Bekijk volle/desktop versie : Afvallen in de Ramadan



Pagina's : [1] 2

30-06-2013, 20:40
Beste dames ik wil een topic starten waarin ik hoop dat iedereen zal meedoen die afvallen wil. Zelf wil ik ook een paar kilo's kwijt lijkt me geweldig!! Misschien zijn er meiden die hun ideeën willen delen? Ik ga zelf de ramadan niet naar de sportschool omdat ik het gewoonweg niet trek. Thuis zal ik wel wat oefeningen doen ( buigspieren, billen en benen ) je hebt apps waarin je echt goede oefeningen kan doen zonder dat je meteen naar een fles water hoeft te grijpen dus hierbij ook een tip. Maar nu komt t wat eten we?? Ik dacht zelf aan maaltijd salades dus sla pasta light dressing en aangezien Harira best een maaltijd soep is waarin veel meel in wordt verwerkt sla ik t over misschien zijn cup a soup zakjes een oplossing? Daarbij veel water enz. Ook dacht ik zo bij mezelf waarom niet een avondje lekker bunkeren? Echt 1 avond in de week lekker eten wat je wil. En shakes zijn ook goed en gezond! Ik weeg nu 75 kilo wil er echt 10 vanaf hebben nou een wonder als dat in 1 maand gebeurt dus ik ga voor de 5 kilo!

Wie doet er mee???

30-06-2013, 20:54


ff kijken wie er allemaal reageert kan je meteen uitmaken wie nou dik is

30-06-2013, 20:55
Ik doe mee 5 kilo wil ik eraf

30-06-2013, 20:59
Ik doe mee wil er ook inchallah een paar kilo's vanaf. Wij maken thuis harira zonder meel.
Dus die soep is in principe best gezond. Hoop dat het ons gaat lukken inchalah

30-06-2013, 21:03



Citaat door VrouwvanWilders:
ff kijken wie er allemaal reageert kan je meteen uitmaken wie nou dik is
zolang jij maatje 24 hebt zijn wij allen blij

30-06-2013, 21:06
iemand tips hoe je juist aankomt bij mij mag er wel 5 kilo bij

Hoe ik afval in de ramadan, ik eet weinig als ik mn vasten verbreek want meer lukt mij niet en 's avonds heel laat eet ik ook erg weinig want ben dan misselijk en heel suf

30-06-2013, 21:28

Citaat door brasschaat:
Ik doe mee 5 kilo wil ik eraf
Me 2

30-06-2013, 21:32
Waarom pas in de ramadan denken aan afvallen?

De vastendagen zijn lang, je hebt alle voedingsstoffen hard nodig na een lange dag vasten

30-06-2013, 21:40
Ik denk wel dat je op je eten kan letten in de ramadan,
Maar het is wel belangrijk dat je genoeg eet en drinkt,want je hebt de hele dag niks gegeten,
En je hebt genoeg voedsel nodig om aan te sterken zodat je er de volgende dag weer tegen aan kan.
Je kan bv wel snoepjes of koekjes laten staan,maar afvallen? Ik zou wachten tot na de ramadan.

30-06-2013, 21:40

Citaat door maaltje:
Waarom pas in de ramadan denken aan afvallen?

De vastendagen zijn lang, je hebt alle voedingsstoffen hard nodig na een lange dag vasten
ik doe gewoon mee niet perse omdat het ramadan is.

30-06-2013, 23:26

Citaat door maaltje:
Waarom pas in de ramadan denken aan afvallen?

De vastendagen zijn lang, je hebt alle voedingsstoffen hard nodig na een lange dag vasten
Dat klopt maar voedingsstoffen zijn geen rijk gevulde bladerdeeg hapjes en pizza broodjes! avocado shakes en banaan heerlijk! Wat jullie ook kunnen doen dames is gevroren fruit kopen c1000 AH jumbo makro heeft t ook kun je lekker shakes maken! Voor de ijzer kun je altijd een heerlijke spinazie gehakt schotel maken zelf ben ik niet echt een voorstander van warm eten na 8 uur maar als het moet, moet het. Voor de dames die juist aan willen komen zijn eiwit shakes dan geen oplossing? Kun je kopen bij de tuinen! Daar kom je geheid van aan dames die kampen met verstopte darmen waarbij ontlasting moeilijk is ( vooral tijdens ramadan he want we drinken dan niks ) koop thee van Jacob hooy of de nan juh thee bij de tuinen. Deze thee soorten zijn een ware klisma voor je darmen!

Meiden jullie mogen ook tips plaatsen hoor

30-06-2013, 23:29

Citaat door rupsje_v:
Ik denk wel dat je op je eten kan letten in de ramadan,
Maar het is wel belangrijk dat je genoeg eet en drinkt,want je hebt de hele dag niks gegeten,
En je hebt genoeg voedsel nodig om aan te sterken zodat je er de volgende dag weer tegen aan kan.
Je kan bv wel snoepjes of koekjes laten staan,maar afvallen? Ik zou wachten tot na de ramadan.
Als we juist de koekjes en snoepjes laten staan is dat een overwinning! Ik snak juist naar zoetigheid! maar met de ramadan wil ik er van af blijven dan wen je er ook na de ramadan aan. Ik weet nog dat ik mijn eigen " strenge" dieet volgde en zelfs geen suiker in de thee etc nam ik was in 2 maanden 12 kilo kwijt. Ik at 3 keer per dag bruin gegrild brood in de ochtend ongelooflijk veel water en bruine bonen in tomaten saus ik vond t nog heerlijk ook!

30-06-2013, 23:48



Citaat door Kenza00:
Sorry dames maar ik vind de ramadan nou niet echt een maand waar je je bezig moet houden met afvallen. het is een maand van bezinning, en verdieping in je geloof. Haal daar je voldoening uit, en niet uit een paar kilo die je na de ramadan zo weer aangekomen bent. Met alle respect. Wat heb je uiteindelijk over? Juist ja, niet veel. Probeer alles uit de ramadan te halen dames en investeer in het hiernamaals.


Investeren in t hiernamaals dus we moeten maar lekker dik worden en veel aankomen? Ga krassen.

01-07-2013, 00:07

Citaat door Kenza00:
Sorry dames maar ik vind de ramadan nou niet echt een maand waar je je bezig moet houden met afvallen. het is een maand van bezinning, en verdieping in je geloof. Haal daar je voldoening uit, en niet uit een paar kilo die je na de ramadan zo weer aangekomen bent. Met alle respect. Wat heb je uiteindelijk over? Juist ja, niet veel. Probeer alles uit de ramadan te halen dames en investeer in het hiernamaals.
Weet je meid ik snap zulke reacties echt niet begrijp mij aub niet verkeerd! Je hebt een punt de ramadan is je dieper bezig houden met het geloof en absoluut je hebt gelijk we moeten ons niet met afvallen bezig houden. We willen alleen gezonder eten en hopelijk afvallen het is echt niet zo dat ik elke dag op een weegschaal sta. Ik bid liever en heb de Koran in me hand. Maar afvallen heeft niets te maken met de ramadan.

Pagina's : [1] 2