Bekijk volle/desktop versie : Zij zijn levend! │Surat 'Āli `Imrān: 165-175 │Sh. Muhammad al-Luhaidan



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

24-06-2013, 01:17

[video=youtube;2hGq69cAcdY]http://www.youtube.com/watch?v=2hGq69cAcdY[/video]
http://www.youtube.com/watch?v=2hGq69cAcdY


24-06-2013, 02:00



De eerste persoon die op Oordeelsdag ongunstig beoordeeld zal worden, is de valse martelaar. Hij wordt voorgeleid, en de beloningen die hij gekregen zou hebben en die hij herkent, worden hem getoond. Dan vraagt Allah hem: "Wat deed je om deze beloningen te krijgen?" Hij antwoordt: "ik streed omwille van U tot ik de marteldood stierf". Dan beveelt Allah: "Je liegt! Je streed opdat de mensen zouden zeggen: 'Wat een dapper man!' En dat zeiden ze ook in deze wereld [m.a.w.: je kreeg al wat je wou]". Dan wordt het bevel gegeven dat deze persoon op zijn gezicht naar de hel gesleept wordt.» (Muslim)

"Een hypocriet, die Jihaad doet met zijn zelf en zijn bezit, tot hij tegenover de vijand staat en strijdt op het pad van Allah tot hij gedood wordt, hij zal inderdaad in het Hellevuur zijn. Waarlijk, het zwaard wast Al Nifaaq (hypocrisie) niet weg". (Ahmad, met een hasan keten, en Ibn Hibbaan, geklasseerd als saheeh)

"Op een dag vroeg de Profeet: "Wie noemen jullie zelf martelaars?". De mensen rondom hem antwoordden: "Diegenen die gedood worden door een wapen." Zijn reactie hierop was: "Er zijn er veel die gedood worden door wapens, en ze zijn geen martelaars; er zijn er veel die in hun bed sterven, maar die beloond worden met de zegeningen van de Siddiqs (Waarachtigen) en de marterlaren" » (al-Isfahani 8, 251 )

Wie Allah oprecht vraagt voor martelaarschap, wordt door Allah opgeheven tot de niveaus van de martelaren, zelfs als hij op zijn bed sterft. (Sahieh Muslim)

Kijk naar de Amir Al Moemien waar Allah tevreden over was en hem het Paradijs beloofde terwijl vandaag iedereen tickets uitdeelt voor het Paradijs aan ieder die zogezegd Jihaad voert terwijl het niet eens op de Sunnah is!

'Omar op zijn sterfbed.

Toen 'Omar (radya Allahu 'anhu) neergestoken werd kwam 'Abdullah ibnoe 'Abbaas naar hem toe en zei: "O leider der gelovigen, u geloofde toen iedereen (de Profeet – salla Allahu 'alayhi wa salaam) verwierp. U streed zij aan zij met de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) toen iedereen hem in de steek liet en u sterft nu als martelaar. Toen de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) stierf was hij tevreden over u."

Hierop zei 'Omar: "Herhaal datgene wat je hebt gezegd nog eens." Waarna hij dit deed. 'Omar zei toen: "De verwaande is hij die jullie misleidde. Bij Allah, als ik de hele wereld bezat, dan ben ik nu bereid om mezelf daarmee vrij te kopen van datgene wat eraan gaat komen." 'Abdullah ibnoe 'Omar zei: "Het hoofd van (mijn vader) 'Omar lag in mijn schoot toen hij aan het sterven was. Hierop zei hij tegen mij: "Plaats mijn hoofd op de grond." Ik zei toen: "Wat maakt het nu uit of uw hoofd nu in mijn schoot of op de grond ligt." Waarna hij riep: "Doe wat ik je opdraag en leg mijn hoofd op de grond." 'Abdullah ibnoe 'Omar zei: "Toen plaatste ik zijn hoofd op de grond. 'Omar zei toen: "O wee mij en mijn moeder, als mijn Heer, Allah de Verhevene, mij niet genadig is."

24-06-2013, 02:01
Door Sheikh Salih Al Fawzaan

Vraag:

“Wordt degene die naar de Djihaad gaat zonder toestemming van de (zijn) regeringsleider, en vervolgens sterft als martelaar gezien of niet?”

Antwoord:

“Het is dan zo dat hij geen toestemming had voor deze strijd, en daarom is zijn strijd niet wettelijk. En ik zie niet in dat hij dan Shahied (martelaar) zou zijn!”

"En wie strijdt onder een onbekende vlag (raayat oel-‘oemmiyyah) hij uit zijn woede omwille van zijn begeerte of nodigt uit naar fanatisme of ondersteunt fanatisme en hij wordt gedood, dan is zijn dood er een van de tijd van onwetendheid(Jaahiliah)"(Sahih Muslim)

Imam Anawawie rahimULlah zegt in zijn uitleg van Sahieh Moslim over deze hadieth:
"Dat is iets wat niet zichtbaar,het gezicht ervan is niet duidelijk,ook zegt Imam Ahmed Hanbal rahimolah en de meeste m.a.w een onbekende vlag."(sahieh mosliem KItaab Al-imarah nr1848)

En de geleerden hebben overgeleverd dat de Djihaad onder het vaandel van de Imaam blijft, de vrome van onder hen en de zondaar van onder hen, en dit duidt erop dat het fundament bij Djihaad is dat het met de leider gebeurt, er is géén Djihaad zonder de toestemming van de leider.
Ahmad ibn Hanbal - rahiemahoellaah - zei: “En het erop uitgaan om te strijden blijft in samengang met de leiders tot aan de Dag van de Opstanding – de vrome en de zondaar – en het wordt niet verlaten.”

“Er is geen Hidjra (dat wil zeggen migratie van Mekka naar Medina) na de Verovering (van Mekka), maar de Djihaad en goede intentie blijven; en als je geroepen wordt (door de moslimregeerder) om te strijden, ga dan direct.

(Sahieh Al Boekharie)

“Voorwaar, de Iemaam is een bescherming. Langs hem wordt er gestreden en via hem wordt er afgeschermd.” Overgeleverd door al-Boechaarie (2957) en Moslim (1841) op gezag van Aboe Hoerayrah (radiallaahoe 'anhoe).


(Bron: “al-Idjaabaat al-Moehimmah fiel-Mashaakil il-Moelimmah” door al-Allaamah al-Fauwzaan, verzameling Mohammad bin Fahad al-Hoesayn blz. 62-78.)

24-06-2013, 02:01
Vraag:

Is het toegestaan voor ons om te getuigen voor iedereen die werd gedood in de gevechten in het pad van Allah met de term: 'Shahaadah' (martelaarschap) en kunnen we beperkingen toepassen voor hem met de term ' zo en zo is Shaheed "(martelaar) net zoals sommige van de mensen het toepassen op een aantal van de Da'hi(uitnodigers)?

Antwoord:

Het probleem is in dit geval ongecompliceerd; Aangezien Al-Bukhaaree in zijn 'Saheeh' in het boek van Jihaad noemt: hoofdstuk: het is niet te zeggen; zo en zo is een Shaheed, en vervolgens noemt hij sommige hadeeth in die sectie.

Dus is degene die is Shaheed in dat wat blijkt uit de Shaheed, en van hen is de Shaheed in dat wat geheim/verborgen is, terwijl de mensen zich niet ervan bewust zijn dat hij Shaheed is.

Zo kan de Shaheed in dat wat duidelijk is wanneer hij is gedood in de strijd zijn gestorven op een slechte intentie, terwijl het één geheim/verborgen kan worden gedood en het niet bekend is van hem- of dat het niet kan worden vermoed dat hij het niveau van Shaheed bereikt heeft.

Dan is er de Shaheed die overleed aan iets anders dan vermoord te zijn als de Profeet (Sallaallaahu ' alaihi wa ' alaa aalihi wa sallam) zei: (de Shuhadaa (martelaren) zijn vijf: degene die sterft in een plaag, een die van een kwaal van de maag sterft, de een die verdrinkt, degene die wordt verpletterd wordt tot de dood, en de martelaar in het Pad van Allah),en de hadeeth is te vinden in de twee saheehs van Al-Bukhaaree en Moslim. Dus als je zei: ' zo en zo is een Shaheed overeenkomstig hetgeen blijkt ' dan is er niets mis met deze Inshaa Allaah.

En als je bang bent dat hij niet op de Sunnah was of dat hij niet oprechte was geweest,want dit is omdat de betekenis van Shaheed betekent,dat jij voor hem het Paradijs bepaald,en jij wilt niet de uitspraak op hem bepalen van wie het Paradijs binnen komt omdat het uitgesloten is voor ons om een uitspraak te maken wie de Paradijs binnekomt of niet.

Dus maakt niet de uitspraak van het Paradijs voor iedereen behalve voor wie Allah en Allaahs BoOdschapper (Sallaallaahu ' alaihi wa ' alaa aalihi wa sallam) heeft geoordeeld dat het Paradijs voor hem is. Voor ons, dan hopen we voor de doener van het goede met alle het goede en met Het Paradijs en wij vrezen voor de overtreden te slechte en het Hellevuur.

(Bron:Ghaaratul Ashritah, volume 2, page 284-285)

24-06-2013, 02:02



[SIZE=3]ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله أمواتا بل أحياء عند ربهم يرزقون فرحين بما آتاهم الله من فضله ويستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم ألا خوف عليهم ولا هم يحزنون يستبشرون بنعمة من الله وفضل وأن الله لا يضيع أجر المؤمنين الذين استجابوا لله والرسول من بعد ما أصابهم القرح للذين أحسنوا منهم واتقوا أجر عظيم [/QUOTE]

jij spreekt uit begeerte, begeertevolger!

ik doe du3a voor jullie, moge Allah jullie NIET DOEN VERMEERDEREN, AMIEN



waarom haal jij de soennah en het begrip van de salaf er niet meteen bij? of geld de koran bij jouw als enige bewijs? danzou je erachter komen dat je de koran en soennah volgens het begrip van de salaf tegen gaat

Door Sheikh Salih Al Fawzaan

Vraag:

“Wordt degene die naar de Djihaad gaat zonder toestemming van de (zijn) regeringsleider, en vervolgens sterft als martelaar gezien of niet?”

Antwoord:

“Het is dan zo dat hij geen toestemming had voor deze strijd, en daarom is zijn strijd niet wettelijk. En ik zie niet in dat hij dan Shahied (martelaar) zou zijn!”

de hadieth:"En wie strijdt onder een onbekende vlag (raayat oel-‘oemmiyyah) hij uit zijn woede omwille van zijn begeerte of nodigt uit naar fanatisme of ondersteunt fanatisme en hij wordt gedood, dan is zijn dood er een van de tijd van onwetendheid(Jaahiliah)"(Sahih Muslim)

Imam Anawawie rahimULlah zegt in zijn uitleg van Sahieh Moslim over deze hadieth:
"Dat is iets wat niet zichtbaar,het gezicht ervan is niet duidelijk,ook zegt Imam Ahmed Hanbal rahimolah en de meeste m.a.w een onbekende vlag."(sahieh mosliem KItaab Al-imarah nr1848)


En de geleerden hebben overgeleverd dat de Djihaad onder het vaandel van de Imaam blijft, de vrome van onder hen en de zondaar van onder hen, en dit duidt erop dat het fundament bij Djihaad is dat het met de leider gebeurt, er is géén Djihaad zonder de toestemming van de leider.
Ahmad ibn Hanbal - rahiemahoellaah - zei: “En het erop uitgaan om te strijden blijft in samengang met de leiders tot aan de Dag van de Opstanding – de vrome en de zondaar – en het wordt niet verlaten.”

“Er is geen Hidjra (dat wil zeggen migratie van Mekka naar Medina) na de Verovering (van Mekka), maar de Djihaad en goede intentie blijven; en als je geroepen wordt (door de moslimregeerder) om te strijden, ga dan direct. (Sahieh Al Boekharie)

“Voorwaar, de Iemaam is een bescherming. Langs hem wordt er gestreden en via hem wordt er afgeschermd.” Overgeleverd door al-Boechaarie (2957) en Moslim (1841) op gezag van Aboe Hoerayrah (radiallaahoe 'anhoe).


(Bron: “al-Idjaabaat al-Moehimmah fiel-Mashaakil il-Moelimmah” door al-Allaamah al-Fauwzaan, verzameling Mohammad bin Fahad al-Hoesayn blz. 62-78.)

24-06-2013, 02:05

Citaat door KleineSelefie:
niet iedereen is shahied!
GroteTelefie, wil je mijn topic aub niet vervuilen.

Ga lekker kapot, vreet jezelf op van binnen. Word er depressief van.

24-06-2013, 02:12

Citaat door aboe-dujaanah:
GroteTelefie, wil je mijn topic aub niet vervuilen.

Ga lekker kapot, vreet jezelf op van binnen. Word er depressief van.
het is niet de bedoeling om een topic te vervuilen, maar ik geef slechts aanvulling op hetgeen jij geplaats hebt,

jij plaatst de koran zonder de soennah en het begrip van de Vrome Voorgangers,

dus vanwaar die tekstuele woede?
Past de waarheid niet in je straatje?
of heb je last van hondsdolheid, waardoor je bloed wil gaan vergieten?

wat het ook is, ik vrees dat jouw hawaa (begeerte) daartoe leidt!

24-06-2013, 02:37

اللهم انصر المجاهدين في كل مكان[/SIZE]


24-06-2013, 02:38

Citaat door _Marocaantje_:

اللهم انصر المجاهدين في كل مكان[/SIZE][/FONT]

اللهم آميـــــــــن


24-06-2013, 02:45

Citaat door aboe-dujaanah:
GroteTelefie, wil je mijn topic aub niet vervuilen.

Ga lekker kapot, vreet jezelf op van binnen. Word er depressief van.


Citaat door KleineSelefie:
het is niet de bedoeling om een topic te vervuilen, maar ik geef slechts aanvulling op hetgeen jij geplaats hebt,

jij plaatst de koran zonder de soennah en het begrip van de Vrome Voorgangers,

dus vanwaar die tekstuele woede?
Past de waarheid niet in je straatje?
of heb je last van hondsdolheid, waardoor je bloed wil gaan vergieten?

wat het ook is, ik vrees dat jouw hawaa (begeerte) daartoe leidt!
.

24-06-2013, 02:52

Citaat door KleineSelefie:
.
Een vraagje: wie is jou leider?

24-06-2013, 02:57

Citaat door aboe-dujaanah:
Een vraagje: wie is jou leider?
wees gemanierd, en antwoord eerst de vragen waar jij geen antwoord op hebt gegeven

24-06-2013, 02:57



Citaat door aboe-dujaanah:
GroteTelefie, wil je mijn topic aub niet vervuilen.

Ga lekker kapot, vreet jezelf op van binnen. Word er depressief van.


Citaat door KleineSelefie:
het is niet de bedoeling om een topic te vervuilen, maar ik geef slechts aanvulling op hetgeen jij geplaats hebt,

jij plaatst de koran zonder de soennah en het begrip van de Vrome Voorgangers,

dus vanwaar die tekstuele woede?
Past de waarheid niet in je straatje?
of heb je last van hondsdolheid, waardoor je bloed wil gaan vergieten?

wat het ook is, ik vrees dat jouw hawaa (begeerte) daartoe leidt!
snap je het nu een beetje? weet je het nog?

24-06-2013, 02:59

Citaat door KleineSelefie:
wees gemanierd, en antwoord eerst de vragen waar jij geen antwoord op hebt gegeven
Ik vraag jou wie jou leider is? Tafadal, vertel mij wie jou leider is.

24-06-2013, 03:05

Citaat door aboe-dujaanah:
ik vraag jou wie jou leider is? Tafadal, vertel mij wie jou leider is.
mohamed 6

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6