Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft voor mij een recept voor harira



25-06-2013, 13:51
Hey dames ,

Wil vandaag harira maken maar het is me een beetje ontschoten wie of wie heeft er een recept voor mij !
Liefst met vlees kan nu vlees niet uitstaan..

Shokrann alvast !

25-06-2013, 14:10


Niemand? Mag ook vlees hoor als t niet anders kan

25-06-2013, 14:35
Hoeveel wil je maken? Moet het voor twee dagen zijn voor 2 personen of meerdere personen dan kan ik mijn recept voor je aanpassen.

25-06-2013, 15:00
Vlees in stukjes snijden en bakken of gehakt rullen in een flinke scheut olijfolie. Ondertussen 1wortel 1prei 1ui 1tomaat halve courgette klein bosje peterselie en klein bosje koriander malen en dan bij het vlees toevoegen laat het ongeveer 10 minuten bakken en regelmatig roeren. Dan voeg je marrokkaanse kruiden toe zout peper paprikapoeder en vul je de pan met water. Wanneer het water aan d kook is doe je een kommetje met meel en water nij de soep zo word de soep wat dikker dus veeel lekkerder. Anderhalf uur laten koken vrervolgens voeg je 1zakje knorr tomaten soep gemengd in water bij de soep 1blokje knorr en 2handjes vermecelli. Laat het een half uur doorkoken en klaar is kees

25-06-2013, 15:09



Citaat door mika_:
Hoeveel wil je maken? Moet het voor twee dagen zijn voor 2 personen of meerdere personen dan kan ik mijn recept voor je aanpassen.

Voor 2 dagen maak nie uit hoeveel personen

25-06-2013, 15:19
In de pan gaat:
- 1 eetlepel (olijf) olie
- 4 tomaten
- 2 wortels
- 2 aardappelen
- 4 takken peterselie ( geen kosba )
- 2 takken bleekselderij
- 2 uien

Dat alles in de pan doen en 1 liter water toevoegen een aan de kook zetten.
1 knor toevoegen
1 theelepel zout ( niet teveel in knor zit ook zout )
1 theelepel zwarte peper
1 eetlepel Marokkaanse kruiden gemixt ( kurkuma, rode paparika, gember, zwarte peper )
beetje safraan ( de ene doet het wel de ander niet )

Als de groentes zacht zijn gekookt alles in de blender doen en mixen tot een papje.
Ondertussen doe je klein beetje olie en vlees in de pan, laat dan een beetje bakken.
Vervolgens doe je de gepureerde soep in de pan samen met het vlees en laat je het hoog op het vuur borrelen. Als het papje dik is voeg je wat water toe..

Als het heeft geborreld vuur laag zetten en 1.5 uur zachtjes laten koken.
Half uur voor opdienen doe je kikkererwten erin.
Tien minuten voor opdienen doe je 1 handje vermicelli erin.