Bekijk volle/desktop versie : Spijt dat ik niet naar een kraamhotel ben gegaan!



Pagina's : [1] 2 3 4

24-06-2013, 12:36
Ik heb spijt dat ik na de bevalling niet naar een kraamhotel ben gegaan
Ik heb zitten twijfelen maar het leek me fijner om gewoon in mijn eigen bed te kunnen slapen en om in mijn eigen huis in een ritme te komen met de baby. 3 uur na de bevalling mocht ik naar huis want alles was goed gegaan, hamdulillah.
Maar ik was ontzettend onder de indruk van alles wat er gebeurd was en stond stijf van de adrenaline. De bevalling bleef maar door mijn hoofd gaan dus na 3 nachten wakker te zijn geweest (2 nachten voorweeen en de bevalling) kon ik toen ook nog niet slapen! Ik was helemaal gesloopt en wilde niets liever dan rusten. En dan zit je daar met zo'n mini baby die blijft huilen en dan wil het ook niet lukken met de borstvoeding en raak je in de stress. Kraamzorg kwam pas na een paar uurtjes en die deed eigenlijk ook niet zoveel. Er gebeuren steeds dingen met je baby waarvan je denkt is dit wel normaal? De dagen erna sliep ik nog steeds niet goed en rustte ik totaal niet uit, ik was gewoon de hele dag bezig met dingen regelen, eten koken etc. Ik zette zelfs de wekker omdat de kraamhulp zou komen en ik wilde dan wel wakker zijn en zeggen wat ze kon doen etc. Ik at en dronk niets en rustte niet overdag en de kraamzorg zei er niets van! Juist omdat in in mijn eigen huis was kwam ik niet tot rust! En ondertussen kwamen de kraamtranen en voelde ik me echt ellendig. Wat was het heerlijk geweest om gewoon een paar dagen op bed te kunnen liggen met de baby. Alle tijd en hulp ivm de borstvoeding. Eten wordt naar je bed gebracht.Verplicht rusten tussen de middag. Als je op een knop drukt komt er iemand die je vragen kan beantwoorden. Heerlijk! Daarom raad ik het echt aan om naar een kraamhotel te gaan. Vooral als je moeder of zussen niet in staat zijn om je te komen helpen.

24-06-2013, 13:52


Omg! Zwanger2012, ik dacht dat ik de enige was met spijt.
Heb t ook zo precies meegemaakt, alleen bleef ik nog een dag extra in het zkh en dat was echt heerlijk. Lekker in bed blijven en als mijn dochtertje ging huilen kon ik gewoon op een knopje drukken en dan kwam er hulp. Maar toen ik eenmaal thuis kwam ..... toen begon de 'ellende' mijn eetlust was compleet verdwenen, had geen hulp in huis, kraamzorg kwam voor een aantal uurtje (mijn fout) mouhim in heb tijdens mijn kraamweek niet normaal uit kunnen rusten. O ja en dan die bezoek ppfff

24-06-2013, 13:58
Doordat mijn eetlust weg was en de stress ging t ook niet goed met borstvoeding geven. Mijn omgeving hielp ook niet goed, kreeg steeds te horen dat ik geen melk had en dan ik moest stoppen. Dit is mijn eerste en ik heb het een beetje verprutst, inchallah bij mijn 2e ga ik t totaal anders doen!!

24-06-2013, 13:59

Citaat door zwanger2012:
Ik heb spijt dat ik na de bevalling niet naar een kraamhotel ben gegaan
Ik heb zitten twijfelen maar het leek me fijner om gewoon in mijn eigen bed te kunnen slapen en om in mijn eigen huis in een ritme te komen met de baby. 3 uur na de bevalling mocht ik naar huis want alles was goed gegaan, hamdulillah.
Maar ik was ontzettend onder de indruk van alles wat er gebeurd was en stond stijf van de adrenaline. De bevalling bleef maar door mijn hoofd gaan dus na 3 nachten wakker te zijn geweest (2 nachten voorweeen en de bevalling) kon ik toen ook nog niet slapen! Ik was helemaal gesloopt en wilde niets liever dan rusten. En dan zit je daar met zo'n mini baby die blijft huilen en dan wil het ook niet lukken met de borstvoeding en raak je in de stress. Kraamzorg kwam pas na een paar uurtjes en die deed eigenlijk ook niet zoveel. Er gebeuren steeds dingen met je baby waarvan je denkt is dit wel normaal? De dagen erna sliep ik nog steeds niet goed en rustte ik totaal niet uit, ik was gewoon de hele dag bezig met dingen regelen, eten koken etc. Ik zette zelfs de wekker omdat de kraamhulp zou komen en ik wilde dan wel wakker zijn en zeggen wat ze kon doen etc. Ik at en dronk niets en rustte niet overdag en de kraamzorg zei er niets van! Juist omdat in in mijn eigen huis was kwam ik niet tot rust! En ondertussen kwamen de kraamtranen en voelde ik me echt ellendig. Wat was het heerlijk geweest om gewoon een paar dagen op bed te kunnen liggen met de baby. Alle tijd en hulp ivm de borstvoeding. Eten wordt naar je bed gebracht.Verplicht rusten tussen de middag. Als je op een knop drukt komt er iemand die je vragen kan beantwoorden. Heerlijk! Daarom raad ik het echt aan om naar een kraamhotel te gaan. Vooral als je moeder of zussen niet in staat zijn om je te komen helpen.
Wat betreft koken, dat kon je man dan. Waar was je moeder of je zussen in dit geval? Of je schoonfamilie?
Waarom de wekker zaten, waar was je man? Hij kon toch open doen en zeggen wat ze moest doen. Ik vond het heerlijk, gelijk thuis zitten. Ik had ook een kraamvrouw was er wel tevreden over maar je moest gewoon zeggen dat je wilde eten en hulp nodig had bij de BV.
Sowieso ik hoor nergens in het verhaal je man.

24-06-2013, 14:01



Citaat door hawla:
Doordat mijn eetlust weg was en de stress ging t ook niet goed met borstvoeding geven. Mijn omgeving hielp ook niet goed, kreeg steeds te horen dat ik geen melk had en dan ik moest stoppen. Dit is mijn eerste en ik heb het een beetje verprutst, inchallah bij mijn 2e ga ik t totaal anders doen!!
Dit kreeg ik ook te horen, maar je kiest er toch zelf voor om BV te geven. Melk kom niet in 1 keer in liters, dat moet stap voor stap. Tuurlijk is het vervelend, maar ik wilde het te graag.

24-06-2013, 14:09
Ik word hier wel bang van zeg.. Ik heb ook niemand in de buurt wonen en sta er ook helemaal alleen voor. Nu zet je me wel aan het denken zeg..

24-06-2013, 14:16

Citaat door mika_:
Ik word hier wel bang van zeg.. Ik heb ook niemand in de buurt wonen en sta er ook helemaal alleen voor. Nu zet je me wel aan het denken zeg..
Ik heb mijn moeder ook niet in me buurt wonen maar kwam wel paar dagen toen ik bevallen was?

24-06-2013, 14:16

Citaat door Tjaloet.:
Ik heb mijn moeder ook niet in me buurt wonen maar kwam wel paar dagen toen ik bevallen was?
Oh dat is wel fijn zeg..

24-06-2013, 14:26

Citaat door mika_:
Oh dat is wel fijn zeg..
Ik neem aan dat iemand in de omgeving je wel zal bij staan. InshaAllah bespreek het gewoon even met je moeder/zus.

24-06-2013, 15:58

Citaat door Tjaloet.:
Wat betreft koken, dat kon je man dan. Waar was je moeder of je zussen in dit geval? Of je schoonfamilie?
Waarom de wekker zaten, waar was je man? Hij kon toch open doen en zeggen wat ze moest doen. Ik vond het heerlijk, gelijk thuis zitten. Ik had ook een kraamvrouw was er wel tevreden over maar je moest gewoon zeggen dat je wilde eten en hulp nodig had bij de BV.
Sowieso ik hoor nergens in het verhaal je man.
Mijn man heeft veel gedaan, als ik hem niet had was ik helemaal doorgedraaid
Maar hij kon mij niet helpen met de bv of met de vragen en onzekerheden over de baby want voor hem was het ook nieuw. En hij moest ook weer werken na een tijdje.
Kraamhulp wist alleen de basis van bv en kon mij niet helpen toen er problemen waren.Heb zelf een lactatiekundige moeten inschakelen en kolf moeten regelen. Maaltijden maken viel niet onder haar taken. Ze heeft weleens een broodje gesmeerd als ik erom vroeg maar verder niks.Door omstandigheden ( te lang verhaal) had ik verder niemand die voor langere tijd kon komen helpen.Daarom zette ik er ook bij in de laatste zin Vooral als je moeder of zussen niet in staat zijn om je te komen helpen.

24-06-2013, 20:14
Ik denk dat je een kraamhotel verromantiseert. Lactatiedesmundige moet je altijd achteraan zelf en een kolf ook. Ik ben naar een geboortehotel geweest maar vond t vreselijk. Never nooit meer

24-06-2013, 22:42
Ohh ik moet er niet aan denken om bezoek te krijgen de eerste week zo wie zo, en dat zal ik ook duidelijk aangeven GEEN bezoek voor zo wie zo de eerste week. Maar gelukkig ben ik naar mijn huidige woonplaats verhuisd na mijn huwelijk, dus woont er hier niemand die langs kan komen behalve mijn schoonfam, maar die zijn van het eerst bellen wanneer zij langs kunnen komen. Jammere is dat mijn zussen en ouders 35min rijden van mij wonen, maar komt helemaal goed inshallah. Eerst mijn baby en ik en als we uitgerust zijn dan pas bezoek.

24-06-2013, 22:55


Het is dejk k net welke kraamzorg je krijgt. K had een geweldige vrouw. K denk nog vaak aan haar terug. Hb haar nooit gezegd wat ze.moest doen. Ze kwam van 8 tot 4. Zodra ze binnen was stuurde ze me bed in. Maar ging altijd eerst met haar kletsen haha thee samen drinken en toen begon zij net haar takenen k ging lkker me bed in. Ze hielp ook met bv. Ben er eerlijk gezegd ni zo van. Mijn kleine ft ook reflux dus ze spuugde alles uit. Dat was voor mij frustrerend k dacht ze vindt t ni lkker. Maargoed. Ze warmde ook eten op trouwens. Tussen de middag hrira die k dan had. Of soms maakte ze thee en uitgebreide lunch. Hb t super gezellig met haar gehad. Me ma kwam dan koken. Maar wat wel zo is is dat k nu wel denk van hb toen toch ni veel meegekregen met alles eromheen. Er gebeurde zoveel dat k ni hb genoten van de kleine. Maarja er komt opeens ook zoveel op je af. Je moet alles een plekje rven

maar meid tis eenmaal zo gelopen. Je leert van alle ervaringen. Wat de een geweldig vint is voor de andere een drama. Leer gan t verleden en pas t toe is de toekomst.

24-06-2013, 23:03

Citaat door Snoepiet:
Ik denk dat je een kraamhotel verromantiseert. Lactatiedesmundige moet je altijd achteraan zelf en een kolf ook. Ik ben naar een geboortehotel geweest maar vond t vreselijk. Never nooit meer
Die kolf enzo was het probleem niet, gewoon het totale plaatje was niets voor mij
Ik kon gewoon niet tot rust komen in mijn eigen huis en met een vreemde vrouw in huis

25-06-2013, 11:32
Ik had eerst ook alleen kraamzorg en kon het niet annuleren. Dus nu ga ik naar de kraamhotel inscha allah 5 dagen en daarna nog twee dagen kraamzorg thuis.

Pagina's : [1] 2 3 4