Bekijk volle/desktop versie : ADD en ADHD, pillen slikken of niet?



23-06-2013, 23:46
Wat vinden jullie daarvan?


Voor of tegen..

23-06-2013, 23:50


Tegen. Die kinderen zijn 'ziek' dus versuf ze maar met een handvol pillen waarvan we niet eens weten wat voor troep er allemaal in zit. Tegenwoordig worden zoveel kinderen en jongeren gediagnosiceerd met ad(h)d, slaat helemaal nergens op.

23-06-2013, 23:51

Citaat door nawal-1985:
Voor



Vind je?
Vind het maar een beetje onzin
Ik ga er toch niet dood van

23-06-2013, 23:57

Citaat door 0lifantje1994:
Tegen. Die kinderen zijn 'ziek' dus versuf ze maar met een handvol pillen waarvan we niet eens weten wat voor troep er allemaal in zit. Tegenwoordig worden zoveel kinderen en jongeren gediagnosiceerd met ad(h)d, slaat helemaal nergens op.
Klopt dat denk ik dus ook

24-06-2013, 00:03


Tegen niet doen je wordt later mongool van zooo slap en slsperig en moe lui en dikkk!!!!

24-06-2013, 04:05
Nou me neefje heeft ze dus echt wel nodig!!
Hij springt anders letterlijk elke sec elke hoek elke kamer.
Van een halve pilletje wordt hij iets rustiger en kan hij zich concentreren op school.

Zonder dat pilletje gaat het dua echt niet goed

24-06-2013, 09:04
Je kunt Ritallin slikken op momenten dat je je echt moet concentreren.
Bij het studeren voor een examen ofzo.

Maar je moet er wel rekening mee houden, dat als je het een paar dagen slikt en dan stopt, dat je dan een dag slaperig en heel erg agressief en chagrijnig bent.

Verder helpt voor ADHD therapie wel, hoe je het beste om kunt gaan met de chaos in je hoofd en praktische dingen. Dat je niet meer altijd je sleutels kwijt bent en niet meer vergeet je rekeningen te betalen etc.

Het Riagg heeft daar groepsavonden voor.

Ik heb het nu over ADHD bij volwassenen. Ik weet niet of je dat bedoelt.

24-06-2013, 09:08

Citaat door SecretsMogoli:
Wat vinden jullie daarvan?


Voor of tegen..
Tegen
Probeer op je voedingsmiddelen te letten en eventueel een dieet
Zorg voor ritme en rust

24-06-2013, 09:09

Citaat door 0lifantje1994:
Tegen. Die kinderen zijn 'ziek' dus versuf ze maar met een handvol pillen waarvan we niet eens weten wat voor troep er allemaal in zit. Tegenwoordig worden zoveel kinderen en jongeren gediagnosiceerd met ad(h)d, slaat helemaal nergens op.

24-06-2013, 09:19
Voor kinderen ben ik er wel tegen trouwens.

24-06-2013, 09:21
Ik heb echt de indruk dat sommige zomaar iets roepen terwijl ze geen kaas hebben gegeten van zowel de aandoening als de medicatie.