden (we eten laat).
vorig jaar waren we in marokko met de ramadan, ow zo gezellig !!! elke avond met de hele familie aan 2 grote tafels samen met onze nichten alles voorbereiden, daarna slapen, uurtje voor magreb beginnen met klaar zetten en na magreb lekker naar buiten winkelen naar het park etc tot fadjr... geweldige tijd. .. helaas zat het er dit jaar niet in.

01-07-2013, 13:32

Citaat door Riannah:
om te vertrekken of aan te komen ? veel te laaat en veeel te vroeg hahahaha
Om aan te komen of eerder, de vrouwen zitten dan allemaal in de keuken eten voorbereiden en de mannen in de woonkamer beetje AlJazeera kijken

Pagina's : [1] 2 3 4 5