Bekijk volle/desktop versie : Ken jij iemand die hier last van heeft?



Pagina's : [1] 2 3

29-06-2013, 17:04
Salaam iedereen,


Citaat:
Zenuwachtigeheid wat overslaat in misselijkheid & spanningsmisselijkheid wat lijdt tot overgeven..

Wie herkent het? En wat doe je er tegen?
ik hoor graag van jullie..

29-06-2013, 17:11



Citaat door Nadoriaansexx:
faalangst?
Ja soort van.


Citaat:
Ik heb dus al van kleins af aan dat als ik zenuwachtig ben dat ik mijzelf dan zo opfok dat ik dan eigenlijk bijna altijd moet overgeven

29-06-2013, 17:13
Daar heb je pillen voor

29-06-2013, 17:15

Citaat door nawal-1985:
Daar heb je pillen voor
Wat voor? Want valeriaan en valdispert helpen niet bij mij. Spanning is te hoog denk ik

29-06-2013, 19:50


In therapie gaan.
Dat is de enige oplossing.

29-06-2013, 19:54

Citaat door Doortje:
In therapie gaan.
Dat is de enige oplossing.
dit

29-06-2013, 19:58

Citaat door Doortje:
In therapie gaan.
Dat is de enige oplossing.
Wat voor therapie?


Citaat:
Ik heb 6 korte therapie dagen gehad, voor omgang met "paniek", eigenlijk wat het inhoudt daar heb ik wat over geleerd.
Maar bij mij gaat het om zenuwachtigheid merk ik. Ik kan mezelf zo druk maken, ik word er moe van!!

29-06-2013, 20:00

Citaat door Ilaana:
Wat voor? Want valeriaan en valdispert helpen niet bij mij. Spanning is te hoog denk ik
Die had ik in gedachten.

Heb je ook last van plankenkoorts ?

29-06-2013, 20:32

Citaat door nawal-1985:
Die had ik in gedachten.

Heb je ook last van plankenkoorts ?
Nee ik heb geen plankenkoorts.


Citaat:
Het neigt meer naar faalangst, maar dat overgeven ben ik zo beu. Als ik zenuwachtige dagen heb, dan is het in de ochtend het ergst, overgevend wakker worden. En soms kan ik zenuwachtig worden om de kleinste dingen, een bezoekje, een etentje, nieuwe baan, nieuwe dingen, reizen. Al deze dingen doe ik wel, ik laat mezelf niet belemmeren erin, maar het liefst vermijd ik ze alleen om het feit dat mn hart zo te keer gaat en ik misselijk word of overgeef, waardoor ik me ziek voel. En stiekem toon ik wel vermijdingsgedrag bij situaties waar het extreem is, waardoor ik ook angst creëer, in een visuele cirkel zit ik nu..

29-06-2013, 20:46
Je hoeft niet ik therapie te gaan, iedereen heeft bijwerkingen door zenuwachtigheid. Bij de een is het wat heftiger dan bij de ander. Bespreek het met je huisarts.

29-06-2013, 21:01

Citaat door 0512:
Je hoeft niet ik therapie te gaan, iedereen heeft bijwerkingen door zenuwachtigheid. Bij de een is het wat heftiger dan bij de ander. Bespreek het met je huisarts.
Ja maar bij mij is et zo heftig. Sommige situaties erger dan de andere. Ligt eraan hoe zenuwachtig ik ben.


Citaat:
En eerlijk als het mijn leven niet zo zou beinvloeden, had ik vrede mee. Maar ik word er alleen angstiger van.

Jaah wat moet ik zeggen over mijn huisarts. Ik ben daar vaker geweest, eerst was het PDS (prikkelbare darmsyndroom) waar ze het op gooide, daarna ja mss stress, toen op paniekaanvallen. En nu ik denk ik laat maar zitten, ze weten et zelf niet eens..
Als een arts je aan kijkt en zegt jaa jaa vervelend, en geen oplossing heeft, jaaah dan kom ik er niet meer.

30-06-2013, 14:58
Misschien moet je eerst uitzoeken waar al die paniekaanvallen, emoties vandaan komen. En probeer dan een oplossing voor te vinden, weet je zelf waar je gedrag vandaan komt?

30-06-2013, 15:02


De rust in je hoofd zoeken.
Ga er rustig bij zitten, neem de tijd om helder te denken.
Jij kan dit, er is niemand anders die zichzelf kan helpen dan jij.
Je moet in jezelf geloven,
Angst op zich is een gezond overlevingsmechanisme. Iedereen heeft het wel eens.
Maar je moet het gewoon onder controle hebben.
Sporten is een goede manier om de adrenaline kwijt te raken en je hoofd leeg te maken.
Leer relativeren. Stel jezelf de vraag: Wat is het ergste dat me kan gebeuren? Probeer dit te accepteren. Belangrijk is dat je blijft relativeren en niet met je gedachten in een ‘koker’ terecht komt.
En natuurlijk het laatste, doe dingen waar je goed in bent. Dat vergroot je zelfvertrouwen.

30-06-2013, 15:16

Citaat door rissa:
Misschien moet je eerst uitzoeken waar al die paniekaanvallen, emoties vandaan komen. En probeer dan een oplossing voor te vinden, weet je zelf waar je gedrag vandaan komt?
Allah oe a3lem waar het vandaan komt.

Citaat:
Ik heb het bij verschillende situaties, kan het daarom ook niet plaatsen.
Ik heb het al vanaf jongs af aan. Alleen toen ik jong was had ik niet zoveel dingen om zenuwachtig om te worden en dat heb ik nu wel, denk dat het daarom nu vaker en heftiger is dan vroeger.

30-06-2013, 15:21

Citaat door Giulia:
De rust in je hoofd zoeken.
Ga er rustig bij zitten, neem de tijd om helder te denken.
Jij kan dit, er is niemand anders die zichzelf kan helpen dan jij.
Je moet in jezelf geloven,
Angst op zich is een gezond overlevingsmechanisme. Iedereen heeft het wel eens.
Maar je moet het gewoon onder controle hebben.
Sporten is een goede manier om de adrenaline kwijt te raken en je hoofd leeg te maken.
Leer relativeren. Stel jezelf de vraag: Wat is het ergste dat me kan gebeuren? Probeer dit te accepteren. Belangrijk is dat je blijft relativeren en niet met je gedachten in een ‘koker’ terecht komt.
En natuurlijk het laatste, doe dingen waar je goed in bent. Dat vergroot je zelfvertrouwen.
Dankjewel voor je mooie advies

Citaat:
Ik moet dat idd gaan leren, maar dat lijkt zo ver weg.. Omdat ik nu in die cirkel zit.
En sporten, 1 ding wat me tegenhoud is dat ik bang ben dat ik gewicht verlies, daar heb ik totaal geen zin in, anders word ik alleen maar dunner.

Pagina's : [1] 2 3