Bekijk volle/desktop versie : Een beter milieu begint bij jezelf!!



Pagina's : [1] 2

25-01-2005, 11:49
Momenteel zijn er ook duizenden autochtone vrouwen die een pak slaag krijgen van hun man. En dat zonder de Koran of ander fanatiek religieus gedachtegoed. Deze moderne vrouwen, in Nederland geboren, die met beide benen in de maatschappij staan, kunnen ook vermoord worden door een niet-religieuze dwaas. Ze weten de weg naar een 'Blijf van mijn lijf'-huis, maar laten zich toch jarenlang knechten door hun 'geliefde'.

25-01-2005, 11:53


Maar daar hoor je niemand over toch? Of over kindermishandeling, hoeveel autochtonen ouders hebben hun baby/peuter/kind in stukjes gehakt - in kooien gestopt - misbruikt en weet ik veel wat voor ellende allemaal! Maar ja, zolang het geen moslims zijn..... mag je er ook niets over zeggen! Of ja, je mag zeggen dat die mensen ontoerekeningsvatbaar zijn!

Yeah yeah.....

25-01-2005, 11:53
Ja, en ook deze vrouwen genieten de aandacht van politie en justitie. Huiselijk geweld is sinds kort ambtshalve vervolgbaar en er lopen projecten zoals bijvoorbeeld het Rotterdamse "Aware". Dus?

25-01-2005, 11:59
Dus? waarom hoor je daar niet zoveel over? Dat wordt allemaal in de doofpot gestop!

25-01-2005, 12:01



Citaat door Wajalellayemma:
Dus? waarom hoor je daar niet zoveel over? Dat wordt allemaal in de doofpot gestop!
waar haal jij je wijsheid vandaan

ik kan me voorstellen dat het comfortabel is om te geloven in samenzweringen en complotten, maar wat je nu zegt, is absolute nonsens.

er wordt heel erg veel aandacht besteed in de media aan de mishandeling van vrouwen en kinderen...onder alle bevolkingsgroepen.

25-01-2005, 12:04

Citaat door LOUIZ:
Momenteel zijn er ook duizenden autochtone vrouwen die een pak slaag krijgen van hun man. En dat zonder de Koran of ander fanatiek religieus gedachtegoed. Deze moderne vrouwen, in Nederland geboren, die met beide benen in de maatschappij staan, kunnen ook vermoord worden door een niet-religieuze dwaas. Ze weten de weg naar een 'Blijf van mijn lijf'-huis, maar laten zich toch jarenlang knechten door hun 'geliefde'.
Precies! Kiezen voor de kortste weg… Het zijn altijd de stappen van een ander….Eigen stappen worden in het niet gewist!

25-01-2005, 12:04

Citaat door Wajalellayemma:
Dus? waarom hoor je daar niet zoveel over? Dat wordt allemaal in de doofpot gestop!
Dat valt reuze mee. Nu lees ik de kranten wat uitgebreider, dan "koppensnellen" alleen. Huiselijk geweld is een hot item, ook daar waar het in autochtone gezinnen gebeurd.

25-01-2005, 12:06

Citaat door atropos:
waar haal jij je wijsheid vandaan

ik kan me voorstellen dat het comfortabel is om te geloven in samenzweringen en complotten, maar wat je nu zegt, is absolute nonsens.

er wordt heel erg veel aandacht besteed in de media aan de mishandeling van vrouwen en kinderen...onder alle bevolkingsgroepen.
Maar het zijn meestal de allochtonen die de voorpagina’s halen… en met de grootste lettertypen!

25-01-2005, 12:08

Citaat door Raven:
Dat valt reuze mee. Nu lees ik de kranten wat uitgebreider, dan "koppensnellen" alleen. Huiselijk geweld is een hot item, ook daar waar het in autochtone gezinnen gebeurd.
VOORBURG - Slachtoffers van huiselijk geweld weten Slachtofferhulp Nederland steeds beter te vinden. In 2003 klopten 4300 mensen bij de instantie aan voor hulp. Dat is drie keer zo veel als in 2001. Toen kwamen 1450 slachtoffers van huiselijk geweld bij het bureau terecht.

Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag bekendgemaakt. Slachtofferhulp zegt voor mensen die contact willen hebben, de drempel met onder meer een website te hebben verlaagd. Ook is volgens een woordvoerder van de instantie de relatie met de politie sterk verbeterd, waardoor slachtoffers eerder worden doorverwezen.


Ruim driekwart van de personen die in 2003 werden bijgestaan, kwam via de politie in contact met Slachtofferhulp. Circa 15 procent kwam op eigen initiatief bij het bureau terecht. Van de slachtoffers was 86 procent vrouw. Het ging vaak om gevallen van fysiek geweld, verkrachting en aanranding.

25-01-2005, 12:12

Citaat door irresistible_me:
Maar het zijn meestal de allochtonen die de voorpagina’s halen… en met de grootste lettertypen!
...gelukkig niet in MIJN krant!

je hebt overigens een beetje gelijk: zie het door mij geciteerde artikel van mehmet ülger...

25-01-2005, 12:14
irresistible_me, waar wordt in dat krantenknipseltje dan over allochtonen of autochtonen gerept? Ik snap je bedoeling met het plaatsen er van niet.

25-01-2005, 12:19

Citaat door Raven:
irresistible_me, waar wordt in dat krantenknipseltje dan over allochtonen of autochtonen gerept? Ik snap je bedoeling met het plaatsen er van niet.
Het krantenartikel bewijst dat het onderwerp Huiselijk geweld onder de aandacht gebracht wordt.

Ik heb hierbij GEEN onderscheid gemaakt tussen de allochtonen of autochtonen.

25-01-2005, 12:21



Citaat door atropos:
...gelukkig niet in MIJN krant!

je hebt overigens een beetje gelijk: zie het door mij geciteerde artikel van mehmet ülger...
'MIJN krant' staat voor welke krant.... Atropos??

En je verwijst naar een door jou geciteerde artikel... Waar staat dit artikel?

25-01-2005, 12:23

Citaat door irresistible_me:
Het krantenartikel bewijst dat het onderwerp Huiselijk geweld onder de aandacht gebracht wordt.

Ik heb hierbij GEEN onderscheid gemaakt tussen de allochtonen of autochtonen.
Ah, maar dat heb je mij hier ook niet zien ontkennen. Ik wees er juist op dat huiselijk geweld sowieso een hot item is.

25-01-2005, 12:25

Citaat door Raven:
Ah, maar dat heb je mij hier ook niet zien ontkennen. Ik wees er juist op dat huiselijk geweld sowieso een hot item is.
En dat heb je mij ook niet zien lezen…. Bevestig je antwoord alleen maar!

Pagina's : [1] 2