Bekijk volle/desktop versie : Arme vogeltjes.



Pagina's : [1] 2 3 4

26-06-2013, 11:09
Ik maak deze week alleen traumatische dingen mee omtrent gevogelte en hun jonkies.

Laatst reden we op de snelweg en in de verte zagen we iets op de weg. Mijn man dacht dat het rommel was ofzo dat rond vloog door de wind. Maar wat waren het?!

OMG, het waren kleine kuikentjes die rond renden en vlogen!! Door al die auto's raakten ze in paniek. Een paar lagen morsdood op de weg en hun moeder ook. Ze wilden oversteken, maar dat is ze niet gelukt!! OMG, ik was de hele dag nog steeds van streek. Ik krijg die beeld niet uit mijn hoofd.

Nou is mijn man een vogel liefhebber. We hebben een volière met 9 vogels in de tuin en daar heeft hij ook 2 vogelhuisjes waarvan 1 onder ons afdak gemaakt. Op een gegeven moment hebben 2 koolmeesjes daar een nest gemaakt en hebben ze 5 jonkies gekregen. Zie foto. Deze is bijna 2 weken geleden gemaakt

Gisteren zijn er 3 uitgevlogen en vielen op de grond. Nou hebben wij een kat in de buurt die vaak in ons tuin komt omdat het een vogel paradijs is hier bij ons. Hij heeft de 3 kleine koolmeesjes opgegeten. Er lagen allemaal veren in onze tuin.

Maar de ouders gingen niet meer terug naar het vogelhuisje door die kat, dus werden de laatste 2 niet gevoed. Dus mijn man heeft ze eruit gepakt. Ze waren ondervoed en heel erg zwak. Dus heeft hij ze meelwormen gegeven. Na een korte tijd bewogen ze steeds meer. Zo wreed, msaken.



26-06-2013, 11:15


Het gaat niet over schoonmoeders en vreemdgaande mannen, maar ik vind dit veel interessanter.

26-06-2013, 11:19

Citaat door Milky_:
Het gaat niet over schoonmoeders en vreemdgaande mannen, maar ik vind dit veel interessanter.
even geduld, men is aan het brainstormen over recepten, hoe zo'n appetijtelijk vogeltje klaar te maken. de reacties komen zo

26-06-2013, 11:19

Citaat door maaltje:
even geduld, men is aan het brainstormen over recepten, hoe zo'n appetijtelijk vogeltje klaar te maken. de reacties komen zo

26-06-2013, 11:20



Citaat door maaltje:
even geduld, men is aan het brainstormen over recepten, hoe zo'n appetijtelijk vogeltje klaar te maken. de reacties komen zo


Nou, ik zou die vogels echt niet kunnen opeten. Enige gevogelte dat ik eet, is kip.

Het is een gevogelte toch?

26-06-2013, 11:22
Wel leuk dat jullie zulke vogelliefhebbers zijn. En tja.. De wereld is wreed, ook voor de kleine vogeltjes hihi.

26-06-2013, 11:23
In mijn tuin leggen sinds de geboorte van mijn zoontje verschillende duiven eieren neer (precies voor de raam van mijn zoontje). Ik heb ook zielige dingen meegemaakt. Kraaien die de jonkies aanvallen
Of zij vallen uit de nest. Ontzettend zielig.

26-06-2013, 11:26

Citaat door Milky_:


Nou, ik zou die vogels echt niet kunnen opeten. Enige gevogelte dat ik eet, is kip.

Het is een gevogelte toch?
Nee i know. Wel erg lief en zorgzaam van je man dat ie zo begaan is met het lot van die vogels

ja volgens mij is dat juist.

26-06-2013, 11:26

Citaat door leila_sweety:


@ milky: zie je ik zei het je toch dat de reacties zouden komen

26-06-2013, 11:31

Citaat door LaNerdette:
Wel leuk dat jullie zulke vogelliefhebbers zijn. En tja.. De wereld is wreed, ook voor de kleine vogeltjes hihi.


Ja, ik heb het gemerkt. Zo zielig. Vooral die eendenkuikens.

Citaat door moederskind:
In mijn tuin leggen sinds de geboorte van mijn zoontje verschillende duiven eieren neer (precies voor de raam van mijn zoontje). Ik heb ook zielige dingen meegemaakt. Kraaien die de jonkies aanvallen
Of zij vallen uit de nest. Ontzettend zielig.
OMG! Jaag je die kraaien dan wel weg?

26-06-2013, 11:36

Citaat door maaltje:
Nee i know. Wel erg lief en zorgzaam van je man dat ie zo begaan is met het lot van die vogels

ja volgens mij is dat juist.


Ja, hij was gisteren de hele dag met ze bezig. Toen we naar bed gingen, zei hij; sorry, ik heb vandaag al mijn aandacht aan de vogels gegeven.

Citaat door maaltje:


@ milky: zie je ik zei het je toch dat de reacties zouden komen
Hoeveelheid valt me wel heel erg tegen.

26-06-2013, 11:37

Citaat door Milky_:
Ja, hij was gisteren de hele dag met ze bezig. Toen we naar bed gingen, zei hij; sorry, ik heb vandaag aan mijn aandacht aan de vogels gegeven.


Hoeveelheid valt me wel heel erg tegen.
haha aaah wel lief van hem dat hij zich besefte dat hij jou had 'verwaarloosd' qua aandacht en al zijn aandacht gaf aan de vogeltjes.

komt goed, nog even geduld, ik bedoel men maakt nou ook niet elke dag een vogeltjestajine of een vogelovenschotel klaar he

26-06-2013, 11:39



Citaat door Milky_:
Ja, ik heb het gemerkt. Zo zielig. Vooral die eendenkuikens.


OMG! Jaag je die kraaien dan wel weg?
Dat probeer ik wel zoveel mogelijk. Ik heb een paar weken terug twee jonkies moeten begraven. Ontzettend zielig.

26-06-2013, 11:41
Ooh soubhanaAllah zielig man, Moge Allah jullie belonen voor het verzorgen voor die arme vogelweesjes

26-06-2013, 11:54
ik ben ook een vogelliefhebber, ik had zelf ook vogeltjes en die kreeg ook babyvogeltjes en ze wou ze niet voeden of warm houden. Ik wou die moedervogel echt in elkaar slaan
Dus ik pakte eentje en begon haar zelf te voeden en stopte haar in een laatje onder mijn bed met allemaal watjes om haar heen, maar ze ging toch na 1 of 2 dagjes dood
Ik heb nog nooit zulke vreemde vogels gezien, tig eieren legde ze en at ze op
En toen ze een keer wel warm ging houden en babyvogel uit kwam ging ze 'm niet voeren.

Pagina's : [1] 2 3 4