[SIZE=3]ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله أمواتا بل أحياء عند ربهم يرزقون فرحين بما آتاهم الله من فضله ويستبشرون بالذين لم يلحقوا بهم من خلفهم ألا خوف عليهم ولا هم يحزنون يستبشرون بنعمة من الله وفضل وأن الله لا يضيع أجر المؤمنين الذين استجابوا لله والرسول من بعد ما أصابهم القرح للذين أحسنوا منهم واتقوا أجر عظيم [/QUOTE]
jij spreekt uit begeerte, begeertevolger!
ik doe du3a voor jullie, moge Allah jullie NIET DOEN VERMEERDEREN, AMIEN
waarom haal jij de soennah en het begrip van de salaf er niet meteen bij? of geld de koran bij jouw als enige bewijs? danzou je erachter komen dat je de koran en soennah volgens het begrip van de salaf tegen gaat
Door Sheikh Salih Al Fawzaan
Vraag:
“Wordt degene die naar de Djihaad gaat zonder toestemming van de (zijn) regeringsleider, en vervolgens sterft als martelaar gezien of niet?”
Antwoord:
“Het is dan zo dat hij geen toestemming had voor deze strijd, en daarom is zijn strijd niet wettelijk. En ik zie niet in dat hij dan Shahied (martelaar) zou zijn!”
de hadieth:"En wie strijdt onder een onbekende vlag (raayat oel-‘oemmiyyah) hij uit zijn woede omwille van zijn begeerte of nodigt uit naar fanatisme of ondersteunt fanatisme en hij wordt gedood, dan is zijn dood er een van de tijd van onwetendheid(Jaahiliah)"(Sahih Muslim)
Imam Anawawie rahimULlah zegt in zijn uitleg van Sahieh Moslim over deze hadieth:
"Dat is iets wat niet zichtbaar,het gezicht ervan is niet duidelijk,ook zegt Imam Ahmed Hanbal rahimolah en de meeste m.a.w een onbekende vlag."(sahieh mosliem KItaab Al-imarah nr1848)
En de geleerden hebben overgeleverd dat de Djihaad onder het vaandel van de Imaam blijft, de vrome van onder hen en de zondaar van onder hen, en dit duidt erop dat het fundament bij Djihaad is dat het met de leider gebeurt, er is géén Djihaad zonder de toestemming van de leider.
Ahmad ibn Hanbal - rahiemahoellaah - zei: “En het erop uitgaan om te strijden blijft in samengang met de leiders tot aan de Dag van de Opstanding – de vrome en de zondaar – en het wordt niet verlaten.”
“Er is geen Hidjra (dat wil zeggen migratie van Mekka naar Medina) na de Verovering (van Mekka), maar de Djihaad en goede intentie blijven; en als je geroepen wordt (door de moslimregeerder) om te strijden, ga dan direct. (Sahieh Al Boekharie)
“Voorwaar, de Iemaam is een bescherming. Langs hem wordt er gestreden en via hem wordt er afgeschermd.” Overgeleverd door al-Boechaarie (2957) en Moslim (1841) op gezag van Aboe Hoerayrah (radiallaahoe 'anhoe).
(Bron: “al-Idjaabaat al-Moehimmah fiel-Mashaakil il-Moelimmah” door al-Allaamah al-Fauwzaan, verzameling Mohammad bin Fahad al-Hoesayn blz. 62-78.)