Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid krop in de keel



29-06-2013, 21:58
Salam ailaikum,

Ik schets even mijn situatie,
ik heb een half jaar geleden een halve schildklier moeten verwijderen. Allemaal goed en wel. Ik zit nu al een 2tal maanden met een kropgevoel in de keel, precies of er zit een visgraatje. ik had dit vooral na het eten, waardoor ik dacht misschien een allergie. nu denkt mijn huisarts aan reflux? omdat ik dan altijd zo een brandend gevoel in de keel heb.
Heeft iemand hier ervaring mee?
ps: het ligt niet aan de schildklier die is onderzocht

29-06-2013, 22:48


Wa alaikum asalam,

Hangt ervan af of het reflux is, aantasting van je slokdarm door het maagzuur kan deze klachten ook als gevolg hebben.

Sommige voedingsmiddelen kunnen de klachten uitlokken (pikant eten, pepermunt of heel vettig voedsel) of juist verzachten (melk).
Als je een zure smaak in je mond hebt, dan zou dat heel goed bij reflux kunnen passen. Voor de rest heb je nog bepaalde houdingen en momenten waar het maagzuur sneller naar boven komt (vooroverbuigen, slapen, na een zware maaltijd).

Ik zou je huisarts vragen om medicatie (zuurremmers) om te kijken of de klachten verminderen of verdwijnen. Succes!

01-07-2013, 00:07
dank je wel voor je reactie. Ja ik heb nu maagzuurremmers, maar zie pas effect na 2 weken zei hij. Ben wat ongerust en wou zien of nog iemand dit mee maakte .

01-07-2013, 23:30
niemand?

02-07-2013, 15:39


ik heb al 2 weken niet gegeten zo erg is het geworden bij mij
vandaag een endoscopie gehad
super vervelend onderzoek maar hamdoellilah
over 3 weken heb ik de uitslag
er waren hamdoellilah geen afwijkingen te zien maar ze heeft een stukje van me slijmvlies uit de slokdarm gehaald om het te onderzoeken
ben super bang voor de uitslag en het duurt nog zo lang..

02-07-2013, 23:15
Allah ie shefiekoum
ameen

02-07-2013, 23:36
Beste zuster,

Als je wat specifieker wilt zijn over je klachten zou dat ook ook helpen. Heb je bijvoorbeeld stemveranderingen/schorheid bemerkt bij jezelf?

04-07-2013, 13:12

Citaat door dribba:
Beste zuster,

Als je wat specifieker wilt zijn over je klachten zou dat ook ook helpen. Heb je bijvoorbeeld stemveranderingen/schorheid bemerkt bij jezelf?


Nee geen stemveranderingen. Ik heb dus precies het gevoel of er een visgraat in mijn keel zit en precies ook slijmvorming. Soms zo een brandende pijn aan borststreek en krijg soms een vernauwende sensatie in mijn keel als ik iets eet. (geen allergieen want heb dit laten testen). heb soms ook vooral na opstaan zo een vieze smaak in de mond.

04-07-2013, 13:59
Dan zal je dokter waarschijnlijk gelijk hebben, want het klinkt heel erg als oesophageale reflux. Ik zou het advies van je dokter goed opvolgen. Met leefstijlaanpassingen en medicatie zal je hopelijk in sha allah verbetering merken. Zo niet, dan heb je altijd nog meer mogelijkheden. Succes!

04-07-2013, 15:24
Shokran voor je reactie!