Bekijk volle/desktop versie : Ben echt klaar met haar!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

30-06-2013, 12:29
Salaam 3alaikom lieve meiden...

Ik moet echt mijn hart luchten.....ik heb nooit echt een goede band met mijn moeder gehad
Heb altijd moeten horen dat ik niks voorstel en dat ik lelijk ben, en werd geslagen om de kleinste dingen en soms gewoon zomaar
Als ik een half uurtje later was dan was ik een xxxx, had ik mascara op ja dan had je de poppen aan het dansen!

Heel vaak heeft ze tegen me gezegd dat ik gewoon mijn biezen moet pakken, en heb het ook bijna gedaan....
Ik dacht nee want dat is wat ze wil, ik ga het nog even volhouden totdat er een weldness op mijn pad komt die me gelukkig kan maken.

Met mijn vader heb ik een andere band met hem kan ik beter opschieten, ben ook thuis gebleven voor hem.
Maar hamdoullah ben ik nu op papier getrouwd met mijn prins, hij is hamdoullah een lieve jongen die zijn geloof op de eerste plek heeft staan, ik hou superveel van hem!

Mijn moeder probeert nog steeds mijn leven te beheersen , ik zal even een voorbeeld noemen....
Mijn schoonzus was net bevallen mijn man vroeg of ik mee wilde om op kraambezoek te gaan nou geen probleem was zoiezo van plan om te gaan.
Ik had dit aan mn moeder verteld en ze werd helemaal gek, ze begon te schreeuwen dat, als ik zou gaan ik haar dochter niet ben en dat de bruiloft nog niet is geweest dus nergens met hem mee moet gaan.
(ik ben officieel getrouwd hij is volgende de dien mijn man, mijn wali nu)
Ik liet haar uitrazen en ben toch gegaan stiekem.

Nu heb ik zoiets van als ik met mijn man afspreek dan zeg ik niks tegen haar, maar dat is het probleem niet.
Ze probeert tussen ons in te komen, ze maakt hem zwart scheld hem uit voor alles en nog wat
Dat hij goud voor mij moet kopen en over de bruidschat dat ik een hoog bedrag moet vragen en als hij het niet wil of kan geven dat ik dan maar niet met hem moet trouwen. Dat ik maar een keer met hem de stad in moet gaan en hem een dure jurk voor me moet laten kopen als hij dat niet doet dan is het geen man!
En als we ruzie hebben dan dreigde ze gelijk met dat ze de bruiloft niet door zal laten gaan en zelf niet eens op de bruiloft zal verschijnen en dat ik lekker maar alles alleen moet doen.

Laatst hadden we een kleine meningsverschil, toen begon ze over mijn man dat hij niks voorstelt dat we eigenlijk allebei niks voorstellen, mijn man behandeld mijn moeder altijd met respect mskien en dat hoort ook zo.
Toen ik het opnam voor hem werd ze helemaal gek (ze wou me bijna slaan) ik was het zo zat!
Heb altijd alles moeten pikken van haar, maar als ze nu mijn man gaat neerhalen en uitschelden terwijl hij haar nooit heeft aangedaan dan gaat ze echt te ver!
Voor mij was dit de druppel, ik kan dit niet meer, ze zei toen dat ik haar dochter niet meer ben en dat ik niet meer tegen haar moet praten.
Dit omdat ik het voor mijn man opnam

Deze paar maanden voor mijn bruiloft moet ik genieten van mijn ouders maar zelfs dat gunt ze me niet!
Ze negeert me nu en ik negeer haar, ben het zat om elke keer naar haar toe te gaan om het goed te maken.
Ik wil dat ze weet dat ze dit keer te ver is gegaan.
Ben ook van plan om na de bruiloft inshallah mijn afstand te houden.

Mijn moeder heeft nooit tegen me gezegd dat ze van me houd of me een knuffel gegeven
Ben mijn hele leven neergehaald, door haar heb ik totaal geen zelfvertrouwen.
Ik vergeet nooit wat ze op een dag tegen me had gezegd, ik voelde me toen zo klein kon wel door de grond zakken.... ik had contact met een achterneef van mij en mijn moeder wist ervan
Ik liep een keer met haar in de stad en moest lachen, ze zei toen je bent echt lelijk als je lacht en probeer maar niet lachen als je bij hem bent want straks knapt hij af. Of ik snap niet wat hij zo leuk aan je vind want je stelt niks voor
Wat voor moeder ben je dan?!

Of een andere situatie was toen in Marokko iedereen zat toen in de kamer, mijn ooms en tantes ik weet niet precies wat ik zei maar ze kwam naar me toe lopen en gaf me keihard een klap in mn gezicht, ik zag het absoluut niet aankomen zelfs mn tantes stonden op en schrokken. Ze zeiden tegen mn moeder wat heeft dat meisje jou aangedaan dat je haar zo`n klap geeft?!
Ze antwoorde met, ik ken haar jullie niet.
Ik heb zelfs tijden gehad dat ik oprecht dacht dat ik haar echte dochter niet was, ik mocht in Marokko ook bijna nooit de stad in moest altijd thuis blijven, terwijl zij wel met haar zussen wegging.

Nog een laatste situatie wat ik nooit zal vergeten... ik was een keer in Marokko doodziek had volgens mij iets verkeerds gegeten en moest maar overgeven, maar mijn moeder negeerde me kwam niet naar me toe om te vragen hoe het ging totdat mijn Opa (Allah rahmoe) naar mn moeder ging en zei breng haar naar de dokter dat meisje is doodziek.
Terwijl mijn broertje een week later ook ziek werd en ze dag en nacht bij hem aan bed zat en voor hem zorgde
en medicijnen voor hem haalde...
Ik zal dat nooit van mijn leven vergeten! wat heb ik haar aangedaan dat ze me zo behandeld?
Ben zelf ook niet altijd een lieverdje geweest dat geef ik toe maar ik was een puber zoals zoveel andere meiden!

Het is een lange tekst geworden, sorry meiden maar moest echt mijn ei kwijt

30-06-2013, 12:34


wat eeen bitch

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

30-06-2013, 12:36
Geen idee waar dit vandaan komt.


Eerste wat in mij opkomt is dat jouw moeder ziek is van de jaloerzie!!! Moge allah swt haar hart genezen.

30-06-2013, 12:36
wa alaikoem salaam zuster

heel moeilijke situatie. Maar Allah is met de geduldige, kijk uit naar je beloning in het Paradijs mits je geduld hebt.

Volhouden! zodra je samen woont met je man zal je haar waarschijnlijk minder zien en heb je wat meer rust, maar geef de beproeving niet op ookal duurt dat het hele doenya leven lang. Denk gewoon aan Allah en aan wat Hem Tevreden maakt

moge Allah jou bijstaan amien

30-06-2013, 12:36



Citaat door amira00:
Geen idee waar dit vandaan komt.


Eerste wat in mij opkomt is dat jouw moeder ziek is van de jaloerzie!!! Moge allah swt haar hart genezen.
amien

30-06-2013, 12:36
Wat erg voor je meid

30-06-2013, 12:37
pff geen woorden voor ik begrijp zilke moeders niet ik wens je heel veel sterkte en ik zou zelf niet weten wat ik in zo een situati zo moeten doen

30-06-2013, 12:39
Ik heb NOOIT begrepen dat moeders zo met hen kinderen kunnen omgaan

30-06-2013, 12:44
Tjah moeilijke situatie ik weet dat er dit soort dingen bestaan, maar sosm kan ik het me moeilijk voorstellen, allah yesmehna mn lwalidien, heb sabr is het enige wat ik je kan aangeven het is en blijft je moeder, je gaat bijna trouwen insha allah stoort je daar nu op

allah m3ak insha allah

30-06-2013, 12:47
''Ik heb zelfs tijden gehad dat ik oprecht dacht dat ik haar echte dochter niet was.''


: ( Ze moet het wel heel bont hebben gemaakt om ervoor te zorgen dat jij bovenstaande in twijfel zou kunnen nemen.

Weet je, ik kan je alleen maar adviseren met in het achterhoofd wat de Islam ons voorschrijft als het gaat om de relatie met onze ouders. Jouw moeder mag dan wel fout zitten en jou uitermate slecht behandelen, maar waar de meeste baraka voor jou in ligt is in het negeren van het gedrag van jouw moeder, maar niet in het negeren van jouw moeder zelf. Blijf aardig tegen haar, glimlach naar haar en spreek haar niet tegen, in plaats daarvan zou je haar juist altijd positief moeten antwoorden. Dit betekent niet dat haar wil wet is, want het is duidelijk dat ze niet altijd het beste met jou voor heeft aangezien ze jou tijdens het ziek zijn links laat liggen, maar geef haar wel het idee dat je haar mening respecteert. Als je namelijk met haar meedoet en haar net zo ruw behandeld dan ben jij op de Dag des Oordeels net zo schuldig als dat zij is, sterker het zal jou nog kwalijker worden genomen, omdat zij jouw moeder is en jij haar dochter. En bekijk het van de bright side, je bent getrouwd en zult snel ergens anders gaan wonen, deze verandering zal sowieso alleen maar positief zijn voor jullie relatie. Verhuis en focus je op jouw eigen leven en de relatie met jouw vader. Wat je moeder betreft, bezoek haar, bel haar en vraag naar haar en toon haar genegenheid in de hoop dat ze ooit haar fout zal inzien, want Allah swt is getuige van al hetgeen dat ze heeft verricht en Allah swt zal haar daarop aanspreken, daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

30-06-2013, 13:08
Veel Marokkaanse vrouwen zijn niet 100
Verliefd op hun zonen en haat tegenover het vrouwelijk geslacht
daarom krijgen marokkaanse mannen vaak een verwend rotkarakter
en zijn marokkaanse meisjes gek op aandacht buiten
uitroeiing van het marokkaanse ras is de oplossing, krijgen we ook dit soort topics niet meer

30-06-2013, 13:20
Bedankt meiden voor jullie reacties!

Ik heb zoveel sbar gehad kan het gewoon niet meer, en nu moet ze weten dat ze te ver is gegaan!
Ik laat het niet toe dat ze mijn man gaat uitschelden heb veel geslikt en gepikt maar dit pik ik niet meer!

Ik hou vanaf nu mijn afstand en zal ook niet naar haar toe gaan om de eerste stap te nemen, zij zat verkeerd ik niet
En ik wil niet dat ze dit de volgende keer weer doet want dat zal ze zeker gaan doen als nu net doe alsof er niks aan de hand is.
Ik weet dat het mijn moeder is en het paradijs onder de voeten van je moeder zit maar Allah swt houdt niet van onrecht!

30-06-2013, 13:28


Ik vraag mij af wat voor rol jouw vader hierin speelt.

Hoe gaat jouw moeder om met jouw vader?
Hoe gaat jouw moeder om met de rest van je broers en zussen?

30-06-2013, 13:31
Ik heb nooit moederliefde gekend
Soms is ze redelijk tegen me maar er moet maar zoiets kleins gebeuren en dan ben ik een xxxx en stel niks voor
Keer op keer doet ze me pijn met die woorden
Mijn man is van alles op de hoogte en weet van mijn band met haar, hij steunt me enorm en ben blij met hem Alhamdoullah

Als ik bijvoorbeeld comlimenten kreeg van mijn tantes over mijn uiterlijk dan kon ze er niet tegen dan zei ze altijd van nou nou nou zo knap is ze niet hoor
Ik weet dat ze jaloers is, ze is zelf uitgehuwelijkt en heeft nooit liefde meegemaakt
Ze kan er ook niet tegen dat ik zo`n goede band heb met mijn man ze zegt dat ik bang voor hem ben dat ik daarom zo lief tegen hem doe
Ongelooflijk gewoon ik zou super blij zijn voor mijn dochter.

Het rare is dat ze dagen zelfs weken heeft dat ze normaal doet tegen me, er moet maar iets kleins gebeuren wat haar niet aanstaat en dan ontploft ze. Ze maakt me uit voor alles wat los en vast zit en dat ik nogmaals helemaal niks voorstel
en dat mijn man me toch uiteindelijk zal verlaten, wanneer hij erachter komt hoe ik echt bent!

30-06-2013, 13:33

Citaat door KHARKHOUT:
Ik vraag mij af wat voor rol jouw vader hierin speelt.

Hoe gaat jouw moeder om met jouw vader?
Hoe gaat jouw moeder om met de rest van je broers en zussen?
Mijn vader is ziek en zwak hij wilt mskien geen masakiel
Mijn vader heeft het ook moeilijk gehad met haar (veel ruzie en neergehaald door mn moeder)
De relatie tussen mijn broertjes en mijn moeder is toch anders het zijn jongens die zijn zoiezo wat afstandelijker

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8